Ik heb nu zowel gebruikt als nieuw steigerhout liggen. Zelf vind ik het gebruikte het mooist maar als ik deze zaag dan is de binnenkant de kleur van het nieuwe stijgerhout.
Ik heb bij het nieuwe stijgerhout al geprobeerd om greywash erop te doen maar vind dit effect niet zo mooi als het gebruikte.
Op maat maken en dan even paar weken buiten in de regen laten liggen... dan vergrijzen ze vanzelf.
moonfish13
Geplaatst: 23-03-14 15:32
Mijn vader is meubelmaker en werkt met steigerhout. Steigerhout gaat krimpen dus ik zou het niet doen. Is het één plank of meerdere aan elkaar waar je mee wil werken?
Waarom pak je niet het gebruikte dan als je dat mooier vind? Bij mijn vader hebben ze een borstelmachine voor steigerhout, dan blijft het de oude look houden maar is het wel egaal.
Je zou eens kunnen kijken naar verniswas, te koop bij decoratieve verftechnieken. Is er in verschillende kleuren en kan je verdunnen met water. Gebruik het zelf wel eens en vind het een mooi effect ( het trekt in het hout), ik doe er dan ook nog een beetje witte verdunde muurverf overheen voor een extra effect.