Waar goedkope, acceptabele muurverf kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Waar goedkope, acceptabele muurverf kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 10:15

Ik heb rondgezocht op het forum, maar kon er niete cht iets over vinden.

Graag willen wij de muren van ons flatje schilderen, maar ik weet echt helemaal NIETS over muurverf. De muren zijn gewoon kaal beton. Heb ik nog een onder laag nodig of niet? Kortom: wat heb ik allemaal nodig en waar kan ik dat tegen een scherpe prijs kopen?
We verwachten binnen 1 á 2 jaar alweer te verhuizen, dus het is geen probleem als de boel er na 3 jaar weer afbladderd.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:19

Ik zou het wel eerst voorstrijen anders zuigt het je muurverf op. Ze hebben vaak aanbiedingen bij de bouwmarkten, je kan eigen merk nemen of Histor of Flexa. Ik had pas geleden 12 liter, 2 liter extra, voor € 35. Rollers zou ik bij de Action halen en bakjes.

Edit, Action heeft ook latex maar heb ik geen ervaring mee.

Anoniem

Re: Waar goedkope, acceptabele muurverf kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:06

De latex van action is prima! Hier zojuist 2 kamers mee gedaan.

Rosie

Re: Waar goedkope, acceptabele muurverf kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:18

Je moet er eerst een primer op doen (voorstrijk) anders zuigen de muren al je verf op. Was iets van 12 euro voor 2 liter bij de Gamma. Daarna kun je er muurverf opdoen. Je hebt bij de Action inderdaad witsel, voor zover ik weet geen andere kleuren, maar kwaliteit is prima. Als je wel een kleur wil kun je bij de Gamma, Praxis etc kleuren laten mengen. Je hebt dan zoals hierboven gezegd is bijv. Flexa of Histor, die zijn wel aan de prijs. Je hebt ook het huismerk, scheelt best veel in de kosten! Volgens mij is er altijd wel een of andere aanbieding, en kun je bonnen knippen uit hun folders voor 25% korting etc. Handig om in de gaten te houden dus.

Succes :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:27

Voorstrijk inderdaad, anders is je verf zo opgezogen := kan gewoon van een huismerk zijn.

Ik heb zelf zo'n grote bak met perfection latex http://www.praxis.nl/verf-laminaat-deco ... 0l/5239146
gehaald, was zo'n 31 euro in de aanbieding. Hartstikke goed spul! Net als flexa powerdek overigens. Zou niet bezuinigen op fatsoenlijke verf; die van de action vonden wij echt rommel. Alle rollers komen wel bij de action weg, met uitzondering van 1 grote want die verkochten ze daar niet; dus heb de goedkoopste van de bouwmarkt genomen.