Alternatieven luxaflex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Alternatieven luxaflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 09:28

In ons nieuwe huis loop je vanuit de badkamer langs een groot raam om bij de slaapkamer te komen. En ik wil daar eigenlijk gewoon zonder kleren langs kunnen lopen.. :o maar dan moet er uiteraard wel iets voor het raam hangen :+

Ik vind luxaflex en vitrage eigenlijk nogal oudbollig, en plakfolie vind ik ook niet echt een optie. Shutters en plisse vind ik mooie alternatieven, maar de prijs -O- Bij de Hema zou ik voor alleen dat raam al €200 kwijt zijn.. En voor een rolgordijn €45.

Een duorolgordijn is wel een optie, maar ik ben nog niet dolenthousiast.. Wie heeft er nog leuke (betaalbare!) ideeën? *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:37

Ik heb zelf duo rolgordijnen en ben er heel erg fan van :)

Wat voor maat is je raam? Plisse kan je ook in standaardafmetingen kopen en dan evt zelf nog ietsje inkorten. Dat scheelt aanzienlijk in prijs :j
Dit heb ik destijds met mijn duo rolgordijnen ook gedaan, bij de leen bakker zou ik op 900 (!!) euro uitkomen en was nu voor 165 euro klaar, had ze toen via marktplaats gevonden in een restpartij

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:41

Ik heb in de badkamer plisségordijnen (van Luxaflex… ), deze laten wel licht naar binnen maar je kunt niet van buiten naar binnen kijken. Alleen als het donker is en binnen staat het licht aan kun je een silhouet zien.

Ik heb de 'top down bottom up' variant. Dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Wel hangt er aan de op maat gemaakte een flink prijskaartje, maar ze hebben soortgelijke gordijnen ook bij kwantum etc in de standaardmaten.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:13

En rolgordijnen kun je ook vrij goedkoop wel krijgen maar niet in de bouwmarkt.
In Friesland in Heerenveen zit S.inizon. Erg goede kwaliteit en niet duur! En volgens mij komt hij overal wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:19

Wij hebben ook zo'n plise als nelleke (dan in dit geval niet de top down bottom variant) voor het raam op de overloop! Inderdaad niet goedkoop, maar als het goed is hangt het er voor járen en ben er erg blij mee! Licht komt er prima doorheen, maar geen inkijk.

Weet niet hoe groot het raam is? Misschien een idee om een glas in lood raam ervoor te zetten??

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 21:36

Ik zal mijn zoektocht is verbreden naar de standaardmaten. :) Is dat inkorten lastig? Het raam is 1,50m breed, alleen maar 1,20m hoog (of lang.. haha). Veel maten die ik nu heb gezien zijn dat 1,50m bij 2m ofzo dus aan de lange kant.

Dat van Nelleke vind ik heel mooi!

imd

Re: Alternatieven luxaflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:41

Vouwgordijnen wellicht iets? Jysk heeft mooie en goedkope!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:43

Oeh het idee van hierboven is heel mooi, ik ga dat zeker bekijken. wij hebben ons bad exact zoals op het plaatje bij de ramen geplaatst (huis is in aanbouw), maar vanwege de ++ ramen kunnen wij sowieso geen plakfolie gebruiken.

(kwamen we later achter :') )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 00:17

Inkorten van de duo gordijnen heeft mijn vader gedaan, maar heb geen gevloek gehoord dus ging vast vrij eenvoudig :D
De Jysk heeft ook goedkope plisse gordijnen, die heb ik zelf smaller gemaakt voor op de logeerkamer en dat ging met een ijzerzaagje en en schaar ook vrij simpel. Gewoon even de tijd voor nemen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:02

verography schreef:
Oeh het idee van hierboven is heel mooi, ik ga dat zeker bekijken. wij hebben ons bad exact zoals op het plaatje bij de ramen geplaatst (huis is in aanbouw), maar vanwege de ++ ramen kunnen wij sowieso geen plakfolie gebruiken.

(kwamen we later achter :') )

Bij ons precies hetzelfde. 3-dubbel glas waar geen plakfolie op kan. :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:22

Het is wel heel fijn hoor dat glas want de energierekening blijft zo lekker laag, maar ja dan moet je wat anders verzinnen. Vind dat plaatje wel super mooi want je blijft nog wel een hoop licht binnen krijgen. En dat is zeker nr 1 op mijn wensenlijst.