Gekke beestjes in huis.. Help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Julia1980

Gekke beestjes in huis.. Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:10

Hoi bokkers,

Ik vind de laatste tijd gekke beestjes in huis en inmiddels worden het er met de dag meer en ze zijn voor mijn gevoel overal.

Weet iemand wat dit voor beestjes zijn en nog belangrijker: wat kan ik er tegen doen?
Ik krijg er echt de kriebels van!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:11

kakkelak?

Julia1980

Re: Gekke beestjes in huis.. Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:12

Het zijn kleine beestjes.. Weet niet of kakkerlakken zo klein zijn?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:13

Zijn het geen kleine kevertjes ?

Julia1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:14

Het lijken inderdaad kleine kevertjes.
Ik heb ze volgens mij ook een keer in de droge spaghetti gevonden maar toen leek hij dood..
Nu lopen ze op verschillende plaatsen in huis (wel alleen in woonkamer volgens mij).

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:14

die hebben wij ook gehad..
nog steeds niet wijs over wat voor diertjes het zijn..
MAAR een hele grote spuitfles vapona kruipende insecten en wespenspray/schuim door het hele huis bij alle kiertjes etc( langs de voegen, en bij de drempels etc.. ) deed ze binnen 1 week verdwijnen...
daarna nog eens voor de zekerheid na 2,5week nog eens alles langs gegaan..
en ze nooit meer gezien :P

In het speciaal de keuken en de voorraad kast behandelen haha
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 19-04-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:14

Oh, die heb ik ook! Komen op (droog) eten af, zaten bij mij in een pot paardensnoepjes ooit (gelukkig zat daar een deksel op). Nu heb ik ze in mijn kamer. Misschien door de zak gebroken mais die daar stond, ik weet het niet zeker.

Veel stofzuigen helpt wel wat, DE oplossing nog niet gevonden helaas.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:16

Safiera schreef:
Oh, die heb ik ook! Komen op (droog) eten af, zaten bij mij in een pot paardensnoepjes ooit (gelukkig zat daar een deksel op). Nu heb ik ze in mijn kamer. Misschien door de zak gebroken mais die daar stond, ik weet het niet zeker.

stofzuigen doet ze tijdelijk verdwijnen,ze kruipen gewoon weer uit je stofzuiger hoor :P
maar ze komenniet uit je (droog) eten hoor.. Ze komen ergens vandaan, ergens waar ze zich lekker kunnen voortplanten en dat zijn dus donkere stukjes. (zoals onder je drempel of in kiertjes/voegjes in je keuken..)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:16

Het zijn enge beestjes...

Julia1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:18

Het zijn trage beestjes.
We hebben ook een kat en die lag net lekker in de zon en toen kropen er ook een paar om hem heen. Kan hij nog last krijgen van deze beestjes? Het zijn geen springers dus ik denk niet dat het vlooien ofzo zijn?

Moet ik mijn kat ook met iets behandelen? En als ik de voorraadkasten even goed opruimen stofzuig en zo'n bus vapona haal (waar kan ik dat halen trouwens?) kom ik er dan nog wel vanaf?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:19

KingYasFenn schreef:
Safiera schreef:

stofzuigen doet ze tijdelijk verdwijnen,ze kruipen gewoon weer uit je stofzuiger hoor :P
maar ze komenniet uit je (droog) eten hoor.. Ze komen ergens vandaan, ergens waar ze zich lekker kunnen voortplanten en dat zijn dus donkere stukjes. (zoals onder je drempel of in kiertjes/voegjes in je keuken..)

Ze zegt dat ze op je droog eten af komen, als ze er uit zouden komen zou het helemaal feest zijn :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:22

Zijn het kleine bruine beestjes die ook kunnen vliegen? Deze zitten vaak in van die pakken(bijv. knorr of honig) die je in de winkel koopt(en nee, dat hou je niet tegen die zitten overal in). Het zijn dan nog 'eitjes' die je niet ziet en als je ze kookt ze ook niet schadelijk meer zijn maar als je te lang wacht komen ze uiteraard uit.
De precieze benaming van die beestjes weet ik niet meer maar wij hebben er ontzettend veel last van(mede omdat wij veel van die pakken enz in huis hebben).
De enige echte oplossing is zorgen dat ze nergens aankomen(we hadden een keer een pot vermicelli niet goed dichtgedaan, nou heb die hele pot weggesmeten want het waren meer beestjes dan vermicelli....) dus alles in luchtdichte bussen, potten en bakken doen en niet zo in de kast zetten. En die pakken enz niet te lang bewaren of er niet te veel van in huis halen.

Beestjes zijn verder niet schadelijk voor jou of de dieren, alleen heel vervelend want ze zitten dus overal ook op mijn kamer, terwijl daar nooit wat te eten ligt(behalve het voer van mijn muizen -dat ook luchtdicht is verpakt-)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:24

Citaat:

Ze zegt dat ze op je droog eten af komen, als ze er uit zouden komen zou het helemaal feest zijn :')[/quote]

Maar ze zijn wel ooit in je huis gekomen door iets.
En dat is vaak wel echt doordat ze in een verpakking zijn meegenomen door je..
Als je er al veel hebt, dan zijn ze er al een tijdje en zitten ze idd niet meer in nieuwe verpakking om erbij te komen wonen :')

Maar ze komen toch echt wel eens vaker voor in verpakkingen zoals meel, bloem, gedroogde mais (veel oa. dierenvoer) maar ook kunnen ze wel eens verongeluk in rijst etc voorkomen. En ze gaan vooral zoals hierboven gezegd mee in kruiden verpakkingen zoals de knorr etc.
Als eitje 0 schadelijk en ook niet te zien door mensen, maar consumeer je ' te sloom' kunnen ze uitkomen...Uiteraard controleert de food producent hier wel op, maar ze komen gewoon echt vaak voor in de verpakkingen..en totaal uitfilteren is bijna onmogelijk. Dus af en toe hebben mensen een verpakking met deze diertjes/eitjes.. en bij lang bewaren groeien ze dan uit..

ze komen in ieder geval niet door de voordeur naar binnen ;)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 19-04-14 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:25

Hier was een stukje gedroogd brood achter een verwarming terechtgekomen, half achter een kast... en zo kregen wij ook die beestjes... er moet ergens iets eetbaars voor ze zijn dus... ze kunnen ook in dierenvoer voor komen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:26

KingYasFenn schreef:
ze komen in ieder geval niet door de voordeur naar binnen ;)

Of misschien juist wel, in je boodschappen tas :')

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:26

MEELBEESTJES
Zaten bij mij in een doosje knabbelhartjes voor het knaagdier.
Zitten vooral in (gedroogde) deeg/meel producten en dierensnoepjes.
Heb zelf ook een enorme plaag gehad en toen alle kasten leeg gehaald en de dader zat toen in een kratje met spulletjes van de muisjes.
Bron gelijk buiten weg gooien en kasten goed schoonmaken en luchten zodat ze naar buiten kunnen.
Verder echt alle producten nalopen en in goed afgesloten blikken bewaren.
Ik was er toen in een week vanaf.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:27

Citaat:
Of misschien juist wel, in je boodschappen tas :')

Dat wel ja, als eitje in een verpakking...
en dan doe jij lang over je couscous.. en groeien ze uit :)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:27

Flesje Biokill spray halen en dan in alle hoeken en kantjes vernevelen.
Kan geen kwaad voor jezelf en huisdieren en werkt vrij lang na.
Werkt meteen ook tegen ander ongedierte.

Je kan ze ook "vangen" met van die grote stickers (weet niet hoe ze die noemen) die je bv onder zetels en kasten schuift.
Als je dan regelmatig gaat kijken, zie je dat ze daarop vastkleven.

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:31

heb je terrariumdieren of miss je buren? komen uit het levend voer dat dit soort dieren krijgen, meelwormen (en dan zijn de kevertjes de verpopping daarvan)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:35

Ze kunnen ook gewoon in de pasta of de biks zitten. Je hoeft echt geen levende meelwormen in huis te hebben (gehad) om last van deze beestjes te hebben.
Al je droge eten (rijst, pasta, pakjes sauspoeder, dat soort dingen) goed nakijken, en weggooien waar ze inzitten. Je ziet vaak wel kleine ronde gaatjes in het karton van verpakkingen, daar zitten ze dan dus in.
Alles wat je nieuw koopt in luchtdicht afsluitbare dozen doen. Dan raak je er wel vanaf.

Julia1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:38

We gaan van de week eens wat voorraaddozen kopen en voortaan daar de spaghetti/macaroni en rijst in te bewaren.

Ik ben begonnen met het overhoop halen van de kast en alles uit te zuigen en te soppen. Ben er her en der wel wat tegen gekomen in rijst en ook gaatjes in de rijstkorrel gevonden en dat ligt nu allemaal in een vuilniszak, van de week eens ff snel een goede spray ook kopen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:39

Gadver, ik krijg echt helemaal de kriebels van de posts hierboven :').
Heb ze gelukkig nog nooit gehad, denk dat als ik er 1 tegen zou komen, ik direct smetvrees zou ontwikkelen..

Succes ermee.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:39

Het zijn broodkevers, ik heb ze ook gehad via paardensnoepjes. Ik moest mijn hele berging schoonmaken.. Ze gaan in alles met zetmeel zitten.

Meelbeestjes zijn weer anders, die zijn kleiner, smaller en zwarter.

Als er kleine gaatjes in voedingsmiddelen zitten dan heb je broodkevers.

Soort lastig om van ze af te komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:40

tapijt kevertjes??

Julia1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:41

Ik heb er zelf ook de kriebels van.. Nooit last van gehad en we hebben eigenlijk niets veranderd qua wijze waarop we onze spulletjes bewaren. Dus nu of pech of altijd gewoon veel geluk gehad ;).
Ik neem aan dat als we vanaf nu alles goed afsluiten dat ze geen voedingsmiddelen hebben en dus uiteindelijk wel dood zullen gaan?