Gezocht: andere zoekmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Gezocht: andere zoekmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 13:38

Hoi :)
Laatste tijd erger ik mij steeds meer aan Google als zoekmachine, en ik ben op zoek naar een andere zoekmachine. Ik zoek een zoekmachine die:

- Niet sorteert op bedrijven die de zoekmachine betalen en daardoor bovenaan de lijsten staan.
- Niet werkt met die blabla ( :') ) zoektermen technologie waardoor je vaak op webshops terecht komt.

Steeds als ik informatie zoek kom ik laatste tijd uit bij webshops, blogs, slechte google translate webpagina's, 13 in een dozijn informatie terwijl ik nét iets anders zoek dan de standaard info... and so on. Ik wil gewoon goede informatie kunnen vinden, maar ik beland steeds op websites van goede webdesigners die precies weten hoe ze bezoekers kunnen trekken. Maar dat een website een goede webdesigner heeft, houdt niet in dat de info op zo'n website ook klopt of dat het de info is die ik zoek.

Ik wil gewoon een zoekmachine die zonder zoekmachine marketing werkt, bestaat zoiets in deze tijd nog?

LisaaBloem

Re: Gezocht: andere zoekmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:40

Volgens mij is er zoiets als scholar.google.com , dat is bedoeld voor studenten zodat je sneller uitkomt op wat je nodig heb voor school. Daar zijn alle webshops e.d. uitgehaald

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:40

Je kan zoiets als Bing proberen, maar mijn ervaring met alle andere zoekmachines is dat zelfs een letterlijke naam geen goed resultaat op levert de eerste 4 paginas :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:49

DuckDuckGo is een serieus alternatief voor Google :j

https://duckduckgo.com/

Wel gesponsorde resultaten (een zoekmachine in de lucht houden kost nu eenmaal flink wat geld) maar verder redelijk wat verschillen. Probeer het eens zou ik zeggen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 14:06

Super, ik krijg inderdaad andere zoekresultaten dit keer, bedankt!