Binnenkort loopt mijn huidige abbonement af. Ik had hiervoor een iPhone 3GS waar ik 2 jaar een abbo op gehad heb, en dacht dat die het nog wel 2 jaar zou uithouden. Uiteraard was dit niet het geval, en heb ik vorig jaar een iPhone 4 tweedehands gekocht. 16GB model, mijn 3GS is nu mijn iPod (want daar zit 32GB in).
Nu kreeg ik vandaag een telefoonrekening die 2x zoveel was als mijn normale bedrag, en toen was ik 't wel een beetje beu. Ik bel eigenlijk amper maar blijkbaar is 250 belminuten gewoon net niet genoeg. Ik zit bijna overal op WiFi en heb 3G standaard uit staan (mede vanwege batterijduur) dus qua MB's zit ik ook niet heel erg hoog. SMS'en doe ik amper meer, dus dat is 't 'm ook niet. Ik hoef dus geen extreem duur groot pakket, maar wel wat MB's en wat belminuten. Nu zat ik even te kijken op StudentMobiel echter is de 4S enkel nog in een 8GB versie te krijgen en ben ik bang dat dat net te weinig zal zijn. Daarna kom je bij de iPhone 5 16GB uit, maar daar moet ik voor een beetje abbo al 200 euro bijbetalen en dat heb ik nou net niet helemaal liggen. Ik wil per maand eigenlijk niet meer uitgeven dan 25/30 euro anders kan ik m'n boodschappen niet meer betalen

Ik heb momenteel de iPhone 5C 16GB open staan met 300 belminuten en 500mb (en 1000 sms) voor 36 euro in de maand, echter zijn de recensie's over de 5C niet zo heel denderend. Zelf werk ik met een iMac en een Macbook, dus de keuze voor Apple zit er eigenlijk al wel een beetje in. Mijn vriend heeft net de nieuwe Samsung S4 maar die vind ik veel te lomp en veel te groot voor handig gebruik, daarbij kan ik niet zo heel goed omgaan met Android.
De andere optie is om voor een jaartje een Sim Only te nemen wat hoogstwaarschijnlijk goedkoper is, maar ik heb geen idee of mijn iPhone 4 het nog een jaar gaat trekken (update gewijs). Een iPhone 5 tweedehands kopen zit er momenteel echt even niet in en ik heb deze 4 over gekocht van een bevriende fotograaf, maar ik koop liever smartphones niet tweedehands.
Wat is hier wijsheid in? Of iemand met goede aanbiedingen?
. En het is goedkoper dan een telefoon met abbo kopen
.
).