Betaalde advertentie op marktplaats, eraving???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Betaalde advertentie op marktplaats, eraving???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 19:37

Ik wil graag op marktplaats een zadel te koop zetten, echter kwam ik er net achter dat je dan voor deze advertentie moet gaan betalen.

Nu vind ik het opzich geen probleem om te betalen alleen begrijp ik het niet helemaal.

Om de advertentie erop te zetten betaal je 2.50, oke prima. Maar daarna wordt die dan automatisch verlengt? Wordt er dan automatisch geld van mijn rekening afgehaalt of krijg je iets binnen zodat je zelf het geld moet overmaken? En per hoevaak in de maand/weken is dit?

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierbij helpen!?

Alvast bedankt!!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:38

Je zet de advertentie erop en dan blijft hij een maand staan voor dat bedrag.
Als je hem dan voor de datum van verlenging eraf haalt wordt de betaling ook automatisch geannuleerd.
Als je hem er niet voor die datum afhaalt moet je voor de volgende maand weer betalen. Dit wordt dan automatisch van je rekening afgeschreven.
Je advertentie wordt dan wel automatisch na die betaling weer omhoog geplaatst.

Anoniem

Re: Betaalde advertentie op marktplaats, eraving???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:57

Dat is niet waar.

Ik had een adv er op de 4e opgezet, en op de 28ste werd deze ineens automatisch betaald.. Deze heb ik er de 30ste afgehaald.. Geen geld terug en 2 dagen later alsnog eraf. Wees dus op tijd met annuleren/verlenging.

Groetjes

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:59

naar mijn weten word dit niet automatisch verlengd hoor. maar je zou dit terug kunnen vinden in de voorwaarden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:19

Hij wordt inderdaad niet automatisch verlengd, maar ze doen wel sneaky met dat je ergens op akkoord klikt en dan ineens toestemming geeft voor incasso's. Ik kwam er gelukkig op tijd achter, dus heb het snel weer uitgezet.'

In principe betaal je dus voor 1 keer, maar let goed op met waar je 'ok' klikt ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:29

Hij wordt juist wel automatisch verlengd dacht ik. Bij mij wel in ieder geval, dus je moet goed opletten dat je hem op tijd verwijderd als je dat wilt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:30

je krijgt bericht voordat 'ie verlengd gaat worden, als je 'm dan zelf verwijderd wordt 'ie niet verlengd

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:54

Ik heb er in de afgelopen weken zelf nog een zadel opgehad en bij mij werd hij dus wel automatisch verlengd.

Als je betaald krijg je een datum wanneer hij verloopt. Heb je hem er voor die datum niet afgehaald dan wordt er automatisch geld van je rekening gehaald voor de verlenging. Ik had hem wel voor die datum eraf gehaald en toen hoefde ik niks te betalen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:57

Als je helemaal niets doet zal Marktplaats de advertentie verlengen.
Maar als je je mail in de gaten houdt, dan zie je van te voren wel dat ze een mailtje sturen met een berichtje dat de advertentie bijna verlopen is. Als je dan niet meer wil betalen moet je je advertentie zelf voor de deadline verwijderen.

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:59

Karin92 schreef:
Ik heb er in de afgelopen weken zelf nog een zadel opgehad en bij mij werd hij dus wel automatisch verlengd.

Als je betaald krijg je een datum wanneer hij verloopt. Heb je hem er voor die datum niet afgehaald dan wordt er automatisch geld van je rekening gehaald voor de verlenging. Ik had hem wel voor die datum eraf gehaald en toen hoefde ik niks te betalen.

Same here!
Kreeg een reminder van MP dat de verloopdatum bijna bereikt was.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 00:04

MissChrys schreef:
Karin92 schreef:

Same here!
Kreeg een reminder van MP dat de verloopdatum bijna bereikt was.

Hier precies ook zo.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:10

Bedankt voor de reacties!

Is het dan goedkoper om de advertentie er steeds opnieuw op te zetten of betaal je standaart 2.50 per maand?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:11

Inderdaad, wordt niet automatisch verlengd. Heb ik nog nooit gehad en ik heb toch wel al veel betaalde advertenties erop gezet. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:16

Je kan dat instellen en MP een machtiging geven.
Zonder machtiging word de advertentie automatisch verwijdert
Bij machtiging word deze automatisch verlengt.
Maar je krijgt ten aller tijden en reminder in je mail box.

Het bedrag blijft hetzelfde.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:19

Ik heb mijn zadel ook op MP staan. Al een maand of 2-3.
Je betaald 1 keer met je rekeningnummer en betalings ding..
en daarna kun je aangeven dat voor elke maand automatisch wordt afgeschreven. kost 2,50.
Je krijgt n aantal dagen voor het verlengen een mail met een waarschuwing dat het automatisch afschrijven gaat gebeuren.. En dan kun je je advertentie nog verwijderen.