Zelf maken van een app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Zelf maken van een app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 21:09

Beste bokkers,

Voor mijn bachelorscriptie (universitair niveau) ben ik bezig met een onderzoek. Hierbij moeten de proefpersonen een dagboek met vragenlijsten gedurende 4 weken invullen. Hiervoor zou het heel handig zijn als ze dit digitaal zouden kunnen invullen d.m.v. een app. Helaas ben ik zelf niet zo handig in het maken ervan ( gebruiken nog wel :D ) en in mijn nabije omgeving ook helaas niet iemand die ik ken.

Een hele goede app loopt in de duizenden euro's maar ik bedoel hier echt een hele simpele app, waar een tiental vragen opstaan die men kan scoren met 1 tm 10 schaal.

Is een van jullie hier wel begaan in of een vriend/vriendin die dit wel kan? Dit mag natuurlijk tegen betaling zijn.

Je zou me hier erg mee kunnen helpen,

Alvast bedankt!!

Shadow0

Re: Zelf maken van een app

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:15

Is iets van Google docs niet voldoende?
Het kan ook met een webpagina trouwens, dan hoef je ook geen rekening te houden met verschillende systemen en kan het gewoon via de browser. Er moeten toch wel heel wat mensen zijn die dat kunnen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 21:17

Een webpagina kan ook ja. Een app leek me leuker maar een webpagina is prima!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:22

Volgens mij kosten de meest simpele apps al enkele duizenden euro's als je ze laat maken, daarnaast moeten ze door de controle bij iig apple, wat tijd kost. Ik zou het lekker houden bij een webpagina :)

hamsterfanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:25

Er kunnen wel apps gemaakt worden voor een Android. Alleen weet ik zo 1,2,3 niet hoe lang die nou mee gaan..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:25

Zou het ook gewoon op een webpagina houden. Als iedereen op bokt kan, kan dat ook wel toch haha

als je iemand nodig hebt hoor ik het wel :) ben altijd wel in voor dat soort dingen haha

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 11:55

Bedankt allemaal voor de reacties!!

Dan is app idd geen optie, want als je dan al geen Android hebt gaat het al niet.

Ilaan bedankt voor je reactie!
Heb je een voorbeeld van gemaakte websites?

Anderen die dit nog meer kunnen?

hamsterfanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:13

Ik kan ook websites opzetten, maar misschien niet zo goed als Ilaan. Dat weet ik natuurlijk niet :D

Edit; De website in mijn onderschrift heb ik niet gemaakt hoor :=

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:29

Voor diegene die dit willen doen voor ts; bedenk je ook dat je een database aan de website zult moeten koppelen voor het opslaan van gegevens en dat het voor ts ook wel fijn zou zijn als ze deze gegevens op een fijne manier kan inzien en dus uit de database kan laten ophalen? Vergeet niet dat er meerdere gebruikers aan gekoppeld zijn. Vraag is ook nog of antwoorden moeten kunnen worden aangepast. :)

Ik kan zo nog wel een lijst aan dingen bedenken waar je rekening mee moet houden.

Succes met de scriptie, ts!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:31

Klinkt interessant als jullie nog proefpersonen zoeken :D

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:32

hamsterfanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:33

400 euro is best een hoop geld voor een app die je maar 4 weken hoeft te hebben?
Vind ik dan..

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:34

Ik weet wel dat je een -gratis- progamma kan downloaden op je pc om apps te maken. Welke dat is weet ik zo 1,2,3 niet.. je zou een moeten zoeken op; gratis app maken oid.

hamsterfanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:35

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:45

Al die zogenoemde 'app-creators' zijn vast heel geschikt; maar moet je daar geen technische kennis voor hebben om zo'n app in elkaar te kunnen zetten? :)

hamsterfanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:24

Geen idee, maar de link die ik hier boven gaf gebruiken wij op school en is tot nu toe nog niet erg moeilijk om te begrijpen :)

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:51

Ik begrijp echt niet waarom je zelf een app wil maken of een volledige website met database als je 10 vragen wilt stellen :')
Waar is dat goed voor? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Er zijn gewoon gratis enquêtetools die ontzettend goed werken zoals NetQ, Thesistools en nog veel meer.
EDIT: Ik zie nu dat het voor 4 weken lang is, maar je kan het op allerlei makkelijkere manieren oplossen dan het ontwikkelen/programmeren van een app of site, zoals dat je voor elk proefpersoon een aparte Facebook-pagina aanmaakt ofzo (privé natuurlijk).
Laatst bijgewerkt door Sperziemone op 25-04-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:52

Sperziemone schreef:
Ik begrijp echt niet waarom je zelf een app wil maken of een volledige website met database als je 10 vragen wilt stellen :')
Waar is dat goed voor? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Er zijn gewoon gratis enquêtetools die ontzettend goed werken zoals NetQ, Thesistools en nog veel meer.

Met ^^

Een app of website met database voor 10 vragen is overkill, weggegooid tijd en geld.