Hoe hebben jullie je huurhuis gevonden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Hoe hebben jullie je huurhuis gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 09:04

Pfff, het tolt in mijn hoofd!

Marktplaats, Pararius, Speurders, kamernet, ik vraag me af waar ik niet gezocht heb.
We zijn op zoek naar een appartementje.
Niet eens heel groot, een beetje betaalbaar..

De sociale huur hebben we met wat geluk over 40 jaar een huis dus daar rekenen we maar niet al teveel op..

Hoe hebben jullie je huurhuis gevonden, zonder torenhoge "Bemiddeling is drie keer de maandhuur" en al die ongein?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:21

via via ;) Ik huur ook particulier, de ex vrouw van mijn vriend huurt ook particulier en heeft het ook via een bekende geregeld. Beide zonder bemiddelingskosten. Daarbij is er nu een wet die betrekking heeft op bemiddelingskosten. Google dat even als je het fijne ervan wil weten!

Dus facebook, op je werk, school, studie, supermarkt, en zegt het voort! Veel succes!

Selka

Re: Hoe hebben jullie je huurhuis gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:23

Hier ook via via, oude buren van mijn ouders hadden een huis "over". Hebben wij 7 jaar met veel plezier gewoond :)

Directwonen.nl heb ik ook veel woningen van bekeken. Vond ik betaalbaar :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:23

Altijd via via. Mijn vader kent veel mensen, daardoor kwam ik op mijn eerste huisje.

De 2e was de boerderij van mijn opa, die huurde ik van hem.

3e huis was een koopwoning, vorig jaar relatie kaduuk dus op zoek naar een huurwoning, via Marktplaats gevonden!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 10:25

Bedankt voor de tip Fred_Kroket en Selka! :)
We zijn het overal aan het rondbazuinen maar helaas komen we alleen tijdelijke huurwoningen tegen.

Zelfde geldt voor Directwonen.. Als het betaalbaar is, is het tijdelijk.. -O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:39

Pararius, die je al in je OP noemt :)

Dat wil zeggen, wij hebben daar een profiel ingevuld over onszelf en waar we naar op zoek zijn.
Toen werden wij door een makelaar benaderd, die met ons op zoek is gegaan naar een leuk huurhuis.
De eerste woning was meteen raak (maandag krijgen we de sleutel :D ).

Voor de makelaarskosten waren wij absoluut niet 3x de maandhuur kwijt. Veel geluk gehad met de makelaar die ons benaderde :j
Alhoewel de eerste maand huur + (grote) borg + makelaarskosten natuurlijk wel snel oploopt. Maar die eerste twee kostenposten heb je helaas altijd.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:51

Bij de supermarkt hangt ook wel eens iets.Hier in groesbeek wel.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:04

Wij zijn heel lang opzoek geweest naar een huurhuis. Wij zijn eigenlijk begonnen met kamers kijken. Via kamertje.nl, kamernet, marktplaats, verschillende organisatie's voor anti-kraak, via-via, facebook of twitter, funda heeft ook huurwoningen, directwonen en nu ben ik vast nog een paar vergeten.
Het is inderdaad zo lastig! Vaak ook van die tijdelijke dingen en dat vind ik echt helemaal niks.

Uiteindelijk zijn wij maar gaan kijken naar kopen. Wij zijn aan de hypotheek minder kwijt dan voor het huren van een kleine kamer.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:10

Kapaza, grappig genoeg.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:11

Niet :+ Ook nu zijn we weer opzoek in regio Den Bosch, maar dat is nog een groter drama dan wat ik voor mogelijk had gehouden :) Lees hier even mee zodat ik nog wat tips op kan doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:16

waar wil je huren dan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 11:18

Pauline, Nijmegen. :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:30

wij hebben onze particuliere huurwoning via funda. Denk erom als het via een makelaar gaat bemiddelingskosten niet aan de huurder gevraagd mogen worden .(anders apart betalen kan je het terug vorderen)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:32

Ook via via!

Mijn ouders hebben tegen redelijk veel mensen verteld dat ik op zoek was naar een appartement. Toevallig wist iemand iets en voila, volgende week mag ik er in. :D

Heel veel succes, ik weet hoe irritant de zoektocht kan zijn...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:35

wouterpaard schreef:
wij hebben onze particuliere huurwoning via funda. Denk erom als het via een makelaar gaat bemiddelingskosten niet aan de huurder gevraagd mogen worden .(anders apart betalen kan je het terug vorderen)

Vaak mogen bemiddelingskosten wel van de huurder gevraagd worden. Wisselt per geval of je als huurder wel/niet hiervoor moet betalen.
https://www.nvm.nl/wonen/woning_huren/b ... osten.aspx

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:09

Ook via via in de particuliere sector.
Onderbuurjongen is een kennis van mijn vriend, hij wist dat wij op zoek waren en het appartement boven hem kwam vrij. Daarover tipte hij ons en binnen drie weken woonden we er :))

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:17

Via woonnet.. Mijn vriend stond al 6 jaar ingeschreven en we hadden ook gewoon geluk (waren geen eerste kandidaat). Ik wil liever kopen, maar dat kregen we nog niet voor elkaar helaas. Dus ff 2 jaartjes huren en dan wat kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:20

Ik ben puur toevallig tegen het nieuwbouwproject van ons huis aangegooglet. We hadden wat problemen met ons vorige huis (appartement) maar wilden niet persé weg. Was wel beetje aan het rondgooglen. Zijn gaan kijken, alle papieren geregeld en huren nu particulier een rijtjeshuis. Ook via een makelaar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:25

Niet -O- Ik ben nog steeds aan het zoeken :+ Hoewel ik vandaag wel wat op marktplaats zag staan en daar wel al op heb gereageerd... Kan nu helaas niet bellen, ga dat vanavond in ieder geval even proberen.

Het is mij in de Achterhoek gelukt via huislijn.nl. Maar nu is het wel zo dat op veel sites dezelfde woningen staan. Huurwoningen.nl heeft denk ik 80%. En anders heb je nog jaap.nl
Laatst bijgewerkt door Winged op 25-04-14 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:26

jaap.nl :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:30

Funda :)

Ook via een aantal organisaties geprobeerd maar na het betalen van het inschrijfgeld bleek de wachtlijst ineens 2x langer dan gepland..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 15:10

Vandaag een bezichtiging gehad van -wat ik dacht- een particuliere verhuurder.

Kom ik daar aan, blijkt de informatie niet te kloppen (alsnog 4 'huisgenoten' met een gedeelde ingang), veel kleiner (en viezer) en als grote verrassing stond daar een glijer van een makelaar met een dikke BMW voor de (aftandse) voordeur te verkondigen dat je de eerste maand 3x de huur moest betalen. Een keer de huur, een keer borg en dan nog een keer bemiddelingskosten (en daar nog BTW bij). En dat voor een huis dat ik zelf via marktplaats op had gesnord. :=

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:14

Entree, en anders direct wonen. Mijn vriend en ik zijn 5 maanden (voor ons een mega lange tijd aangezien ik rond 11 juli een baby verwacht) opzoek geweest totdat we bij direct wonen kwamen toen hadden we binnen 6 uur een huis getekend en wel.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:20

Laat je wat betreft de courtage niet verleiden. In beginsel wordtdie betaald door de verhuurder (kijk ook even op de website van Radar daar staat een filmpje erover)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:22

wij hebben hem echt via MP gevonden en 1,5 week later zaten we er in!!!