Grote problemen met hotmail!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Grote problemen met hotmail!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 23:30

Poeh, ik ben over de kook en ik hoop dat er wa techneuten aanwezig zijn hier, die mij aub kunnen helpen..paniek, haha.

Bij het inloggen op mn mail, ontving ik dat ik binnen een paar dagen een beveligingscode moest aanvragen, om mijn mail te verifieren (een bericht van Microsoft)..maar de code zou naar een mailadres verstuurd worden, die niet van mij is?

Dus ik onder opties, dat mailadres eruit gehaald en vervangen voor een eigen mailadres..want stel dat er iets niet aan klopt,dan komt dat iig wel in onze eigen mailbox terecht..althans, dat zou je denken he.

Bij het veranderen van dat mailadres, kon ik niet aangeven dat het niet om mijn mailadres ging, dus maar voor de optie gekozen, dat die niet ,meer in gebruik is.
Vervolgens werd de code naar dat vervangen mailadres gestuurd..maar dan wel met de mededeling dat ik tot 16 mei niets kon veranderen of synchroniseren..
Enfin, ingelogd op dat andere mailadres, code ingevoerd en staat potjandikkie nog dat valse mailadres erin toegevoegd..code wordt niet gepakt en nu zijn zowel mijn eigen mailadres, als die van mijn vriend niet meer bereikbaar. (en dus ook niet meer via de gsm)

Gezien ik er niet in kan, kan ik ook niet naar de helpdeks om te zoeken naar een mailadres van hotmail voor een dikke vette klacht en hulp.

Iemand verstand van deze geintjes?

IKbenEllen

Re: Grote problemen met hotmail!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:39

Volgens mij was heel dat Microsoft mailtje al nep en met een beetje pech is je hotmail nu gehackt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:43

Niks gehackt. Had ik ook. Mail werd naar mijn zusje gestuurd gelukkig. Het onbekende mailadres is het mailadres wat je ooit ter controle bij vergeten van je wachtwoord heb ingevuld. Weet je niet welke dit is? Gewoon wachten. Op een andere pc kun je er wellicht wel in, kon ik wel.

maar je bent niet gehackt! Ik kan zonder problemen mijn mail gewoon gebruiken en kon dat tussentijds ook gewoon :)

edit
het versturen van die code duurt even dus je hebt deze niet direct. Vervelend en doelloos maar helaas moet het even doorlopen worden.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 16-04-14 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:43

Ik heb het zelfde geintje, kan nog wel in mijn mail. Heb net als jou een alternatief email adres ingevuld. Schijn ik een code te moeten hebben met 9 cijfers en ik krijg er 1 met 4 en dat is dan niet juist oid. Dus ik heb ook erg mijn vraagtekens.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:44

ik heb dat inderdaad ook gehad en mijn vriend ook.
ik had precies het zelfde als jouw gedaan. netjes code ontvangen en ingevoerd vervolgens doorgeklikt en ik was er weer in. later kreeg ik in mijn eigen mail nog een bevestiging of ik dit zelf had gedaan of niet. dit ivm hacken maar het is bij mij dus wel goed verlopen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:44

Vraag me af waarom ik nergens last mee gehad met die code? Kreeg er gewoon een met genoeg cijfers......

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:52

Ik heb het gehad , en ik ben gehackt. Samen met mijn facebook en youtube account... Geen idee waarom maar vond het echt smerig dat iemand in mijn persoonlijke gegeven rond snuffelde.

Ik had de moet uiteindelijk opgegeven. Daarna is terug geprobeerd. Zo'n heel formulier ingevuld van hotmail zodat ik kon laten zien dat het mijn hotmail was.

Toen was het opgelost , succes !

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 09:24

ilaan schreef:
Niks gehackt. Had ik ook. Mail werd naar mijn zusje gestuurd gelukkig. Het onbekende mailadres is het mailadres wat je ooit ter controle bij vergeten van je wachtwoord heb ingevuld. Weet je niet welke dit is? Gewoon wachten. Op een andere pc kun je er wellicht wel in, kon ik wel.

maar je bent niet gehackt! Ik kan zonder problemen mijn mail gewoon gebruiken en kon dat tussentijds ook gewoon :)

edit
het versturen van die code duurt even dus je hebt deze niet direct. Vervelend en doelloos maar helaas moet het even doorlopen worden.

Dank je wel! Ik herken dat mailadres in de verste verte niet, haha..dus vervangen..
Er wordt idd om een 7 cijferige code gevraagd, maar heb dr maar 1 met 4.

Het gekke is wel..ik krijg mailtjes van een 'vader', die lieve mails naar zijn dochter stuurt ..en ik hem nu al 3 keer heb terug gemaild dat ik zijn dochter niet ben, dat hij het verkeerde mailadres heeft en hem gevraagd bij de 3e keer wat haar mailadres dan is, want dat het voor zijn dochter veel leuker zou zijn als zij ze zou ontvangen en ik het wel met haar zou oplossen... Bleek hetzelfde? Ik kon haar dan ook niet mailen, want die kwam weer in mn eigen inbox terecht haha (terwijl ik dit schrijf bedenk ik mij opeens, er bestaat nu toch ook een punt nl hotmail ipv een punt com hotmailadres? ga ik dat eens proberen)
Ik kan er inmiddels wel in, wel telkens met een waarschuwing en dat ik op volgende moet klikken. Helaas moet het maar even zo..vraag me niet hoe het gelukt is, want heb echt van alles geprobeerd :P

Abeltje1990, heb jij wel het juiste alternatieve mailadres bovenin staan? Toen ik dat veranderd had, kreeg ik nl ook dat ik meer cijfers nodig had (ik 7)..

Oh wat erg Lizanne! Het idee he dat iemand in je spullen zit. Kan idd gebeuren..normaliter haal ik gelijk gevoelige info weg uit de mail, juist wegens die gekken..heb alleen net 5 dagen achter elkaar examens gehad en hoop binnengekomen aan belangrijke dingen en sja, dat had ik toch erg vervelend gevonden als iemand anders dat in handen had gehad.
Gelukkig heeft hotmail het bij jou kunnen oplossen. Ik heb geen enkel contact adres kunnen vinden bij ze. Heb dan ook maa via feedback een klacht ingediend. Krijg dan wel geen antwoord, maar dan zijn zij wel op de hoogte.

Ik dank jullie enorm. Fijn Judith en Ilaan, dat het bij jullie wel goed is gegaan..ik ben werkelijk zo onhandig met pc's, hihi. Dank jullie!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:54

Amy77 schreef:
Het gekke is wel..ik krijg mailtjes van een 'vader', die lieve mails naar zijn dochter stuurt ..en ik hem nu al 3 keer heb terug gemaild dat ik zijn dochter niet ben, dat hij het verkeerde mailadres heeft en hem gevraagd bij de 3e keer wat haar mailadres dan is, want dat het voor zijn dochter veel leuker zou zijn als zij ze zou ontvangen en ik het wel met haar zou oplossen... Bleek hetzelfde? Ik kon haar dan ook niet mailen, want die kwam weer in mn eigen inbox terecht haha (terwijl ik dit schrijf bedenk ik mij opeens, er bestaat nu toch ook een punt nl hotmail ipv een punt com hotmailadres? ga ik dat eens proberen)
Ik kan er inmiddels wel in, wel telkens met een waarschuwing en dat ik op volgende moet klikken. Helaas moet het maar even zo..vraag me niet hoe het gelukt is, want heb echt van alles geprobeerd :P

Zal inderdaad het .nl adres zijn, dat probleem heb ik ook. Ik heb al 10 jaar een emailadres op @hotmail.com, sinds 1,5 jaar is er iemand met hetzelfde voorvoegsel (naamgenoot) met @hotmail.nl. Mensen zijn gewend dat hotmail op .com eindigd, dus ik krijg gigantisch veel mail wat gewoon niet voor mij bestemd is.
Die vader zal inderdaad overtuigd zijn dat hij het goede email-adres heeft.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 10:05

Ah kijk, dan is dat dus het euvel *gaat gelijk een mailtje sturen naar mn naamgenoot, of dit haar vader is, hihi*
(zit een vloek op trouwens, net ook een mail van een bekende schrijfster, aan haar dochter naar mijn mailadres)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:08

gewoon een nieuw mailadres aanmaken op outlook.com

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:34

Ik kan dat mail adres niet wijzigen, en als ik een alternatief mailadres in tik krijg ik steeds een mail met 4 cijfers en moet er net als jou meer hebben

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:40

Abeltje1990 schreef:
Ik heb het zelfde geintje, kan nog wel in mijn mail. Heb net als jou een alternatief email adres ingevuld. Schijn ik een code te moeten hebben met 9 cijfers en ik krijg er 1 met 4 en dat is dan niet juist oid. Dus ik heb ook erg mijn vraagtekens.

Bij mij ging de code naar mijn vast telefoonnummer, lekker practisch als de code op je werkscherm moet worden ingevoerd. Waar kun je deze basisgegevens wijzigen eigenlijk, want die code moet de volgende keer naar mijn 06 nummer lijkt mij ..

als ik nu naar mijn beveiligingsgegevens bewerken wil gaan, wil hij weer eerst een code naar dat nummer sturen - kan ik hiervoor de eerder verstuurde code gebruiken of kan ik dit beter thuis doen en kan ik dan deze gegevens wel aanpassen??

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:45

Ik heb hetzelfde de laatste tijd ook al twee keer met mijn hotmail gehad. Eerste keer met behulp van microsoft support live chat opgelost. Tweede keer niet, kreeg daarna uitnodiging om aan een survey over de dienstverlening van de helpdesk live chat mee te doen. Was natuurlijk niet zo positief maar had daarna wel weer toegang tot mijn account (lang voordat de 30 dagen voorbij waren).

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:09

Amy77 schreef:
Oh wat erg Lizanne! Het idee he dat iemand in je spullen zit. Kan idd gebeuren..normaliter haal ik gelijk gevoelige info weg uit de mail, juist wegens die gekken..heb alleen net 5 dagen achter elkaar examens gehad en hoop binnengekomen aan belangrijke dingen en sja, dat had ik toch erg vervelend gevonden als iemand anders dat in handen had gehad.
Gelukkig heeft hotmail het bij jou kunnen oplossen. Ik heb geen enkel contact adres kunnen vinden bij ze. Heb dan ook maa via feedback een klacht ingediend. Krijg dan wel geen antwoord, maar dan zijn zij wel op de hoogte.

Ja het alle rottigste wat ik vond ... Een vriendin plaatste een bericht op facebook van ''Lizanne is gehackt , ze is het dus niet als er tegen je gesproken wordt.'' en de hacker (onder mijn naam dus) drukte dan op 'vind ik leuk'.... heel erg rot gevoel iniedergeval. Hopelijk krijg je het snel opgelost!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 21:17

Wow Lizanne, dat is echt onbeschoft zeg! Ben je erachter wie dat gedaan heeft?
Ik heb zulke moeilijke wachtwoorden en verander ze elke maand overal..een hacker kan daar natuurlijk achterkomen..maar zieke vruchten die je willen zieken, ja die hbben een moeilijke klus aan me :P
Maak je ww zo verwarrend mogelijk, haha.

Ik heb het opgelost...andere inbox van mn vriend doet het nu ook weer?! Daar heeft hij niets aan hoeven doen..very weird.

Je mailadres kun je veranderen als je rechtsbovenin op dat wieltje klikt, je instellingen, dan ga je naar accounts beheren (geloof zo uit mn hoofd dt die het is) en dan wachtwoorden (etc) wijzigen. Dan kun je een alternatief mailadres invullen, waar je al je codes en ww resetten heen kunt laten sturen.
Gezien ik dus elke maand mn ww verander, viel me dus op dat het opgegeven mailadres mij niet bekend is..want daar worden dan de settings heen gestuurd..des te vreemder vind ik dit gebeuren..maar zo vreemd blijkt het niet te zijn blijkbaar, gezien jullie er ook allemaal mee zitten?!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:52

Ik krijg ook steeds een melding dat ik een code moet invullen om zo later te kunnen verifiëren. Je moet een vast of mobiel nr. invullen. Dit scherm komt ervoor zodra je hotmail opent. Is dat dan ook nep? Heel stom gister wel m'n mobiele nr. Ingevuld en zou een sms krijgen, maar natuurlijk nooit gehad.
Voel me even heel stom nu...maar ze kunnen toch niet hacken via alleen een mobiel nr. Lijkt me? Ik doe via mobiel nooit wat nl.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:01

Heeft iemand misschien dat mailadres waar het mee verstuurd word? (mag via pb want weet niet of dat zo op bokt kan/mag) Het kan echt op dat van Microsoft lijken, maar niet zijn.

Ik controleer dat soort mailtjes altijd op fouten, en op het mailadres. Heb tot nu toe geen een mailtje gehad waarbij ik er in getrapt ben, en de laatste tijd ook geen mailtjes met een of andere code, wel dat soort mails gehad, genegeerd, en er is nooit wat met mijn account gebeurd.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:08

@loveuggs, bij mij is het geen mailtje wat verstuurd wordt, maar gewoon het 'openingsscherm' van hotmail..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:15

Oke dan is het een ander verhaal.
Bij 'het openen van mijn mail' ging ik uit van een mailtje :=

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:27

Maar bij degenen hierboven is wel sprake van een mailadres. Dus ben wel benieuwd of dit nou beide hetzelfde is, of de één nep en de ander wel betrouwbaar. Bij mij telt hij ook af, heb nu nog 4 dagen om die code in te vullen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 22:39

LoveUggs schreef:
Oke dan is het een ander verhaal.
Bij 'het openen van mijn mail' ging ik uit van een mailtje :=

Oh sorry, staat er mss wat onduidelijk in beginpost ja :P

Nee, het was bij het inlogscherm. Je logt gewoon normaal in en ipv dat je in je inbox terechtkomt, krijg je dat je een x-aantal dagen de tijd hebt om je code in te vullen om je adres te verifieren -O-

Dat met mobiele nr kende ik nog niet..dat durf ik al helemaal niet, haha.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:18

Amy77 schreef:
Wow Lizanne, dat is echt onbeschoft zeg! Ben je erachter wie dat gedaan heeft?
Ik heb zulke moeilijke wachtwoorden en verander ze elke maand overal..een hacker kan daar natuurlijk achterkomen..maar zieke vruchten die je willen zieken, ja die hbben een moeilijke klus aan me :P
Maak je ww zo verwarrend mogelijk, haha.

Nee daar ben ik nooit achtergekomen helaas , heel raar :P
Goed dat je het hebt kunnen oplossen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 08:28

haha, nou ik moet wel allerlei toeren uithalen om erin te komen hoor..steeds invullen "ja dat was ik" en dan volgende en dan staat daar nog steedshet oude mail adres, maar nu staat dat er tenminste wel bovn "je oude beveiligingsgegevens"..ik merk het wel..

jammer dat je er nooit achter gekomen bent..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:58

Ik moest dat ook, gedoe zeg. Snap er ook niks van. De beveiligingscode willen ze sturen aan een mobiel nr dat niet van mij is. Dus nu kan ik steeds niet verder. Dus moest nu met een ander mailadres iets doen en nu steeds klikken op 'ja, dat was ik'. Tot in den treure denk ik. Ik ga denk ik over naar een andere mailprovider.