PostNL voert verkeerde postcode in...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PostNL voert verkeerde postcode in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:18

Hallo,

Zaterdag is er een pakketje naar mij toe op de post gegaan. Echter kwam de verzender erachter dat het postkantoor de postcode fout heeft overgenomen, ze hebben van een 7861 7851 gemaakt. Nummer van het adres klopt daardoor ook nog echter de straat en plaatsnaam natuurlijk niet...

Nu heb ik al even contact gehad met postNL maar die weten ook vrij weinig en enige wat ik eruit kreeg was dat ze vaak bezorgen op het adres die de verzender heeft opgegeven. Dus hij kan aankomen of niet.. Ja dat kan ik zelf bedenken :+

Het kan zijn dat die er in het sorteercentrum uitgegooid wordt maar wat er dan mee gebeurd was niet duidelijk.

Iemand enig idee of mijn pakketje gewoon aan gaat komen -O- ?

Koekeroekus

Re: PostNL voert verkeerde postcode in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:22

Uhm nee die gaat niet aankomen, altans niet op jou adres. Je kunt op je strepen gaan staan bij post nl of een telefoon nummer achterhalen van het andere adres zodat je eventueel wat kunt regelen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:25

Als jouw postcode goed op het pakketje staat, is er niks aan de hand en wordt het geleverd. Je zult via track&trace niet kunnen volgen, maar het pakketje wordt geleverd op het adres dat er op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:28

Adres is van een kerk dus die zullen morgen overdag de deur waarschijnlijk niet voor ze open doen :))

Op strepen staan heb ik al geprobeerd maar enige wat ze blijven herhalen was nee mevrouw wij bezorgen op het adres wat op de doos staat en niet op de sticker van PostNL. Dus dat hoop ik dan maar..

Het adres op die sticker die zijn erop doen is dus een verkeerde maar het adres wat er groot opstaat door de verzender is wel mijn adres..

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:30

Als ontvanger heb je ook niet veel te zeggen, heb ik zelf al eens gemerkt.
De verzender daarentegen wel, die heeft immers ook betaald voor het verzenden. Als PostNL dan een fout maakt, moet de 'opdrachtgever' (verzender) erachteraan zitten en kan die een klacht indienen. Jij hebt recht op dat pakketje, daar moeten de verzender en PostNL samen voor zorgen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:33

Als de postcode verkeerd is, maar het adres klopt, dan gaat het pakje eerst naar een service die de juiste postcode op zoekt en daarna gaat het pakje opnieuw in de sortering. Tenminste doorgaans.
Ook is het pakje te volgen via tracktrace.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:38

De post plakt toch geen sticker met een adres? Ze plakken een sticker met een barcode zodat het pakket in het systeem wordt opgenomen. Maar voor het sorteren is toch echt het adres zoals het er door de verzender op is geplakt leidend.

Dus zolang je zeker weet dat de verzender jouw gegevens er juist op heeft gezet, is er geen probleem en zal je pakketje gewoon aankomen. Anders wordt het natuurlijk als je geen pakketje ontvangt, dan heb je geen poot om op te staan en moet je maar geloven dat de fout inderdaad bij de post ligt en niet bij de verzender. Maar goed, dat is weer heel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:54

Staat daar alleen de barcode op? Dat weet ik niet ik weet in ieder geval dat ze je gegevens invoeren en dan komt er een sticker uit en die plakken ze erop :') en met dat invoeren hebben ze dus iets mis gedaan. Zover ik van de verkoper begreep heeft ze het adres, postcode en woonplaats er wel goed op staan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:58

Ik heb ook wel eens per ongeluk mijn postcode verkeerd ingevuld als ik online iets bestelde (snel typen zodat een 57 per ongeluk een 75 wordt, dat soort dingen). Altijd gewoon aan gekomen hoor. Duurt hoogstens iets langer, maar als je straatnaam/nummer en de rest klopt dan komt hij gewoon aan. Bij mij althans wel.

Volgens mij plakt de post er idd nooit een adres op dat doet de verzender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:16

Update :) het pakketje is net gelukkig gewoon bij mij afgeleverd :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:26

Ik zou zeggen hij komt wel aan , ik heb vaak post in handen bij het sorteren met een andere postcode en dat leg je met de gewone post gewoon bij de goede kast neer en dan komt het er wel.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:52

Ach ja, toevallig heb ik gisteren een klacht ingediend bij PostNL omdat de bezorger wéér geen aangetekende pakketje heeft bezorgd en ook geen briefje heeft achter gelaten met een KG (niet thuis) code. Oftewel, deze is dus niet eens aan de deur geweest.

Uiteindelijk via Twitter na aandringen de KG code ontvangen zodat ik op tijd het afleverpunt heb kunnen wijzigen naar het postkantoor. Straks maar even langs. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:42

PostNL heeft hier toch ook helemaal geen fout gemaakt? Dat is degene van het postkantoor die de postcode verkeerd heeft ingevoerd..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:24

Nee klopt, maar aangezien het over de PostNL ging dacht ik, laat ik ook maar even wat zeggen. :+ :*