Inschrijven Gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Inschrijven Gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 13:48

Hoihoi,

Ik weet niet of dit het goed staat.

Ik op kamers ben gegaan en ik wil daar ook inschrijven. Nu kan dat tegenwoordig allemaal online en kon je kiezen uit hoofdbewoner, inwonend of kamerbewoning. Ik heb toen voor kamerbewoning gekozen en de naam van mijn huisbaas ingevuld, verder hadden ze geen gegevens van hem nodig.

Maar is het zo dat als ik voor kamerbewoning heb gekozen, dat ik daar nu ook ingeschreven sta of is het enkel voor mijn post van de Gemeente?

Ik wil namelijk wel zeker weten dat het goed gaat ivm me studiefinanciering en zorgtoeslag.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes Samantha

Wolkje

Re: Inschrijven Gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:01

Bij mij hebben ze altijd om een kopie van het ID van de huisbaas en een ondertekend huurcontract gevraagd. (of een ander bewijs dat hij/ zij toestemming heeft gegeven dat jij je in laat schrijven in zijn huis.) Dat is bij meerdere gemeenten op diezelfde manier gegaan.
Ik heb het nog nooit ergens online kunnen doen, ook vanwege die extra dingen die ze vragen.

Als ik dit zo lees, heb ik niet het idee dat jij daar nu officieel ingeschreven staat.
Ik denk dat je het beste even langs het gemeentehuis kunt gaan, om dat na te gaan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:07

Het zou allemaal goed moeten gaan maar je zou even kunnen bellen of mailen voor de zekerheid. Als jouw studentenhuis gewoon als zodanig in het systeem staat en er niet meer mensen wonen dan dat er kamers zijn, hebben ze geen reden om aan te nemen dat je fraude pleegt en is formulierwerk misschien niet altijd nodig. Toen ik me jaren terug in Utrecht inschreef met 3 huisgenootjes werd bij een deel om het huurcontract gevraagd maar niet bij allemaal.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:45

Ze vroegen wel om een huurcontract, maar dat hoefde niet perse stond er?