deurwaarder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjan_tjuh

deurwaarder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:17

Vandaag lag er weer een brief op de mat van een webwinkel.. Ik heb deze brief al verschillende keren retour gestuurd omdat hij niet aan mij is gericht (adres klopt wel). Vandaag toch maar eens de envelop open gemaakt, dit was een factuur (herinnering) van bijna €400.

Omdat ik niet in de "problemen" wil komen de betreffende webwinkel gebeld.

Mevrouw vertelde mij dat ik maar moest wachten tot de deurwaarder langs komt en dat ik dan kan aantonen dat ik niet die persoon ben! Zij kon overigens wel zien dat het pakje is opgehaald bij een "pakje gemak service"=

Ik heb hier zo mijn vraagtekens over!
Want krijg ik zo niet veel gezeik?

Hebben jullie hier ervaring mee of wat zouden jullie doen?

Iris82

Re: deurwaarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:21

Je hoort wel vaker van dit soort oplichting.
Er wordt op een ander adres spullen besteld en vervolgens opgehaald zodat jij wel de rekening krijgt maar niets geleverd hebt gekregen. Daar moet vast meer over te vinden zijn op internet. Wat rot voor je zeg.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:21

Blijven retourneren de brieven :j
Degene die voor mij op mijn adres woonde was ook een wanbetaler en door steeds alles consequent terug te sturen naar de afzender kreeg ik steeds minder brieven.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:22

Post niet meer open maken retour sturen met adres onbekend. Zeker als er brieven komen vh incasso bureau.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:23

Wat raar. Ook rare service van desbetreffende winkel.

Gewoon retour sturen die brieven, jij hebt er toch niks mee te maken

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:24

Vervelende situatie zeg!

In de eerste plaats had je de brief niet open mogen maken.. Nederland kent een briefgeheim, dat wil zeggen dat je andermans post niet open mag maken, het is geloof ik zelfs strafbaar.

Maar dat terzijde.

Ja ik heb dit aan de hand gehad. Brief van incassobureau voor huisbaas. Aangetoond dat ik niet degene ben die ze moeten hebben en ze het adres van de huisbaas gegeven. Maar goed dat ging om achterstallige g/e rekeningen. Ik kon aantonen dat ik in die periode nog niet dat huis huurde. Dus wellicht is dit bij jou dan anders. Je zou het juridisch loket kunnen bellen en je vraag daar voorleggen. Lijkt me dat zij het juiste antwoord waarschijnlijk wel zullen weten.

Succes ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:02

Aranel schreef:
Blijven retourneren de brieven :j
Degene die voor mij op mijn adres woonde was ook een wanbetaler en door steeds alles consequent terug te sturen naar de afzender kreeg ik steeds minder brieven.

Dat was hier precies zo. Helaas stonden er wel zo nu en dan deurwaarders aan de deur. Wij konden aantonen dat wij inmiddels eigenaar waren vd woning, maar de oude bewoners hadden zich ook niet uitgeschreven op de woning. Heeft allemaal heel veel voeten in de aarde gehad

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 08:41

Ik woon ook nog niet zo heel lang in dit appartement. Ik heb met de vorige bewoonster ook nog gewoon contact, en zij heet ook niet zo.

De brieven zal ik blijven retouneren. En inderdaad even op internet zoeken naar acties doe ik kan ondernemen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:51

Wat bij mij hielp was om het betreffende incassobureau te bellen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:56

Herinneringen of incasso's zijn altijd op een persoon gericht. Als jij die persoon niet bent, maar toevallig wel in hetzelfde huis woont waar diegene (ooit) stond ingeschreven, dan heb je niks te vrezen. Brieven terug blijven sturen.

Deurwaarders vragen op den duur een adres op bij het GBA, echter veel mensen schrijven zich niet uit op een adres of melden zich op een ander adres aan. De deurwaarder zal dan in eerste instantie op het laatst bekende adres gaan aanmanen. Maar als het niet aan jou gericht is, dan moet je het gewoon terugsturen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:00

Je kan ook even contact opnemen met het betreffende incassobureau. Dan weten zij ook hoe de zaken er voor staan.
Wat inderdaad al gezegd is, is dat jij niks te vrezen hebt, aangezien de brief niet aan jou gericht is :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:06

De bewoner die voor ons in ons appartement zat was ook een wanbetaler en uitkeringstrekker... Aangezien wij aan konden tonen dat wij t appartement van de woningbouw hadden gekocht konden wij een adres onderzoek laten doen... ondertussen hebben we alle brieven van gewone bedrijven ongeopend retour afzender gestuurd onder t motto woont hier niet. ..

brieven van incassobureaus hebben we wel open gemaakt voor het referentienummer om te kunnen bellen...

er werd voor ons iedere keer wel een aantekening gemaakt zodat de deurwaarder nietop de stoep zou staan...

Succes in ieder geval

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:11

Heb het ook meegemaakt.. De vorige huurder was een notoire wanbetaler, oplichter etc... Krijg nog regelmatig brieven, maak ze allemaal open, bel naar de instanties, leg het verhaal uit en hoor niks meer.
Ook al deurwaarders aan de deur gehad, en hen verteld dat hij via Facebook gewoon te vinden is.
Geloof dat hij voor 75000 euro schulden had gemaakt...
Was ook uit de woning met de noorderzon vertrokken, en had alles achter gelaten. Heb er nog een aantal leuke spullen aan overgehouden:-D

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:15

Inderdaad terug retour blijven sturen.
Een incassobureau mag geen GBA nemen, dit mag alleen een deurwaarder. Incassobureau's zijn dus genoodzaakt indien zij geen betaling ontvangen de zaak uit handen te geven aan een deurwaarder.
Ik heb zelf bij een groot deurwaarderskantoor gewerkt, waar dit soort zaken met regelmaat voorkwamen. Uit een GBA kan je ook achterhalen wie er allemaal ooit op een adres hebben gewoond, dus dan zien ze het daar gauw genoeg.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:16

Heimdallr schreef:
Wat raar. Ook rare service van desbetreffende winkel.

Gewoon retour sturen die brieven, jij hebt er toch niks mee te maken

Niet zo raar. Iedereen kan wel bellen dat-ie iemand niet is. Deurwaarder staat aan de deur en kan dmv een paspoort of rijbewijs controleren dat dat zo is. Dáárom zal een bedrijf niets doen met teruggestuurde brieven. Zou nogal makkelijk zijn anders. Je bestelt iets en stuurt vervolgens de rekening terug met: die rekening is niet voor mij, en de kous zou af zijn...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:24

Wij kregen ook aanmaningen van de DUO en die gebruiken gba gegevens voor de adressen... deze man stond hier nog ingeschreven ook al stond het appartement voor wij het kochten een half jaar leeg...

blijf brieven retour sturen ts...