Telefonie en maand in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Telefonie en maand in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:27

Hoi :wave:

Deze zomer ga ik een aantal weken in het buitenland werken (wel binnen Europa). Nu heb ik een abonnement bij Hi en ik heb gezien dat dat in ieder geval een duur grapje gaat worden als ik er nog gebruik van maak als ik in het buitenland zit :D

Heeft iemand een tip wat ik het beste kan doen? Ik zou wel graag gewoon bereikbaar zijn maar ik heb geen zin om een rekening van honderden euro's op de mat te krijgen...

Saskiaatje

Re: Telefonie en maand in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:30

Lokaal een simkaart kopen met een data-tegoed. Dan kun je via whatsapp/Skype contact houden. :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:30

Prepaid simkaart in dat land kopen, zoals je dat hier ook deed 10 jaar geleden :D
En dat telefoonnummer even doorgeven aan je contacten in Nederland.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:32

Je hebt waarschijnlijk vast wel regelmatig toegang tot wifi? Tegen iedereen zeggen dat bellen/smsen alleen in geval van nood is en ze voor random berichtjes gewoon whatsapp/facebook/mail oid. kunnen gebruiken maar dat je dat dus niet altijd gelijk ziet. Mensen kunnen best even geduld hebben.
Op die manier was het bij mij altijd goed te doen en die ene keer dat je gebeld wordt of een smsje stuurt is meestal wel te overzien.

En anders een simkaart daarzo kopen met prepaidtegoed van een tientje oid en in je huidige telefoon/andere oude telefoon stoppen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:16

Welk land ga je heen, of ga je meerdere landen aandoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:19

Hongarije!

EDIT: Wifi zal ik eens navragen, weet niet zeker of ik daar over zal beschikken! Helemaal niet bij stilgestaan haha.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:22

Ga even voor je zoeken wat dan het makkelijkste is, kom er zo even op terug :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:27

Goed, komt ie:

In Hongarije kan je het beste kiezen voor wat vroeger daar T-Mobile was, namelijk Magyar Telecom. Hebben overal winkels (die heten gek genoeg nog wel T-Points...) en een simkaart kost 13 euro. Voor nog eens 13 euro heb je 3GB internet daarbij, je kan ook kiezen voor 500MB en dat is omgerekend een euro of zes.

Bellen zou ik proberen via Skype of Facebook Call te doen. Whatsapp kan je gewoon via je Nederlandse nummer laten lopen (als je de simkaart wisselt vraagt hij of je het nieuwe nummer of je gewone NL nummer voor Whatsapp wil gebruiken). Wil je dit niet zijn er nog andere mogelijkheden, maar voordat ik die allemaal ga beschrijven vraag ik gewoon eerst even: Kan je hiermee verder of gaat het je júíst om bellen naar Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:34

Bedankt!
Bellen was ik sowieso voornamelijk van plan via Skype. Is gratis dus dat scheelt sowieso een hoop haha :Y)
Internet zou echt enkel voor WhatsApp zijn, en dat verbruikt gelukkig niet zoveel MB. Dus dan zou ik die tijd wel door moeten kunnen komen met 3GB. Dat ik mijn huidige nummer gewoon nog kon gebruiken wist ik niet, bedankt voor de tip. Moet goed komen zo :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:21

Wifi is bij mij helaas op slechts een enkele uitzondering na onbetrouwbaar gebleken.. Ik regel het altijd liever zelf ;)

Als je ook eventueel wil gaan skypen lijkt 3GB mij een goede keuze :) je weet dat je je telefoon kan gebruiken als modem voor je eventuele laptop/tablet?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:19

Wat ben je toch een held, Sander. :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:56

Heb nog nooit problemen gehad met wifi dus daar kan ik niet over meepraten haha :D Maar heel erg bedankt!