Digitale TV (Ci+module) zonder coax?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Digitale TV (Ci+module) zonder coax?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:07

Hallo!

Ik heb een (denk ik) goede vraag.
Ik ben net verhuisd, heb een smart TV met een Ci+module/CAM module, internet+telefonie van Ziggo en geen digitale ontvanger/decoder (i.v.m. die Ci+ module).

Ik ben ervan overtuigd dat ik van de ene kamer, waar het internet etc. via kabels het huis binnenkomt een coaxkabel moet trekken om TV te kunnen kijken.
Mijn vriend daarentegen weet zeker dat het moet kunnen via antennes/zenders en dat er geen coax kabel getrokken zou moeten worden.

Ik ben al een tijdje aan het googlen maar de combinatie CI+module/geen ontvanger kan ik niet vinden en ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen met een antwoord of zelf nog beter een oplossing (dan het liefst die zonder Coax kabel)!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:09

Je hebt gewoon een coax kabel nodig.

Via antennes/zenders kom je al op draadloze tv uit en dat is heel iets anders. Wordt overigens door Ziggo nog niet aangeboden (HELAAS) door KPN weer wel, maar ja... Ziggo heeft gewoon het beste pakket dus ik wil niet overstappen naar KPN.

Al zou ik ubergelukkig worden van draadloze tv. Eindelijk tv op de slaapkamer zonder al die overloze kabels en gaten in het plafond.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 15-04-14 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:10

Ik volg dit even.. ik zou nl ook digitale tv willen zonder coax kabel.. :o

_Inga

Re: Digitale TV (Ci+module) zonder coax?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:13

Ik heb wel kastjes gevonden waardoor dat kan, maar omdat ik geen decoder heb, kan het dan weer niet..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:17

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:34

maar dat gaat vooral over tv op je pc kijken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:34

_Inga schreef:
Ik heb wel kastjes gevonden waardoor dat kan, maar omdat ik geen decoder heb, kan het dan weer niet..

Wat voor kastjes dan?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:37

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:41

maar zou je die dan niet gelijk op de tv scart uitgang moeten aansluiten?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:44

Nee want dan komt het signaal van de coax nergens binnen i.v.m. het ontbreken van de decoder.
Denk ik dan?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:44

http://www.vego.nl/marmitek_multimedia/ ... re_5.8.htm

Bij deze zou je niets meer te maken hebben met decoder... zoals ik het lees...
Citaat:
U sluit de zender aan op uw signaal overname punt (antennedoos). In deze zender is een TV-tuner ingebouwd, die automatisch alle te ontvangen zenders van de kabel 'plukt' en deze via een 5,8 GHz signaal naar de ontvanger verstuurt. U sluit de ontvanger aan op de SCART-connector van uw TV. De ontvanger 'vertaalt' het van de zender ontvangen signaal en stuurt hiermee uw TV. Via de afstandsbediening kunt u de TV Anywhere 5.8 bedienen. Het infrarood signaal van deze afstandsbediening wordt opgevangen door de ontvanger en via een 433,92 MHz signaal terug gestuurd naar de zender.

maarrr is het dan nog digitaal... *denkt*
Laatst bijgewerkt door Amaris op 15-04-14 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:46

Amaris schreef:
maar dat gaat vooral over tv op je pc kijken.

Ts heeft toch een smart-tv...?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:52

Die marmitek rommel heb je in dit geval niets aan, omdat je je alle signalen die op de coax staan onmogelijk door kan zetten (op dezelfde manier) via een ander medium, met uitzondering van glasvezel. Gewoon even een 7,9mm dikke kabel trekken en met een goede boor de juiste gaten boren, hoeft niet veel werk te zijn :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 11:00

Heb inderdaad een smart-tv :)

Ja ik denk dat ik straks even zo'n mooie kabel ga halen.. Gaat ook wel goed komen, zou alleen mooi geweest zijn als het ook anders had gekund!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:10

Er zijn inderdaad mogelijkheden om coax naar coax te verzenden via de lucht. Maar apparatuur hiervoor zijn redelijk prijzig en totaal onbetrouwbaar. Coax signaal is ook gewoon analoog, niks digitaal aan. :Y)

Ik ga mee met Choiix, even een kabel trekken, kost niet zoveel en een of meerdere gaatjes. Goed wegwerken en je hebt hier meer aan dan een draadloze oplossing zoals hierboven, stabiel kijkplezier. :)

Ik zou de coax niet direct tegen een UTP kabel aanleggen, kan storingen opleveren als deze niet dik genoeg is. Als het niet anders kan dan wel door dezelfde buisjes / gaatjes als de UTP kabel trekken.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 11:19

Er ligt geen UTP kabel, dus dat komt mooi uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:24

Koop wel een goede=dure coax. 4G is echt een "stoorzender". Ben met mijn bekabelaar al aan het ruziën
Kan de klok erop gelijk zetten smorgens tussen 7 en 9, smiddags om 1 en 4 en savonds om 6 en half 8
Balken, stilstaand beeld ed .

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 11:28

Van de winkel waar ik laatst geweest ben, kreeg ik het advies om een losse kabel te kopen, omdat deze beter was dan de kabels 'in zak'. Zoals dat zo mooi uitgelegd werd

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:30

Als je een goede coax gebruikt zoals de Hirschmann KOKA799 of de Belden H125 dan kan je deze eventueel prima langs een UTP kabel leggen, levert geen storingen op :) Zelfde met 4G, als ik met mijn Vodafone toestel ga internetten hier in de buurt vlakbij een TV zonder 7,9mm coax is het bingo en slaat het beeld vast. Af en toe best handig... :P Goede coax hoeft overigens niet duur te zijn, als je een beetje goed shopt heb je de Hirschmann KOKA799 al voor 65 cent per meter.

@_Inga losse kabel is niet per definitie beter dan kabels in zak, als ze maar gewoon goed (en dus dubbel) afgeschermd zijn is er in principe weinig tot niets aan de hand. Vind zelf losse kabel wel handiger omdat je dan alles zelf op de juiste lengte kan maken :)