Windows movie maker werkt opeens niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poek

Windows movie maker werkt opeens niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 16:33

Oké ik ben nu toch wel lichtelijk in paniek.

Ik heb een opdracht om voor vrijdag een filmpje te maken + te uploaden zodat de docent het kan zien. Ik ben zelf redelijk bekend in filmpjes maken en movie maker staat al een half jaar op mijn laptop. Ik heb het al een tijdje niet meer gebruikt en toen ik gister movie maker wou openen om te beginnen met het filmpje, kreeg ik de melding: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. Mijn eerste reactie was al huh? Nou heb ik laatst mijn laptop op laten schonen en misschien is het perongeluk door iemand verwijderd, maar het icoontje er nog wel stond. Dus opnieuw gedownload, maar het probleem is er nog steeds. Andere versie gedownload, en ja het opent. Maar op deze versie kan ik niet filmpjes toevoegen, het geluid eraf halen en er een ander geluid onder zetten.
Ik heb nu dus het probleem dat ik morgen (voor 12u 's nachts, dus ik heb morgenmiddag ook nog) het filmpje moet inleveren. Ik ben dus nog niet begonnen en toch nu wel een beetje in paniek. Ik krijg hier een cijfer voor dat 3 keer meetelt en ik sta al niet ontzettend goed voor dit vak.

Wie o wie kan mij helpen?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 17:32

Niemand?

Ik weet dat het topic er pas een uur op staat, maar het is echt dringend

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:35

Ik heb echt precies hetzelfde gehad een keer. Maar door andere kuren (doordat ik hem heb laten vallen :o )heb ik mijn harde schijf moeten vervangen, en daarmee was ook het movie-maker probleem verholpen.
Dus sorry, ik kan je niet verder helpen.

Oja even een edit: Ik had op internet gezocht toen en het kon er ook aan liggen dat msn was verwijderd..? Ik weet niet of dat nog zo is..

Sylbana

Re: Windows movie maker werkt opeens niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:37

Heb je hem helemaal van je pc verwijderd? Dus niet alleen het icoontje maar gewoon in je bestanden? (configuratiescherm -> een programma verwijderen)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 17:40

Sylbana schreef:
Heb je hem helemaal van je pc verwijderd? Dus niet alleen het icoontje maar gewoon in je bestanden? (configuratiescherm -> een programma verwijderen)

Hij staat er niet tussen. Maar is hij er dan helemaal af? Hoe kan het dan dat als ik het opnieuw download hij het nog steeds niet doet?

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:42

Poek schreef:
Sylbana schreef:

Hij staat er niet tussen. Maar is hij er dan helemaal af? Hoe kan het dan dat als ik het opnieuw download hij het nog steeds niet doet?

hmm... Dan is hij er als het goed is helemaal af ja, hij moet wel helemaal van je pc af zijn voordat je hem er weer opnieuw opzet. Ook geen mapjes van dat programma meer op je pc verstopt? Het kan dat de ''nieuwe'' download daardoor wordt opgehouden...

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:48

Poek schreef:
Sylbana schreef:

Vgm valt movie maker samen met andere programma's..

Google zegt dit...? :
http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... e56cbbc5d7

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:50

Hoi wij hebben precies hetzelfde!
Hij is een keer vastgelopen met windows movie maker, en toen was mijn filmpje ook weg en doet het tot heden nog steeds niet.... Sorry ik kan je ook niet helpen!

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:54

Zal anders even mijn vriend vragen of hij het heel toevallig weet, hij heeft ICT gedaan.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 18:16

Die link die is gestuurd heb ik even naar gekeken en geprobeerd.
Alleen staan er bij mij verschillende dingen:
Configuratie scherm- done
Programma's en onderdelen- is bij mij alleen programma's
Windows live essentials- staat sowieso nergens!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:17

Poek schreef:
Die link die is gestuurd heb ik even naar gekeken en geprobeerd.
Alleen staan er bij mij verschillende dingen:
Configuratie scherm- done
Programma's en onderdelen- is bij mij alleen programma's
Windows live essentials- staat sowieso nergens!

Wle heb je geloof ik wel nodig om het te laten werken.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 18:21

Ik bedoel onder programma's en onderdelen.
Is er een verschil tussen windows live en windows live essentials? Ik heb namelijk wel allemaal windows live dingen op mijn laptop

Dit bewijst maar weer hoeveel ik weet van mijn eigen laptop

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:23

Volgens mij is windows live essentials een virusscanner.

Edit: Ook ik heb er fantastisch veel verstand van hoor! :=
Het is gewoon een softwarepakket..
Citaat:
Windows Essentials is een gratis softwarepakket van Microsoft dat bestaat uit een e-mail-, chat-, foto-, blog- en veiligheidsprogramma. De programma's zijn geïntegreerd met Microsofts internetdiensten van Windows Live. Windows Essentials is beschikbaar als download via de website van Windows Live voor Windows 7 en Windows 8. In Windows 7 is het voornamelijk bedoeld als vervanging voor Windows Movie Maker en Windows Photo Gallery, die niet langer meegeleverd worden.

WLE moet dus denk ik opnieuw gedownload worden. Thanks to wiki ;)
Laatst bijgewerkt door Annemiek184 op 20-03-14 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:25

Annemiek184 schreef:
Volgens mij is windows live essentials een virusscanner.
(Deze had mijn oom aanbevelen die er wel wat verstand van heeft..)

Dat klopt maar er staat me iets bij dat bij het instaleren Windows movie maker ook naar voren kwam!

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:28

moyra schreef:
Dat klopt maar er staat me iets bij dat bij het instaleren Windows movie maker ook naar voren kwam!

Haha ja klopt! Zie edit :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 18:50

Ik heb eventjes gezocht en windows live essentials gevonden. Ik heb de programmas hersteld (duurde wel even). Maar nog steeds krijg ik de melding: het systeem kan opgegeven pad niet vinden

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 18:57

Aangezien ik niet weet of WMM nog gaat werken. Iemand nog sites of programmas om goede filmpjes te maken? Dan bedoel ik goede kwaliteit en je moet dus het geluid van een filmpje eraf kunnen halen en er een ander geluid onder kunnen zetten

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:24

Ooh balen dan... Ze zeggen dat Sony Vegas (Pro) ook erg handig is, maar hier heb ik geen ervaring mee..

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:43

M'n vriend weet het ook niet, succes..

Ik weet wel dat iMovie heeeeel erg fijn is, maar dat is voor apple.. Verder ken ik eigenlijk geen goede programma's om filmpjes te maken.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:54

Annemiek184 schreef:
Ooh balen dan... Ze zeggen dat Sony Vegas (Pro) ook erg handig is, maar hier heb ik geen ervaring mee..

Sony vegas pro heb ik al een keer gebruikt, snapte er niks van, verwijderd en als ik het nu weer download moet ik ervoor gaan betalen.. Helaas

Hier in huis geen enkel apple apparaat :(