Scooter kopen, waar op letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

Scooter kopen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:44

Hoi Bokkers!

Ik weet niet of het hier goed staat, kon in ieder geval geen topic vinden die erop lijkt.

Ik wil graag een tweedehands scooter kopen, maar waar moet je nou precies op letten? Er zijn hier vast wel mensen die daar verstand van hebben, hope so.. :)

Omdat mijn vriend en ik er samen ook op moeten kunnen heb ik zitten kijken naar een Kymco Like en een Sym Fiddle.
De Kymco Like heeft 5800 km gereden en komt uit 2010, er wordt €500,- gevraagd.
En de Sym Fiddle komt uit 2008 met 13.000 km stand en vragen €800,-

Ik ben benieuwd of iemand hier misschien verstand van heeft of tips oid ? :D

Donkerblauw

Re: Scooter kopen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:05

LZP -> HTT

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:09

800 euro voor een scooter die 13.000 heeft gelopen?
Ik heb mijn scooter gekocht op 5700 uit 2004 en heb er toen 700 voor betaald.

Zien beide scooters er goed uit? Zijn ze opgevoerd? Wijzigingen aangebracht?

Persoonlijk zou ik voor de Kymco gaan, dat is een nette prijs voor een scooter die 5800 heeft gelopen

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:20

Je moet kijken of de scooter zelf niet te zwaar is voor jou. Het is wel fijn als je makkelijk kan draaien en op de bok kan zetten. Verder moet je luisteren of hij mooi stationair loopt en alle lampjes het doen. Welke scooter je het beste kunt kopen weet ik niet. Ik zou je wel willen meegeven om te kijken naar een tweetakt. Die zijn over het algemeen makkelijker in onderhoud en als een 4 takt niet goed word ingereden, loopt hij verder nooit meer goed of je moet investeren in nieuwe zuigers. Zelf ben ik fan van Peugeot. Makkelijk in onderhoud en lekker goedkoop :D

Succes

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:28

Ik weet niet wat je het beste kan doen qua kilometers.
Maar ik heb zelf de Sym Fiddle en het is echt een heerlijke scooter. IK heb 'm nu een jaar en hij heeft me nog nooit laten zitten. Start altijd. Trekt snel op. Is een 4takt, kan er euro 95 ongelood mee taken en geen mengsmering (wat je niet bij iedere benzinepomp kan krijgen, of je moet zelf olie bij je hebben en erbij gooien, maar vind ik teveel gedoe) Hij komt overigens uit 2009. Wat de km's waren weet ik niet uit m'n hoofd..
Hij weegt 100 kg en in het begin was hij wel erg zwaar voor me, maar dat kwam ook omdat ik het niet gewend was.. nu is het een makkie! Je moet er mee om leren gaan. Dus ja.. qua gewicht zou ik er niet te zwaar aan tillen ( :D )

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 23:19

Sym fiddles staan over het algemeen voor wat meer geld op internet, dus vind dit nog goedkoop.. Althans een goeie prijs.
Ga woensdag bij de kymco kijken en erna bij de fiddle. :)

Beiden zien er goed uit en niet opgevoerd. Denk dat de prijzen nu wel anders zijn dan in 2004. Maar vooral ook omdat we een wat grotere scoot moeten hebben omdat we er samen op willen. Kleinere staan er wel goedkoper op idd.
Ik ga liever voor een 4takt, omdat ik niet van gerotzooi met olie houd. Ben daar niet zo'n ster in haha.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:25

Laatst bijgewerkt door Rosie op 31-03-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:27

Ik zocht eerst ook op tweedehands maar toen bedacht ik dat een nieuwe voordeliger zou zijn in het geval van schade en diefstal. Ik heb een nieuwe Kymco Agility gekocht, was incl scherm en rijklaar maken 1700 euro kwijt geloof ik. En all-risk laten verzekeren. Inmiddels alweer een ongelukje achter de rug ala 500 euro schade, dus ben maar al te blij dat ik all risk was verzekerd :+

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 23:30

Ik vind €800,- ook een mooie prijs (€400,- p.p.) Meer heb ik eigenlijk ook niet te besteden, vandaar dat een nieuwe scooter afvalt. Als ik met een tweedehands ruim 3 jaar kan doen is dat voldoende, want wil tegen die tijd dan wel een nieuwe aanschaffen. :)

Dat is best flinke schade lifaya! Balen zeg.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:37

Let even op de staat van de banden. Zit er nog genoeg profiel onder of moeten deze binnenkort vervangen worden en even letten op de roest, of de lampjes het allemaal doen en of die een beetje lekker rijd en niet teveel herrie maakt.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 19:39

We zijn voor een Sym fiddle 2 gegaan, bij een winkel gewoon. Wel occasion, hij krijgt nog een beurt voordat we hem ophalen en ziet er heeel mooi uit. :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:44

Ik heb zelf ooit twee Kymco's (model DJ) gehad, heerlijke scooters, startten altijd. Daarna nog eens een andere gehad, maar dat waren altijd problemen mee.

Nu heb ik 2 jaar terug weer een scooter gekocht, maar ik wilde dat gezeur niet meer van tweedehands scooters. Want je weet nooit wat er mee gebeurd is. En scooters zijn eigenlijk behoorlijk kwetsbaar! Als een gemiddelde 16-jarige er een paar jaar mee rijdt, dan kan je (mijn ervaring) best wel wat onderhoud verwachten.
Daarom heb ik een nieuwe gekocht :D
Vermoedelijk een imitatie uit China (want nieuwprijs was 850/900 euro), maar hij rijdt al 2 jaar top en ik weet precies hoe hij onderhouden wordt etc. (via www. voordeelscooters. nl)