Welke helmcamera kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Racheel

Welke helmcamera kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 21:49

Hoi bokkers :wave:

Ik zie ze steeds vaker op bokt verschijnen, de helmcamera's.. Nu gaat het toch best kriebelen om er zelf ook eentje aan te schaffen! Maar laten er nou heel veel verschillende soorten zijn in heel veel verschillende prijsklasses dat ik door de bomen het bos niet meer zie _O-

Nu ben ik benieuwd, welke camera hebben jullie, hoe duur is deze en hoe bevalt ie? Hopelijk kom ik er zo een beetje uit welke helmcamera ik zelf aan ga schaffen :j

Liselot

Re: Welke helmcamera kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:56

Als je hem ook op wedstrijden wil gaan gebruiken is het wel wijs om te kijken of hij zodanig gemonteerd kan worden dat hij niet buiten je cap steekt.
Ik ben zelf enorm fan van GoPro, zijn wel duur, maar dat merk je ook echt wel in gebruiksgemak en kwaliteit, zowel van beeld als de behuizing

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:07

Er zijn wel meerdere topics hierover, maar hier staan veel ervaringen bij:
[SGW] Ervaringen na een tijdje gebruik maken van je helmcamera

Ik heb zelf een GoPro Hero 3 Silver. Die kost €250,- zeg ik zo even uit m'n hoofd. GoPro is wel echt de beste onder de action camera's en daar betaal je ook een beetje voor. Originele accessoires zijn prijzig, maar op eBay kun je ze voor een redelijke prijs kopen.
Ik gebruik heb ook voornamelijk op de cap, met een stickermount voorop, dat werkt super. Redelijk stabiel (voor zover dat op een paard kan natuurlijk) en goede kwaliteit. Camera is wat zwaar voorop, maar met een frame case zal dat een heel verschil maken dan de waterdichte. Zo los is hij ontzettend klein, makkelijk te gebruiken.

Drift heeft ook mooie camera's, maar op deze camera zit de lens aan de smalle kant, waardoor die wat geschrikter is voor òp je cap of aan de zeikant. Je kan hem daarmee niet voorop dragen.
Zelfde geldt voor de Sony action cam, al kan je bij de Drift de lens draaien en hem daarmee plat ook gebruiken. Dat kan bij de Sony geloof ik niet.
Beide hebben verschillende versies, liggen allebei rond de prijs van de GoPro's.

Nessa

Re: Welke helmcamera kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:15

Ik heb een rollei action cam 100.
Ik gebruik hem echt voor de lol. Vond daarom de go pro veel te duur.
Voor die van mij heb ik 60 euro betaald.