Mieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Mieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 07:21

Ik weet niet of het hier goed staat.

Wij hebben thuis een probleem, namelijk: mieren in huis. Hoe kom ik hier van af. Ze lopen op het aanrecht, de keukenvloer on de woonkamer en de salon tafel. Ik vind er vaak stuk of 5/10 in de woonkamer/salontafel. En soms meer in de keuken. Om er gek van te worden. En daarbij. Ik heb er ook nog een klein kind lopen( nou ja lopen. Liggend/spelend in de box)
We kunnen het nest niet vinden, maar bedacht me net. Kan dit ok afkomstig van de buren komen( lees: oerwout tuin. En onwijs vies huis)

Ik hoop dat er hier iemand is met DE tip.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:16

Ik zal je topic verplaatsen naar HTT daar zijn vast mensen die je kunnen helpen. :)

melle_odet

Re: Mieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:47

Ik leed even mee! Hier hetzelfde probleem.

Lokdoosjes helpen hier in ieder geval niet.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:48

Ik lees even mee, wij hebben ze ook overal.. Zie buiten ook zoveel mieren dit jaar lopen, maar goed, daar mogen ze wat mij betreft, haha, maar binnen om gek van te worden. Wij spuiten wel gif tegen mieren nu in de randjes, maar zodra je de woonkamer hebt gehad, lijken ze zich wel weer te verplaatsen naar de gang etc..

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:51

Misschien handig om de ongediertebestrijding te bellen om advies?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:01

Wij hebben het thuis ook ieder jaar. Net achter de achterdeur zittten er een heleboel gaatjes in de voegen van de tegels. Zodra we merken dat het weer mierentijd wordt storten we dat hele gangenstelsel vol met kokend water. Dat helpt heel goed.

Meestal doen we zo'n 10 waterkokers vol (1,5lt).

Dit doen we denk ik 3 of 4 keer per jaar (periode april - oktober, afhankelijk van hoeveel last).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:36

PowerReiner schreef:
Wij hebben het thuis ook ieder jaar. Net achter de achterdeur zittten er een heleboel gaatjes in de voegen van de tegels. Zodra we merken dat het weer mierentijd wordt storten we dat hele gangenstelsel vol met kokend water. Dat helpt heel goed.

Meestal doen we zo'n 10 waterkokers vol (1,5lt).

Dit doen we denk ik 3 of 4 keer per jaar (periode april - oktober, afhankelijk van hoeveel last).

Ja. kokend water helpt.
ik heb ook echt honderden mieren gehad. Na het verzuipen :oo met kokend water waren ze weg.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:41

Kokend water heb ik buiten wel geprobeerd, maar we hebben nog steeds mieren binnen. Wij wonen in een oud huisje op zandgrond gefundeerd met her en der kieren waar ze blijkbaar door komen, kokend water binnen kunnen we niet gieten natuurlijk.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:20

Voor binnen gebruikte ik mierenpoeder van Kruidvat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:21

MightyMike schreef:
Kokend water heb ik buiten wel geprobeerd, maar we hebben nog steeds mieren binnen. Wij wonen in een oud huisje op zandgrond gefundeerd met her en der kieren waar ze blijkbaar door komen, kokend water binnen kunnen we niet gieten natuurlijk.

ik woon in een soortgelijk huisje. Ik strooi gewoon mierenkorrels rondom het huis aan de buitenkant. Zelden een mier binnen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 17:26

Ik kan alleen het nest niet vinden. Pff. Wat kun je er shagie van worden. Haha.

Mieren zijn wel grappige diertjes. Maar liever niet in mijn huis.

Kan het ook zo zijn dat het door de buurvrouw komt?? Ze is namelijk eum. Niet echt netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:29

doezel2 schreef:
Ik kan alleen het nest niet vinden. Pff. Wat kun je er shagie van worden. Haha.

Mieren zijn wel grappige diertjes. Maar liever niet in mijn huis.

Kan het ook zo zijn dat het door de buurvrouw komt?? Ze is namelijk eum. Niet echt netjes.

Ik kan ook niet altijd een nest vinden hoor, maar ik strooi gewoon rond het hele huis van die korrels die ze meenemen het nest in. Dus regelen "mijn mieren" het eigenlijk zelf....

Ik denk niet dat het door de buurvrouw komt. Ik heb hele nette buren en bij mij is de tuin ook gewoon netjes en onderhouden, maar wij hebben soms ook wel eens een mier in huis. Nooit zoveel als jij beschrijft trouwens.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:30

Ik had er in mijn klas ook.. Ze hadden me gezegd dat ze niet tegen azijn kunnen, dus heel m'n klas gepoetst met azijn en ze zijn weg. Het kan ook toevallig zijn, maar bij mij heeft het gewerkt ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:22

Ik lees mee , ik heb soms een mier in huis maar ze zitten buiten overal :') ik zal de waterkoker eens aanknallen voor ze , heb al amper iets tuinwaardigs en nu wil ik niet eens naar buiten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 21:26

Mmm. Heb ergens op internet gelezen dat je gemalen kaneel moet strooien. Nu heb ik het onder de voor en achterdeur gedaan. Tot nu toe een enkele mier( zal wel overblijfzel van binnen zijn)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:30

melle_odet schreef:
Lokdoosjes helpen hier in ieder geval niet.

Mierenlokdoosjes doen precies datgene wat ze beloven te doen....ze lokken mieren.

Niet je huis zetten dus maar ergens in de tuin.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 07:08

Kaneel helpt ook niet:(

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:14

vroeger bij mijn ouders hadden wij wel eens last van mieren vooral bij de buitendeur. Toen hebben wij enkele stuivers voor de voor gelegd (randje) en affrikaantjes (die oranje plantjes) gepoot. hielp wel

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:43

Het lijkt wel of ze snachts meer komen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 06:54

Ik zou echt professioneel spul gaan halen, korrels werken echt goed.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 07:13

Deze ochtend bijna geen mier:). Gister middag wel dikke zwarte spin. Ielg. Hihi.

Ik denk dat ik vanavond. Of morgen. Mierenspul gaal( lokdoosje heb ik)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 20:15

Tot nu toe. De tip: bleek met water vermengen en dat over je hele bestrating spuiten