A house becomes a home

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

A house becomes a home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 10:27

Met veel interesse en natuurlijk jaloezie heb ik hier de verbouwingstopics gevolgd.
Nu veel sneller dan verwacht kan ik mijn eigen topicje openen.

Omdat er heel wat gaat veranderen, wil ik graag hier alle vorderingen bijhouden en als er mensen zijn die willen volgen, maakt dat het natuurlijk nog extra leuk.

Momenteel ziet alles er zo uit.
Op ten laatste 1 mei krijgen we de sleutel en kunnen we aan de binnenkant beginnen opfrissen.
Momenteel alle aandacht op stuk grond dat we wel al ter beschikking hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:list:
Deze week wordt het bewerkt, zodat er hopelijk eind deze week of ten laatste begin volgende week gezaaid kan worden.
Ook is er een bodemstaal bij de bodemdeskundige dienst, om te kijken wat er in de toekomst nog moet gebeuren om de kwaliteit voor paardengras goed te krijgen.

Het stuk hier vooraan op de foto komt geen gras, wordt paddock, stuk rijpaddock en een stuk voor de winter en eventueel als de paarden als sneller zouden komen dan dat ze op het gras kunnen.
Dus beetje zonde van het dure zaad om hier te zaaien.

Volgende job is een aantal bomen verwijderen. Vooral naast de oprit, want de bomen staan zo dicht op elkaar dat je er amper met de auto door geraakt, laat staan met de trailer.

Dan wrs eerst de tuin omheinen voor de honden, nu staat er een grote ren voor de honden. Maar wij hebben ze toch liever door heel de tuin lopen, ook kwestie van bewaking, want het staat toch wel een beetje achterin.
Daarna volgt ergens het omheinen van de weide.

Vanaf dat we de sleutel hebben komen er kipjes, een kippenhok is er gelukkig al.
De felroze badkamer (jammer genoeg nog geen foto van) wordt herdaan en een inloop douche gezet.

Het takenlijstje is nog oneindig lang :list:

amies100

Re: A house becomes a home

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:28

Wauwwww een droomhuis!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:29

Wauw dat ziet eruit alsof er echt veel potentie in zit! De plannen klinken al goed, en ik vind het huis van de buitenkant echt ontzettend leuk!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:29

Oehh leuk huisje!
Hier ook met een grootschalig project bezig (al 9 mnd) dus altijd leuk te zien hoe het bij andere gaat :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:30

Wauw!!!
is het een huur of koop huis?!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:30

Ziet er leuk uit.Genoeg te doen.Is het in nederland?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:31

Leuk huisje en mooi stekkie!

Ik volg mee,leuk!

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:36

Geweldig! Heel schattig huisje en veel potentie met alle grond die erbij zit.
Wij zitten nu een jaar in ons grootschalig opknapproject, wordt een 10-jarenplan maar ik vind het elke dag nog steeds heerlijk dat ik uit het raam mijn paarden zie lopen, dus dat is al het harde werken zeker waard!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 10:37

Het is in België, momenteel huren we het, maar de bedoeling is van het over te kopen. Maar dat zien we allemaal wel.

Kreeg net een berichtje dat het maisveld ondertussen al gefreezd is.
Gelukkig komt een vriend dit doen, ouders hebben een boerderij. We hebben enkele prof. dit laten uitrekenen en dat valt gewoon niet te betalen.

Fijn om te zien dat er al zoveel reacties zijn.

Een droomhuisje is het idd <3

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:41

Vind je dat niet lastig, zoveel investeren in een huurhuis? Ik ging er vanuit dat het koop was, maar dan moet je wel de zekerheid hebben dat je er niet zomaar ineens uit moet natuurlijk..

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:45

Oh wat een leuk huis!
Luiken, balken en buitenruimte, alle ideale elementen zijn aanwezig :D.

En er is al best in te leven zo toch, dus je kunt op je gemak project voor project aanpakken. Heel veel succes!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:47

Het is leuk paard bij huis.Alleen 1 nadeel.Stalking door het paard,zeuren aan het hek als ze je ziet lopen,naar binnen kijken als je voor het raam staat enz.Wel heel schattig hoor.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:48

Ziet er al mooi uit! Nu een beetje saaitjes ingericht maar goed, dat is niet jullie meubilair uiteraard!
Hopelijk post je regelmatig updates dan wil ik dit graag gaan volgen!
Hoeveel land heb je in totaal tot je beschikking? Of lees ik daar over heen?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:51

Wat een leuk huisje, ik volg zeker :D Succes ermee!

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:55

Het ziet er enorm veelbelovend uit! Ik denk dat ik tussendoor toch al eens een kijkje ga komen nemen om de vorderingen in real live te volgen :-) Ik zou zeggen veel succes!!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 11:11

imd schreef:
Vind je dat niet lastig, zoveel investeren in een huurhuis? Ik ging er vanuit dat het koop was, maar dan moet je wel de zekerheid hebben dat je er niet zomaar ineens uit moet natuurlijk..

De enige echte investering is de grond bewerken en inzaaien.
Voor de rest is het vooral tijd dat we investeren.
Al het materiaal kunnen we gewoon terug meenemen.
De renovaties binnen, moet ook nog ergens een raam vervangen worden, wordt door de huisbaas betaald natuurlijk.

Huurcontracten beschermen de huurder nog altijd goed, dus ons eruit krijgen is niet zo makkelijk.
Maar de optie dat wij weg willen is er ook nog altijd.
Maar dat is altijd het risico met een huurhuis.

Kopen kan op dit moment niet, omdat mijn geld en lening een ander doel hebben.
Binnen max 10jaar willen we dus dit of een gelijkaardig pand aankopen.
Deze zaken staan ook allemaal in een contract. Maar ik ben nuchter genoeg om te weten dat er natuurlijk vanalles kan misgaan.
Maar dat kan bij een koophuis even goed ivm scheiding ofzo.

Dus ik vind het niet lastig. Is gewoon een kwestie van goede afspraken maken en te zorgen dat je er natuurlijk zoveel mogelijk van kan hergebruiken bij eventuele verhuis.

Het gaat over een 1,8 hectare, waar het huisje bij op staat. Dus een 1,5 wordt echt weiland, de rest verdeeld over paddock en huis en tuin.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 11:12

Britta31 schreef:
Het is leuk paard bij huis.Alleen 1 nadeel.Stalking door het paard,zeuren aan het hek als ze je ziet lopen,naar binnen kijken als je voor het raam staat enz.Wel heel schattig hoor.

Mijn paarden staan nu achter het huis van een vriendin. Die moet de achterdeur maar open doen en ze staan allemaal te wachten aan de draad. Ze krijgen ook regelmatig een appeltje of worteltje. Dus hierin zijn ze al getraind. :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:14

Wat een geweldige plek!
Ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:16

Goed over nagedacht zo te horen. Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen ter zijner tijd! Succes! :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:17

In huis ziet het er toch goed uit.Beetje gedateerd maar dat geeft toch niets.En een roze badkamer is toch heel apart,heeft bijna niemand.Ik zou er zo willen wonen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:20

Kijk, weer iemand wiens droom uitkomt! Gaaf hoor. Dit geeft mij altijd zoveel moed!

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden, maar ongetwijfeld heel mooi!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:21

Wat een mooi huisje is dat! Ik zal je topic volgen. Veel plezier met het verbouwen!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 11:22

Ik denk dat wat verf en minder gedateerde meubelen al een onwijs verschil gaan maken.

De roze badkamer is idd wel uniek, maar het is nog met zulk zitbad ed.
Een douche is toch wel een stuk fijner. Plus dat het risico op waterschade bij die oude badkamers ook altijd groot is.
Dus liever alle tegels eraf, kerdi en tegels tegen de muur en dan kan de badkamer er weer 10jaar tegen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:22

Kirrr schreef:
Britta31 schreef:

Mijn paarden staan nu achter het huis van een vriendin. Die moet de achterdeur maar open doen en ze staan allemaal te wachten aan de draad. Ze krijgen ook regelmatig een appeltje of worteltje. Dus hierin zijn ze al getraind. :D

Inderdaad, weet waar je aan begint! :D
Mijn paarden gaan 's ochtends om 7 uur tegen de staldeur staan schoppen, zodat ik wakker word om ze buiten te zetten :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 11:25

Misschien toch maar voor een schuilstal gaan. :Y)

De buurvrouw kwam gisteren al vragen over de paarden 's nachts lawaai maken... Beetje vreemde vraag vond ik het }:0