Een goeie laptop/PC voor gamen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLotje

Een goeie laptop/PC voor gamen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:22

Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar een goede pc of laptop om mee te gamen. Ik heb nu een Toshiba, sinds een paar maanden, waar ik nu al helemaal zat van ben. Ik ben eigenlijk opzoek naar een laptop die verscheidene grote games aankan, onder andere de Sims 3 + een groot deel van de uitbreidingen, de 'The Walking Dead' game en Call Of Duty, en natuurlijk sims 4 als die uitkomt. Verder moet ik er ook nog wat dingen op kunnen doen met met Word en Powerpoint (wat alle computer eigenlijk wel kunnen) en flink wat internet gebruik (geen bokt hoor, nee hoor... :)ddd ) Nouja, je begrijpt het wel, een laptop in een betaalbare prijsklasse die een net wat betere videokaart en processor heeft dan die standaard poedersuiker laptop die ik nu heb.

Ik denk aan een budget van rond de 600, 700 euro. Dat betekent wel dat ik mag gaan werken maar ik heb het er voorover.

Ik zat ook te denken: misschien is het mogelijk om een nieuwe videokaart in mijn huidige pc te zetten, en misschien een nieuwe processor? Er zit een van AMD in, maar volgens mij werkt een Intel beter bij gaming?
Ik weet het niet, ik ben een noob als het om computers gaat.

Alvast bedankt :D

P.S. Ik heb géén idee welke Toshiba dit is, mijn moeder had hem voor me gekocht.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:27

Heb je nu een desktop of een laptop? In een laptop is het namelijk heel moeilijk om wat te vervangen.

Als je een desktop hebt is het denk ik wel mogelijk om wat te vervangen. Maar dan zou je ook moeten weten wat er nu inzit. Als je wat compleet nieuws wilt zou ik zelf een desktop in elkaar zetten, is helemaal niet zo moeilijk en op youtube staan veel handige filmpjes.

Edit: haha toshiba is natuurlijk een laptopmerk he?
Als je zelf wat in elkaar gaat zetten zou ik me even aanmelden op een computer forum. http://tweakers.net/reviews/3443/3/desk ... steem.html dit is ook wel leuk om even te bekijken.
Laatst bijgewerkt door muntdrop op 05-05-14 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:28

Kijk eens naar de lenovo. Ik heb een lenovo Y series, met een i7 processor, en hij gamed geweldig. En een extra pluspunt : het toetsenbord heeft rode oplichtende lampjes :D
Hij koste (bij mij) 899, maar er zijn ook andere lenovo laptops die wat goedkoper zijn en ook erg goed zijn :j Ik speel er voornamelijk Assassin's Creed op :)

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:32

muntdrop schreef:
Heb je nu een desktop of een laptop? In een laptop is het namelijk heel moeilijk om wat te vervangen.

Als je een desktop hebt is het denk ik wel mogelijk om wat te vervangen. Maar dan zou je ook moeten weten wat er nu inzit. Als je wat compleet nieuws wilt zou ik zelf een desktop in elkaar zetten, is helemaal niet zo moeilijk en op youtube staan veel handige filmpjes.

Als je zelf wat in elkaar gaat zetten zou ik me even aanmelden op een computer forum. http://tweakers.net/reviews/3443/3/desk ... steem.html dit is ook wel leuk om even te bekijken.

Ja, ik zat zelf ook al te denken aan een computer zelf bouwen maar ik ben zoals ik al zei NIET van de computers, ik weer er niks van :o En een laptop aanpassen is idd nogal lastig, dat weet ik, maar ik dacht eigenlijk aan een computerreparateur, die euh, kan dat vast wel xD

sterreke98 schreef:
Kijk eens naar de lenovo. Ik heb een lenovo Y series, met een i7 processor, en hij gamed geweldig. En een extra pluspunt : het toetsenbord heeft rode oplichtende lampjes :D
Hij koste (bij mij) 899, maar er zijn ook andere lenovo laptops die wat goedkoper zijn en ook erg goed zijn :j Ik speel er voornamelijk Assassin's Creed op :)

Ah bedankt! Ik zal eens even kijken!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:34

xLotje schreef:
muntdrop schreef:

Ja, ik zat zelf ook al te denken aan een computer zelf bouwen maar ik ben zoals ik al zei NIET van de computers, ik weer er niks van :o En een laptop aanpassen is idd nogal lastig, dat weet ik, maar ik dacht eigenlijk aan een computerreparateur, die euh, kan dat vast wel xD

sterreke98 schreef:

Ah bedankt! Ik zal eens even kijken!

Haha ik ken het hoor, maar het is eigenlijk makkelijker dan je denkt! Zoek maar eens wat filmpjes op op youtube, het is gewoon een beetje een dure lego bouwset :'). Op de sites waar je onderdelen kunt bestellen kun je vaak ook voor 50 euro ofzo alles in elkaar laten zetten als je het niet aandurft :)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:37

Ga dan eens langs bij een Mycom winkel.
Daar heb ik mijn eigen PC laten samenstellen, je je kan je pc daar helemaal naar eigen wensen laten samenstellen en ze zetten hem ook voor je in elkaar en installeren hem voor je.

Ik ben denk 650 aan mijn pc kwijt geweest en het ding is echt top nooit problemen mee en draait echt als een zonnetje

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:38

Voor die prijs ga je geen deftige gamelaptop vinden. Je kunt er wel een deftige midrange game pc mee samen stellen.

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:43

muntdrop schreef:
Haha ik ken het hoor, maar het is eigenlijk makkelijker dan je denkt! Zoek maar eens wat filmpjes op op youtube, het is gewoon een beetje een dure lego bouwset :'). Op de sites waar je onderdelen kunt bestellen kun je vaak ook voor 50 euro ofzo alles in elkaar laten zetten als je het niet aandurft :)

Oh, dat klinkt ook best fijn ja :)) Ik zou dat kunnen doen, maar ik vraag me af hoe duur dat dan wordt. Volgens verscheidene sites die het computer bouwen aangaan ligt het dan sowieso rond de 800 euro als je een midrange computer hebt. Lager dan midrange kan niet, want lowrange is alleen geschikt voor oudere spellen, en budgetsystemen zijn niet geschikt voor gamen.

angrywolf schreef:
Daar heb ik mijn eigen PC laten samenstellen, je je kan je pc daar helemaal naar eigen wensen laten samenstellen en ze zetten hem ook voor je in elkaar en installeren hem voor je.

Ik ben denk 650 aan mijn pc kwijt geweest en het ding is echt top nooit problemen mee en draait echt als een zonnetje

Ik zit inderdaad al op MyCom rond te neuzen :)

inochiyo schreef:
Voor die prijs ga je geen deftige gamelaptop vinden. Je kunt er wel een deftige midrange game pc mee samen stellen.

Jammer maar helaas :( Ik heb toch wat meer met laptops, minder ruimte innemend en dergelijke. Maar dan zit er niks anders op. Ik kan geen hoger budget nemen want ik moet al het geld bij elkaar verzamelen door krantenwijkjes als ik die computer wil. Ik ga niet een paar jaar kranten lopen om een luxe pc te kopen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:46

I zou zeggen neem je eigen pc en ga eens kijken wat je daaraan moet upgraden. Je kan idd aan de processor denken, de graphics card, het ram geheugen etc. Misschien je motherboard?
Die delen kun je dus allemaal apart van elkaar be4stellen en dan ben je vaak goedkoper uit. Wel zorgen dat het allemaal compatibel met elkaar is, anders werkt je pc nog niet :)

Het makkelijkste is, als je je moederboard wil houden, om daar nieuwe compatibele onderdelen bij te zoeken.

EDIT: goede oplossing, EBAY duitsland! Daar heb ik mijn PC ook vandaag voor 500 euro, een goede mid range game pc die ik na een jaar langzaamaan ben gaan upgraden.
Laatst bijgewerkt door Molfre op 05-05-14 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:48

xLotje schreef:
muntdrop schreef:

Oh, dat klinkt ook best fijn ja :)) Ik zou dat kunnen doen, maar ik vraag me af hoe duur dat dan wordt. Volgens verscheidene sites die het computer bouwen aangaan ligt het dan sowieso rond de 800 euro als je een midrange computer hebt. Lager dan midrange kan niet, want lowrange is alleen geschikt voor oudere spellen, en budgetsystemen zijn niet geschikt voor gamen.

angrywolf schreef:

Ik zit inderdaad al op MyCom rond te neuzen :)

inochiyo schreef:

Jammer maar helaas :( Ik heb toch wat meer met laptops, minder ruimte innemend en dergelijke. Maar dan zit er niks anders op. Ik kan geen hoger budget nemen want ik moet al het geld bij elkaar verzamelen door krantenwijkjes als ik die computer wil. Ik ga niet een paar jaar kranten lopen om een luxe pc te kopen.

Je zou je even kunnen aanmelden op een computerforum, daar kunnen ze je vaak helpen met het uitkiezen van onderdelen. Van jouw budget kun je een mooi systeem samenstellen hoor :).

Ik zou sowieso voor een desktop gaan. Vaak gaan die langer mee en je kunt makkelijker zelf iets vervangen als het kapot is of als je bijvoorbeeld een betere videokaart wilt :)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:48

Mycom is echt een aanrader :j
Je kan er namelijk ook zelf je grafische kaart uitzoeken.
En aangezien je een gamepc wil is die juist heel erg belangrijk.
Heb er zelf een ASUS kaart in laten zetten van 160€ en die is super kan de zwaarste spellen aan.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:50

Ik heb een asus.... weet verder niet precies welke. ik heb hem al jaren en ik doe er ook alles op. sims, wat andere spellen. internet. schoolwerk. foto's enz. Hij is best groot. breed beeld. heel fijn ding. ik geloof dat het wel een wat duurdere (niet extreem) goede laptop was. ik heb hem destijds van mijn ouders gekregen.

Molfre

Re: Een goeie laptop/PC voor gamen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:51

Mocht je trouwens perse een laptop willen: mijn vriend heeft een gloednieuwe SONY laptop (model zou ik moeten opzoeken) waar hij ook prima mee kan gamen. Die kost je alleen wel wat meer, hij heeft er 800 pond en een beetje voor betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:54

Intel is juist iets wat je niet wil hebben. Die kun je niet vervangen, dus daar zit je echt aan vast. Als je echt wil gamen (en ook wat zwaardere games wil spelen) zou ik toch voor een desktop gaan. Dan heb je voor hetzelfde geld als wat je normaal aan de laptop uit zou geven veel betere specificaties. Daarnaast heb je dus ook de mogelijkheid om onderdelen te vervangen/upgraden wat je bij de laptop eigenlijk niet hebt.

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:55

Molfre schreef:
I zou zeggen neem je eigen pc en ga eens kijken wat je daaraan moet upgraden. Je kan idd aan de processor denken, de graphics card, het ram geheugen etc. Misschien je motherboard?
Die delen kun je dus allemaal apart van elkaar be4stellen en dan ben je vaak goedkoper uit. Wel zorgen dat het allemaal compatibel met elkaar is, anders werkt je pc nog niet :)

Het makkelijkste is, als je je moederboard wil houden, om daar nieuwe compatibele onderdelen bij te zoeken.

EDIT: goede oplossing, EBAY duitsland! Daar heb ik mijn PC ook vandaag voor 500 euro, een goede mid range game pc die ik na een jaar langzaamaan ben gaan upgraden.

We hebben een oude packard bell, geloof ik, die gecrasht is omdat ik er vroeger paardenspellen opzette en speelde (haha gaming; jong geleerd, oud gedaan, ookal speel ik nu geen onschuldige paardenspellen meer xd)

Die harde schijf en videokaart etc zijn sowieso niet goed meer, denk ik, maar mijn moeder werkt bij KPN, misschien kan ze me helpen de goede onderdelen eruit te vissen en die te gebruiken voor een nieuwe?

muntdrop schreef:
Je zou je even kunnen aanmelden op een computerforum, daar kunnen ze je vaak helpen met het uitkiezen van onderdelen. Van jouw budget kun je een mooi systeem samenstellen hoor :).

Ik zou sowieso voor een desktop gaan. Vaak gaan die langer mee en je kunt makkelijker zelf iets vervangen als het kapot is of als je bijvoorbeeld een betere videokaart wilt :)

Ja, een desktop lijkt me bij nader inzien ook wel fijn, omdat die wél kan worden uitgebreid. Probleem is alleen dat ik weinig plek heb om hem neer te zetten :') En ik vraag me af om mijn ouders het wel goed vinden als ik wéér een nieuwe pc heb.

angrywolf schreef:
Mycom is echt een aanrader :j
Je kan er namelijk ook zelf je grafische kaart uitzoeken.
En aangezien je een gamepc wil is die juist heel erg belangrijk.
Heb er zelf een ASUS kaart in laten zetten van 160€ en die is super kan de zwaarste spellen aan.

Oke, bedankt. Weet je ongeveer voor hoeveel je uitkwam. Mijn budget is dus rond de 650 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:56

Is het echt om te gamen? Heb je niet overwogen om dan je geld uit te geven aan een console (PS/Xbox?)

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:59

mzara schreef:
Ik heb een asus.... weet verder niet precies welke. ik heb hem al jaren en ik doe er ook alles op. sims, wat andere spellen. internet. schoolwerk. foto's enz. Hij is best groot. breed beeld. heel fijn ding. ik geloof dat het wel een wat duurdere (niet extreem) goede laptop was. ik heb hem destijds van mijn ouders gekregen.

Oke, Asus dus. Nouja kijk het probleem is dat ik net een laptop heb gekregen, paar maandjes terug, en nu wil mijn moeder mijn nieuwe mobiel betalen gezien deze stuk is, dan gaat ze geen nieuwe laptop kopen. Ik heb geen geld voor ene dure laptop, laat staan de tijd om superveel te gaan werken. Maar als ik toch nog een laptop wil, heb ik iig ideetjes voor welk merk :D Bedankt!

Molfre schreef:
Mocht je trouwens perse een laptop willen: mijn vriend heeft een gloednieuwe SONY laptop (model zou ik moeten opzoeken) waar hij ook prima mee kan gamen. Die kost je alleen wel wat meer, hij heeft er 800 pond en een beetje voor betaald.

Zelfde verhaal als hier boven ^^

Bizzybijtje schreef:
Intel is juist iets wat je niet wil hebben. Die kun je niet vervangen, dus daar zit je echt aan vast. Als je echt wil gamen (en ook wat zwaardere games wil spelen) zou ik toch voor een desktop gaan. Dan heb je voor hetzelfde geld als wat je normaal aan de laptop uit zou geven veel betere specificaties. Daarnaast heb je dus ook de mogelijkheid om onderdelen te vervangen/upgraden wat je bij de laptop eigenlijk niet hebt.

Oh, oke! Ik dacht eigenlijk dat de Intel beter was, omdat alle 'game guru's' die ook gebruiken in hun PC's. Maar ja, ik weet er echt niks van :o

Edit: Nee, geen xBox of playstation! Ik vind die dingen niet lekker gamen op de een of andere manier. Ik heb dan het gevoel minder controle over mijn personages te hebben. Bovendien zijn al mijn games voor de pc, en de games die ik nu heb allemaal opnieuw kopen om op een ander systeem te spelen vind ik onzin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:06

Ik hoor bijna nooit dat die mensen Intel gebruiken :n Of ik heb het verkeerd begrepen :)) Maar voor zover ik weet zijn ze er niet voor gemaakt, zijn ze meer bedoeld om zo snel mogelijk te werken ipv zo goed mogelijk (graphics dus). Daardoor overhitten ze snel en krijg je ontzettend veel lag. Wat dus helaas bij mijn laptop het geval is :')

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:12

Die van mij heeft denk 650€ gekost
Dit is inclusief windows, montage en installeren, hij word dan gebruiksklaar afgeleverd.
Heb dr ook 1 TB aan geheugen in laten zetten dat is wel een must als je grote spellen wil spelen.

Heb trouwens een AMD athlon X4 645 3.10 GHz
En 8GB werkgeheugen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:13

Wat je trouwens kunt doen TS. Op www.canyourunit.com kun je van verschillende games zien wat de systeemvereisten zijn. Dan kun je misschien een beetje kijken wat voor jou echt het minimum is. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:16

Laptops worden sowieso vaak te warm. Als je kijkt naar een gaming desktop zie je van binnen zeeën van ruimte voor luchtstroom en dan heeft de grafische kaart ook nog z'n eigen ventilator. In een laptop is dat gewoon niet te doen want mensen willen graag een zo dun mogelijke laptop. Dus de hardware in je laptop gaat vaak gewoon een stuk korter mee omdat het onvoldoende gekoeld wordt. Misschien dat het met de echte gaming laptops anders zit, maar die vind ik sowieso veels te duur :')

Mijn computer komt van de mycom en ik heb er zelf nog een grafische kaart ingezet :)

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 13:41

Bedankt allemaal! Mam gaat op het werk navragen of het mogelijk is een nieuwe processor en videokaart in mijn laptop te stoppen, zo ja, dan wordt dat het waarschijnlijk, zo nee, dan ga ik denk ik voor een MyCom desktop :) Hoe dan ook heel erg bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:44

Nee dat kan niet. :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:50

Hallo *D..

Ik heb geen verstand van laptops, videokaarten e.d. :')
Maar mijn vriend heeft dat wel en heeft een laptop voor mij uitgezocht zo'n 2 jaar geleden.
Ik heb daar altijd met heel veel plezier dota 2 en Guildwars 2 op gespeeld zonder veel problemen.
Nu heb ik een computer om te gamen, wat natuurlijk fijner is.
Maar de laptop waar ik altijd op gamede was een HP Pavilion G6

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:50

Je kan hooguit je HD vervangen.