Nieuwe telefoon maar dewelke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Nieuwe telefoon maar dewelke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 10:01

Hallo lieve bokkers :wave:

Helaas is mijn geliefd Samsung galaxy s3 het aan begeven. ;(
Daarom ben ik alvast op zoek naar een nieuwe telefoon maar er is momenteel zo veel keus dat ik er niet uitkom.
Alles wat geen Android heeft valt al af dus dat is al iets makkelijker. Ook zou ik graag onder de 200 euro blijven. :)

Mijn oog viel op 2 telefoons: de huawei ascend g525 en de Alcatel OneTouch Pop C7.

Welke raden jullie aan? Een ander voorstel mag ook :)

Groetjes

Choiix

Re: Nieuwe telefoon maar dewelke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:17

Je gaat er wat betreft beide toestellen op achteruit... Wat is er precies mis met je S3? Waarom denk je dat hij het aan het begeven is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:19

Alcatel zou ik niet doen, dat zijn over het algemeen toestellen die na vrij korte tijd al flink achteruit gaan.. Huawei is nog bijzonder weinig over bekend.
Heb je toevallig al naar de Samsung Galaxy Core gekeken? Dat is wel ook een heel mooi toestel! Je krijgt daarbij 8GB geheugen, da's best veel en er zit de jongste update van Android op.. Bij ons in de winkel zit die op €194 euro los. Je zou even kunnen kijken wat je van dat toestel vindt en wat hij bij een telecomwinkel bij jou in de buurt kost ;) Succes!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:19

Met ^^

En niet om het een of ander maar om dergelijke topics te voorkomen hebben wij op Bokt een mooi handig topic: [HTT] Topic telefoonkeuze

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:24

Choiix, Ik weet dat ik er op achteruit ga. Het scherm van mijn S3 wordt soms opeens lichter, na een paar minuten is het weer normaal. Dit gebeurt een paar keer op een dag. Ook laad hij s nachts niet helemaal meer op, ondanks dat ik verschillende batterijen en opladers heb geprobeerd. Hij is veel sneller leeg dan eerst en als ik bijvoorbeeld nog 20 % batterij op valt hij uit, dan hang ik hem aan de oplader en staat dat ie helemaal leeg is.

Renee1991, Oke, bedankt. Naar de Core heb ik nog niet gekeken. Dat zal ik zo doen. Dankjewel!

Quad, ik weet dat er dat topic is maar helaas ben ik niet zo blij over zulke topics. Anders had ik het daar wel gevraagd ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:31

Heb je de Moterola Moto G ook al gezien? De 8GB kost rond de €170, de 16GB kost €210,-.
Zijn wel toestellen die met Android 4.4 bij de tijd zijn en gewoon goede prestaties leveren.

En het topic is er om informatie voor jezelf eruit te halen en nadien een gerichte vraag te kunnen stellen. Elke keer hetzelfde herhalen in verschillende topics begint op een gegeven moment ook wel te vervelen. :Y)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:33

Quad, ik keek net bij de specificaties van de moterola. Daar staat dat de batterij niet vervangbaar is en niet alle apps op Android 4.4 draaien. Zijn al 2 minpunten voor mij.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:37

Dat is nieuw voor mij dat niet alle apps erop draaien. :Y)
De enige twee minpunten die ik ken zijn inderdaad accu niet vervangbaar en geheugen is niet met een microSD kaartje uit te breiden.

Verder is de Huawei Ascend G525 wel een prima toestel, quadcore mediatek processor, 1GB werkgeheugen, uitbreidbaar opslag etc. +:)+

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:44

Ik heb een Huawei. Heerlijk dingetje! (alhoewel dat kreng wel 5,5 inch is en dus nergens in past..)
Het ligt eraan welke eisen je zelf hebt maar qua het merk Huawei ben ik om!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:48

Quad, die huawei zit er idd goed uit.

Eline1991, Welke heb jij? Ik vind een groot scherm nl. wel handig :)

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:52

Ik heb de Huawei Ascend G700.
Zit net wat boven je budget maar er was een actie dat je 50 euro terug krijgt.
Die moet ik ook nog terug krijgen. Ik weet alleen niet of die actie nog loopt!

Oh, enige wat af en toe tegen valt is de camera. Die kan van tijd tot tijd langzaam reageren.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:55

Die zit helaas idd boven mijn budget.

De galaxy core ziet er wel interessant uit :)

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:58

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:03

Ik heb de Motorola Moto G, relatief nieuw toestel. Ik ben er heel blij mee, batterij gaat meer dan 2 dagen mee ondanks dat ik hem toch vrij veel gebruik. Hij is snel, mooi scherm. Enige nadeel wat je op internet veel leest is slechte camera, maar daar merk ik eigenlijk niet zo veel van. Nee het is geen fotocamera kwaliteit, maar dat verwacht ik ook niet van een mobiele telefoon