Ik kan me nergens inschrijven, wie weet raad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Unonya

Ik kan me nergens inschrijven, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:30

Hallo Bokkers,

Ik zit in een situatie waarvan ik niet weet hoe het op te lossen.
Misschien weet iemand van jullie raad...

Vorig jaar heb ik mijn woning welke ik samen met mijn ex had verkocht.
Ik ben toen bij mijn vriend gaan wonen maar kan mij niet inschrijven bij de gemeente op dit adres. Dit heeft als reden dat hij in het huis van zijn vader woont (huurhuis) terwijl zijn vader voor het grootste deel van het jaar in Spanje verblijft. Het huis staat dus op naam van mijn schoonvader. Als ik mij inschrijf op dit adres wordt mijn schoonvader gekort op zijn pensioen.

Nu heb ik mij vorig jaar juni ingeschreven bij mijn eigen ouders. (hebben ook een huurwoning)
Nu hebben zij een huurverhoging gehad omdat mijn inkomen ook is meegerekend. Het huis waar zij nu wonen is oud en staat op de nominatie gesloopt te worden, hierdoor hebben ze een lage huur.
Nu moeten zij zoals het er nu uit ziet in de loop van volgend jaar hun huis uit en krijgen een andere woning toegewezen. Daar moeten zij zowieso al meer voor gaan betalen, wat zij eigenlijk niet kunnen opbrengen, als ik daar ingeschreven blijf staan, wordt de huur alleen maar hoger, dus moet ik mij daar uitschrijven.

Ik heb al zitten brainstormen en we zijn tot de conclusie gekomen dat ik me ook niet kan inschrijven bij bv mijn zusje (koopwoning) omdat je ook dan zit met verhogingen mbt inkomstenbelasting.

Ik heb dus geen idee hoe nu verder.

Heeft iemand tips???

biancatjuh27

Re: Ik kan me nergens inschrijven, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:32

een eigen huisje zoeken?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:32

Ik geloof dat er weleens mensen adverteren met een inschrijf adres. Voorwaarde is dan dat je geen deurwaarders etc. Achter je aan hebt rennen :D misschien is dat iets?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:33

Je bent toch geen toeslagpartner met je zusje dan kan je toch gewoon daar inschrijven?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:35

familie/vrienden ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:38

Citaat:
Ik heb al zitten brainstormen en we zijn tot de conclusie gekomen dat ik me ook niet kan inschrijven bij bv mijn zusje (koopwoning) omdat je ook dan zit met verhogingen mbt inkomstenbelasting.

Nee hoor, dat is gelukkig niet waar.

Ik heb zowel mijn vriendin (meer dan een jaar) en later mijn zusje als haar vriend in huis gehad, en juist omdat ik een koopwoning heb (en geen recht heb op bv zorgtoeslag) had dit totaal geen gevolgen voor mijn inkomen ed.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:40

Unonya schreef:
Nu hebben zij een huurverhoging gehad omdat mijn inkomen ook is meegerekend.

Het lijkt me logisch dat jij die verhoging dan betaald?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:40

klopt met koopwoning veranderd er niks. weet alleen niet hoe het zit als er kinderen zijn met kinderopvang etc.

maar in principe kan het met koop gewoon hoor, wij hebben het toen niet gedaan bij kennissen omdat hun ivm financiële problemen zijn verhuisd naar 'camping' en ik geen deurwaarder aan de deur wil mochten ze zich hier niet inschrijven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:45

StalNollie schreef:
klopt met koopwoning veranderd er niks. weet alleen niet hoe het zit als er kinderen zijn met kinderopvang etc.

maar in principe kan het met koop gewoon hoor, wij hebben het toen niet gedaan bij kennissen omdat hun ivm financiële problemen zijn verhuisd naar 'camping' en ik geen deurwaarder aan de deur wil mochten ze zich hier niet inschrijven.

Niks; omdat het inkomen niet bij elkaar opgeteld wordt, alleen die van je toeslagpartner (en dat zijn niet iedere inwonende).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:47

Je ergens inschrijven waar je niet woont valt volgens mij gewoon onder fraude, als men daar achter komt ben je verder van huis. Is het geen idee om je gewoon in te schrijven waar je woont en de extra kosten (vermindering pensioen, huurverhoging) op je te nemen? Je hebt duidelijk een inkomen anders zouden er geen extra kosten voor je familie aan vast zitten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:50

yessy half nederland doet dit.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:51

Dat maakt het niet legaler... er worden jaarlijks tig mensen uit hun (voornamelijke sociale huur) woning geknikkerd door dit soort acties, echt waar dat is een situatie waar je niet in wil zitten.

En als je het al doet, zou ik het niet op een openbaar forum zetten :n

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:54

Laat je inschrijven met een briefadres
Het heeft geen invloed op de koopwoning maar ik denk dat er bijv waterschapsbelasting wordt bedoeld die gaat nog wel eens berekend worden op een 1 of meerpersoons huishouden

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:09

Yessy schreef:
Je ergens inschrijven waar je niet woont valt volgens mij gewoon onder fraude, als men daar achter komt ben je verder van huis. Is het geen idee om je gewoon in te schrijven waar je woont en de extra kosten (vermindering pensioen, huurverhoging) op je te nemen? Je hebt duidelijk een inkomen anders zouden er geen extra kosten voor je familie aan vast zitten.

Heb jij enig idee over hoeveel extra kosten het gaat???? Ze gebruikt haar inkomen toch om ergens anders te wonen

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 13:15

@ Vanilla Ik kan inderdaad de verhoging die mijn ouders hebben gehad wel bijleggen. Dat is het probleem niet, maar kan daar niet ingeschreven blijven omdat ze mijn inkomen meerekenen in de huur die ze in de toekomst gaan krijgen. En dat zijn kosten die ik er niet bij kan hebben.

@ Brainless Dank je wel voor je reactie! Daarmee zou het opgelost zijn!

@ Yessy Het gaat om zeker €500 euro die mijn schoonvader minder gaat krijgen, dat kan ik echt niet ophoesten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:56

Als je zusje nu alleen woont kan de gemeentelijke belasting wel verhoogd worden, woont ze samen dan wordt er al voor een meerpersoonshuishouden gerekend en heeft het geen invloed.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:16

De meerprijs voor meerpersoons huishouden is geloof ik maar iets van 200-300 per jaar, denk dat je dat vast wel op kan hoesten.

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 13:29

Mijn zusje woont samen met man en kinderen dus dat zal het probleem niet zijn ☺