Nieuwe telefoon zie door de bomen het bos niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Nieuwe telefoon zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:55

Beste bokkers,

Mijn moeder haar samsung gio begint het nu echt te begeven na 3 jaar tijd dus die is echt aan vervanging toe. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, wat zijn nou echt goede telefoons die ook langer meegaan dan een jaartje. Dit is een lijstje wat het zoeken iniedergeval iets beperkt maar ja ervaringen zijn toch altijd handig.
- niet meer dan €200,-
- kan op internet via wifi
- redelijk stootvrij
- duidelijk
- zwart/wit
- geheugen mag niet te snel vol zijn( denk aan candycrush+foto's en whatsapp)

Dus alsjeblieft lieve bokkers help met dit probleem!

mzara

Re: Nieuwe telefoon zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:03

ik heb precies hetzelfde! ik lees even mee. zelfde eisen.
ik vind mijn samsung gio wel fijn. wel aan vervanging toe. maar die kan wel tegen een stootje. een iphone lijkt me niks. mijn telefoongeheugen zit ook ALTIJd vol en het wordt alleen maar erger.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:10

Ga eens kijken voor een Huawei, goede kwaliteit voor een klein prijsje! Ben zelf van plan om de. Huawei Ascend G510 te kopen :)

Je zou inderdaad de Samsung Galaxy S2 kunnen kopen. Neem alsjeblieft geen mobiel zoals de Galaxy Young, vreselijk, mijn vriendin heeft er een en het is zo'n klein schermpje en hij heeft niet echt een goede beeld kwaliteit. Ook best wel weinig geheugen... Je kan hem natuurlijk ook uitbreiden met een SD kaartje.

Tja,, zelfs mijn oude Desire S overleefde een val niet.... Ik was er echt heel zeker van dat die valproof was! :P Voor extra bescherming kan je er ook een flipcase nemen, wel een voor het scherm, want anders beschermt die niet (ervaring). Verder gaat het er ook om hoe voorzichtig je ermee bent ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-14 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:11

S3 kan niet tegen een stootje. Beeldscherm is echt zo kapot. Heb dat nooit gehad en bij deze gebeurde dat al na enkele maanden na een kleine val van nog geen halve meter. Helaas nog enkele keren gebeurd (hij is immers onhandig groot) waardoor heel mijn beeldscherm naar de knoppen is. Alles werkt nog maar het zit gewoon vol barsten. Daarnaast zijn er ook veel batterijproblemen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:11

Samsung Galaxy Ace Plus? Die had ik voordat ik een iphone kreeg, is een hele fijne telefoon!
Je moet alleen niet houden van superveel foto's, zoals ik dus :') Want dan wordt ie sloom en loopt ie vast.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:12

Bizzybijtje schreef:
S3 kan niet tegen een stootje. Beeldscherm is echt zo kapot. Heb dat nooit gehad en bij deze gebeurde dat al na enkele maanden na een kleine val van nog geen halve meter. Helaas nog enkele keren gebeurd (hij is immers onhandig groot) waardoor heel mijn beeldscherm naar de knoppen is. Alles werkt nog maar het zit gewoon vol barsten. Daarnaast zijn er ook veel batterijproblemen.

Ik heb dezelfde ervaring met S3, ik ken 3 mensen met zo'n telefoon, allemaal 1x laten vallen, meteen een enorme barst erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:17

Arc_En_Ciel schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik heb dezelfde ervaring met S3, ik ken 3 mensen met zo'n telefoon, allemaal 1x laten vallen, meteen een enorme barst erin.

+1, bij een vriendin lag zelfs het hele wit uit haar scherm.... Maar je kan natuurlijk ook zon flipcover nemen ;) Wou die zelf ook kopen (ik ben best wel zuinig op mijn mobiel) maar vond hem toch te duur...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:17

Na al die Samsungs is het voor mij duidelijk dat die telefoons niet gemaakt zijn om echt probleemloos te blijven werken na een goed jaar. Ik zou iets meer geld uitgeven (desnoods even sparen) om dan een duurder en degelijker model te kopen. Dan spreek ik niet over een Iphone, want dan zit je aan erg veel geld. Mijn vriend en ik hebben beide een Nexus (hij de 5, ik de 4) en die werken zo veel beter dan Samsungs. De Nexus 4 zit ongeveer aan 300 euro als ik me niet vergis, maar in promotie kan je goedkoper vinden. Er zit in elk geval een groot kwaliteitsverschil tussen die en de standaard Samsungs, maar dat merk je pas als je er even mee werkt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:19

Ik heb een S3 gehad die een aantal keer op de grond geknikkerd is, maar geen barsten in het scherm :n Mijn S4 nu ook niet, alleen lakschade omdat hij zonder hoesje in mijn broekzak zit. De mini versies van deze telefoons zijn volgens mij wel een stuk steviger :) Batterij problemen heb ik trouwens ook niet met mijn S4, mijn S3 wel (fabricagefout).

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:21

Wiko stairway! Niet een heel bekend merk(wel in Frankrijk) maar volgens de Saturn even goed als de samsung s4. Of een huawei schijnt ook goed te zijn en niet te duur aangezien ze nu op de markt beginnen te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:25

HorseLove, ik heb dus zo'n flipcover... :') Dus die helpen helaas ook niet.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 18:34

Huawei is een telefoonmerk waar ik liever niet aan wil beginnen, heb daar geen goed gevoel over. Vind ze niet lekker in de hand liggen en ook vind ik het besturings systeem niet prettig.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:35

Samsung galaxy S advance, super fijne telefoon. Ik heb hem nu 1,5 jaar en ik laat hem bijna dagelijks vallen :') maar nog geen enkele scheur. Alleen een paar slijtdingen aan de buitenkant!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:20

Samsung galaxy s2 is daar perfect voor
mijne heeft ook al veel te voorduren gehad (op gelegen, op gezeten, onder allemaal boeken, van mijn redelijk hoge bed gevallen, van de trap gevallen) en heeft nu alleen wat beschadiging aan het chroom. Heb een berschermfolie aan de voorkant zodat er geen krassen op mn scherm komen. Mijne heeft 2 GB geheugen, en dan kan je er nog zelf een sd kaart in doen (ik heb er een 12 GB in gedaan).
Heb em tweedehands gekocht, en hij werkt prima! voor 150 heb ik hem gekocht, dus dan heb je nog 50 over voor (als je dat wil) een sd kaart, beschermfolie en hoesjes.
Mijn vader heeft zijn s2 nu bijna 3 jaar, ook nog steeds heel (nu is hij er wel heel zuinig mee), en hij is er ook nog steeds tevreden mee.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:25

HorseLove28 schreef:
Je zou inderdaad de Samsung Galaxy S2 kunnen kopen. Neem alsjeblieft geen mobiel zoals de Galaxy Young, vreselijk, mijn vriendin heeft er een en het is zo'n klein schermpje en hij heeft niet echt een goede beeld kwaliteit. Ook best wel weinig geheugen... Je kan hem natuurlijk ook uitbreiden met een SD kaartje.

Nee. sd kaart is GEEN oplossing. fotos enzo kun je erop zetten. maar de meeste apps en geheugen niet. die komen allemaal op het telefoongeheugen en kun je niet verplaatsen. mijn telefoongeheugen is vol en ik heb een sd kaart van 32 gig, paar % ingebruik . heb je helemaal niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:38

Huawei heeft toch ook gwn google Android als besturingssysteem net als alle andere??

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:41

Ik heb een samsung galaxy core in het wit. Voldoet an je eisen en kan ook tegen een stootje ja! Hij is in de afgelopen maanden al tig keer gevallen, maar er is nog steeds niks mis mee :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:44

Ik heb een hele tijd de Samsung Galaxy Xcover gehad, ideaal voor buiten activiteiten, bij de paarden, in de regen. Kan overal tegen en heeft bij mij altijd super goed gewerkt.
Helaas was mijn batterij op een gegeven moment overleden waarna ik die van iemand anders gratis over kon nemen, anders had ik zeker weer dezelfde mobiel genomen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:03

Samsung galaxy pocket neo, typ dit bericht er nu mee, klein, dus past in je broekzak en is dan bijna niet tot niet te zien, kost 80/100 EUR, prepaid :) ik heb m eens van 2 meter ofzo laten vallen, batterij en achterkant lagen eraf maar die kon ik er zo weer op zetten, mobiel aan, en gewoon weer verder, er zitten nog wel deukjes in de hoeken, maar daar merk je niks van

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:19

Ik heb sinds kort een Huawei G700, nog niet zo'n bekend toestel maar wel erg fijn.
Is wel een joekel, maar fijn beeld.
Heb 'm los gekocht voor 209 euro en krijg nog 50 euro terug via zo'n cashback actie.
Dus ook een mooie prijs.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:20

HorseLove28 schreef:
Huawei heeft toch ook gwn google Android als besturingssysteem net als alle andere??

Jaa

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:23

DearLove schreef:
Huawei is een telefoonmerk waar ik liever niet aan wil beginnen, heb daar geen goed gevoel over. Vind ze niet lekker in de hand liggen en ook vind ik het besturings systeem niet prettig.

Geen idee waarom je er niet aan wilt beginnen en je gevoel niet goed is.
Huawei maakt de onderdelen van Samsung en Iphone en heeft besloten zelf wat modellen op de markt te brengen.
Dus het is gewoon goed spul.
Tja dat het merkje nog niet helemaal IN is, maar dat komt wel :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:27

Ik ben zelf super happy met mijn nokia Lumia.
Heb eerst een Lumia 700 gehad echt fantastisch, geheugen was nog verre van vol na 2 jaar intensief gebruik.
Nu heb ik een Lumia 1020, bevalt ook super. Heb afgelopen weekend ontzettend veel foto's gemaakt op een evenement. Batterij nog lang niet leeg.
Zit heel vaak op Facebook enz enz. Filmpjes kijken op youtube en ga zo maar door.

Lumia is ook helemaal fool proof. Alles wijst voor zich en is eenvoudig in te stellen of te veranderen.
Ook het overbrengen van data is appeltje eitje.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:29

Ik heb een huawei g525 en ben er echt super tevreden mee. Ik doe alles ermee wat jij doet en dat gaat allemaal prima. Ik had eerst een samsung galaxy gio. Huawei heeft wel een soort eigen 'look' om android heen, maar persoonlijk vind ik het fijner werken dan mijn vorige samsung. Verder heb ik alleen beschermfolie over het scherm zitten en geen hoesje eromheen. Ben er niet bijzonder zuinig mee maar hij ziet er gewoon nog goed uit.

Als je ze niet lekker in de hand vind liggen moet je er natuurlijk niet aan beginnen, maar het design is best wel samsung achtig, dus ik zou niet weten waarom je ze niet lekker in de hand vind liggen xD.

Anders kun je nog kijken voor de samsung galaxy s2 of advance, dat waren de andere 2 modellen waartussen ik twijfelde :). Vriendin van mij heeft de advance en is er ook wel gewoon tevreden mee :).