Power knop samsung galaxy s3 mini kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Power knop samsung galaxy s3 mini kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:38

Hallo,
Ik heb een Samsung Galaxy S3 Mini en de aan/uit/vergrendel/ontgrendel knop doet het niet meer.
Mijn telefoon stond vanmiddag nog gewoon aan, dus toen was het niet zo'n groot probleem. Vergrendelen ging vanzelf na 10 seconden, ontgrendelen kon ik ook met de home-knop, aan en uitzetten deed ik toch bijna nooit. Maar voor de zekerheid ben ik toch maar even langs zo'n Turk gegaan die telefoons repareert, ik dacht; wie weet kan hij mijn telefoon wel repareren. Hij heeft het helaas niet kunnen repareren.
Nu is het probleem dus; Die Turk heeft dus de hele telefoon uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, dus ook de batterij is er uit geweest. Nu staat mijn telefoon dus uit en hij wil ook niet meer aan.
Heb m nu aan de oplader gelegd, in de hoop dat hij vanzelf aanspringt als de telefoon 100% is.
Heeft iemand nog een ander idee om mijn mobiel weer aan de praat krijgen?
De combinatie van power/home/volumeknop tegelijk indrukken werkt dus ook niet want de power knop is dus kapot.
Wie o wie kan mij helpen?

Rena100

Re: Power knop samsung galaxy s3 mini kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:48

ik denk dat je er weinig aan kan doen. als die knop kapot is, dan moet je die laten maken door iemand die er verstand van heeft...

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:57

Hmm oke, jammer!
Ik denk dat ik beter een nieuwe telefoon kan kopen dan, heb de afgelopen maanden al zoveel gedoe met deze mobiel gehad...
Ik zal nog even verder googlen of er ergens nog een manier is om 'm aan te krijgen.
Ik kan m eventueel ook opsturen naar samsung, heb m nog maar sinds september. Maar aangezien mijn telefoon al vaker is gerepareerd door die turk, denk ik dat ik geen garantie meer heb of wel?
Lastig allemaal!
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord !

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:58

Niet zo handig dat je direct naar een Turk bent geweest, nu het open is gemaakt is de garantiezegeltje (meestal op een schroefje) waarschijnlijk kapot / verwijderd.
Dergelijke dingen kunnen vaak op garantie gegooid worden namelijk.

Kan je zien of aangeven wat er precies kapot is?

Door middel van een foto bijvoorbeeld.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:04

Nee klopt, maar mijn scherm en moederbord waren kapot dus die heeft hij een paar maand terug al gerepareerd. Dus dat garantiezegeltje is waarschijnlijk toen al verwijderd, dus ik dacht vanmiddag; dan kan ik nu met deze kapotte knop ook wel naar die Turk gaan. (Die man zegt overigens zelf dat ik wel nog garantie heb bij samsung, en dat de kans klein is dat ze mijn telefoon nu helemaal open gaan maken omdat het probleem aan de buitenkant te zien is, maar dat betwijfel ik echt)

Die aan/uit/vergrendel/ontgrendel knop reageert helemaal niet meer.
Vanmiddag stond mijn mobiel dus gewoon aan en kon ik eigenlijk alles nog, maar niet meer vergrendelen, ontgrendelen, aan/uit zetten, screenshot maken en andere dingen waar je die knop voor nodig hebt.
Dit was opzich niet een heel groot probleem, maar nu staat hij dus uit en kan hij dus niet meer aan.

Dit is het enige wat ik weet, ik heb geen idee wat er precies kapot is van binnen enzo?!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:08

Garantie kan je wel naar fluiten als je het via een niet officieel kanaal hebt laten doen.
En terecht, anders kan iedereen er mee sleutelen, gaat de boel kapot dan stuur je dan toch je telefoon op, zo werkt het dus niet.

Helaas voor jou is het enigste wat je kan doen, terug naar de man die je telefoon uit elkaar heeft gehaald en vragen of hij hem weer aan kan zetten. Snap trouwens niet dat je daar weg bent gegaan met een telefoon die niet meer aan stond en niet meer aan gaat.

Anders wordt het toch een nieuwe aanschaffen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:08

Als je toch van plan bent om een nieuwe te kopen, zou ik het sowieso proberen om het nog onder de garantie te laten vallen. Nee heb je, Ja kun je krijgen...Sowieso, als je nog garantie hebt, altijd eerst daar informeren en mocht het niet onder de garantie vallen dan kan je altijd nog naar een turk of wat...niet zo slim

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:26

Ik had een paar maanden terug een kapot scherm, daarom heb ik m bij zo'n turk laten repareren.
Kapotte schermen vallen namelijk niet onder de garantie.

Als deze knop het eerste en het enige was geweest wat kapot was aan mijn mobiel dan had ik m direct wel opgestuurd, maar aangezien hij vanwege dat kapotte scherm toch al bij die turk was geweest had ik nu zoiets van; garantie heb ik toch al niet meer, dus kan nu net zo goed wel langs die turk gaan.

Ik zal nog even goed met mijn ouders overleggen over hoe en wat en hoe het zit met geld en garantie enzo en dan zal ik wel een beslissing maken of ik m op laat sturen of een nieuwe koop. Je hebt inderdaad wel gelijk met 'nee heb je, ja kun je krijgen'. Ik geloof niet dat deze telefoon het nog gaat doen zonder reparatie, dus het wordt opsturen of nieuwe kopen.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden en ik zie nog wel wat ik ga doen!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:28

xxLady schreef:
Ik had een paar maanden terug een kapot scherm, daarom heb ik m bij zo'n turk laten repareren.

Wél als je het via je inboedelverzekering had kunnen lopen. Zelfde voor moederborddefect.
Als je ouders dat hebben tenminste. :)

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 21:05

Quad schreef:
xxLady schreef:

Wél als je het via je inboedelverzekering had kunnen lopen. Zelfde voor moederborddefect.
Als je ouders dat hebben tenminste. :)

Haha die hebben we dan weer niet helaas :(

Ik ben er inmiddels uit wat ik ga doen; ik ga m opsturen naar samsung, nee heb ik, ja kan ik krijgen. Als Samsung zegt dat het nog onder de garantie valt laat ik m repareren en hou ik deze en anders koop ik wel een een nieuwe. Heb nu al zoveel gedonder gehad met deze telefoon dat ik niet nog veel meer geld uit ga geven aan reparaties, dan kan ik beter gewoon een nieuwe telefoon kopen !

Moet nu alleen nog even uitzoeken hoe het opsturen werkt en kijken naar eventueel andere telefoons.

Zit nu al sinds dinsdagmiddag zonder whatsapp/sms/bellen etc en vind het echt dramatisch haha! Gelukkig kan ik vanaf zaterdag een telefoon van een collega lenen..