E-mailen met windows 8, downgraden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

E-mailen met windows 8, downgraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:13

Hallo!

Zitten hier nog verdwaalde tweakers of bokkers met verstand van windows 8?
We hebben voor mijn moeder een nieuwe laptop gekocht, met windows 8 want er waren geen windows 7 laptops meer en die worden blijkbaar ook niet meer gemaakt.

Allemaal goed en wel die windows 8, ik kan er wel aan uit maar voor m'n moeder zie ik dit eeeeecht niet lukken. :( Ik had al de windows shell gedownload, zodat het op windows 7 ging lijken, maar dan kan ik niet meer fatsoenlijk aan de mail.

Blijkbaar kan je dus met windows 8 alleen mailen met de app die daarvoor bestemd is, terwijl ik dit gewoon met outlook wil doen want dit is ze al jaren gewend.

Ben er nu toch over aan het nadenken om de pc te downgraden naar windows 7, de voordelen van windows 8 hebben we toch niet echt nodig, zeker niet voor mijn moeder.
Heeft iemand tips, kan je dit zelf doen? Is dit slecht voor je PC? Wil echt van windows 8 vanaf, dit lukt nooit voor mama..

Alvast bedankt!!

Quad

Re: E-mailen met windows 8, downgraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:15

Als je een office licentie hebt met Outlook kan je dat niet installeren?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:24

Ik geloof van niet, toen ik dat via internet probeerde zij hij dat windows 8 dit niet ondersteund..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:26

Ik weet niet precies hóe het werkt, maar met mijn Windows 8 kan ik gewoon via Outlook mailen hoor. De reguliere Outlook bedoel ik dan.

Het moet dus mogelijk zijn. :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:26

Lijkt me niet, Office werkt gewoon in de desktop modus, zo heb ik het ook altijd kunnen doen.
De mail app is inderdaad waardeloos.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:27

Via het programma of via de internet link? :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:27

Quad schreef:
Lijkt me niet, Office werkt gewoon in de desktop modus, zo heb ik het ook altijd kunnen doen.

Heb jij dan ook dat windows Shell programma zodat je nooit meer op het app menu terecht komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:28

Je hebt office 365 nodig denk ik. De nieuwe versie van office. daar zit gewoon outlook in die werkt op windows 8.

Op een gegeven moment ontkom je er niet meer aan. Windows XP wordt over een week niet meer ondersteund door Microsoft. De komende tijd zullen Vista en 7 daar achteraan gaan.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:28

Kun je geen snelkoppeling van de mailapp op je bureaublad zetten? :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:34

Pff, ik word er al gek van, laatstaan mama.
Een snelkoppeling lukte me ook al niet, sinds ik dat geprobeerd heb ben ik de mail app ook gewoon compleet kwijt, staat ook niet meer in dat start ap menu.

Was nu aan het kijken om gewoon via internet te mailen, maar daar verzenden en komen de mails niet aan terwijl ik gewoon met haar e-mail ingelogd ben. Word er helemaal gek van..

Jans, oke bedankt.. Wel balen want dat kost wel een flinke duit, dat kan dus niet met die normale CD'roms? Want zo een hebben we ergens nog wel..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:35

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:37

@linnh, dit is exact wat ik had gedaan, enkel stond de mail app nergens tussen de programma's.
Op zich zoek ik gewoon een manier zodat ik niet meer op die app pagina kom, alles gewoon normaal kan gebruiken en outlook erop krijg (en dat liefst gratis...)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:47

Ik heb mijn laptop vandaag terug gezet van Windows 8 naar Windows 7. Windows 8 is wat mij betreft op één lijn te zetten met Windows Millennium en Vista.

Overigens heb in maanden op Windows 8 gewerkt en Office 2010 werkte als een zonnetje.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:50

k_m schreef:
Via het programma of via de internet link? :)

Via Office software, zoals Office 2010 wat ik hier heb liggen.

k_m schreef:
Quad schreef:

Heb jij dan ook dat windows Shell programma zodat je nooit meer op het app menu terecht komt?

Nee, ik heb altijd met de UI interface gedraaid, op het werk doe ik dat ook zonder problemen. Werkt prima!
Overigens wel updaten naar Windows 8.1, krijg je iets meer gemak mee.

Privé draai ik weer op Windows 7, had dat nodig voor een aantal zaken die niet geoptimaliseerd zijn voor Windows 8.

Hanafubuki schreef:
Je hebt office 365 nodig denk ik. De nieuwe versie van office. daar zit gewoon outlook in die werkt op windows 8.

Op een gegeven moment ontkom je er niet meer aan. Windows XP wordt over een week niet meer ondersteund door Microsoft. De komende tijd zullen Vista en 7 daar achteraan gaan.

Valt wel mee, Windows XP blijft daarna prima werken. Office 2003 is daar de equivalent van, Office 2007 met Vista en 2010 sinds Windows 7.
Voor Windows Vista is dat uiterlijk 11 april 2017.
Windows 7 wordt de ondersteuning van gestopt op 14 januari 2020. Windows 8 nog tot in 2023, ruim 10 jaar dus gesupport.

bron
k_m schreef:
Pff, ik word er al gek van, laatstaan mama.

Jans, oke bedankt.. Wel balen want dat kost wel een flinke duit, dat kan dus niet met die normale CD'roms? Want zo een hebben we ergens nog wel..

Kan, welke versie heb je dus liggen?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:24

Je kan ook altijd thunderbird, Microsoft essentials (Windows live mail) downloaden als mailprogramma ipv outlook.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 22:42

Ben langs iemand geweest die nog office 2010 had liggen, dit staat er nu dus op.
Ga nu visual chell instaleren zodat mama niet op het startscherm terecht komt. Hopelijk volstaat dit! Bedankt voor jullie vele reacties trouwens!

Heb nog wat problemen met het configureren van outlook, maar dit blijkt aan telenet te liggen.. Morgen dus maar even met de klantendienst bellen.

Bedankt in ieder geval jullie zijn top! _/-\o_

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:57

Ik had mijn laptop altijd op het bureaublad staan want dat app scherm vind ik echt verschrikkelijk. Gelukkig ben ik weer terug op Windows 7 hoewel mijn laptop er eigenlijk niet voor gemaakt is maar hij draait weer als een zonnetje.