Fiets ombouwen tot e-bike??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Fiets ombouwen tot e-bike??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 16:42

Heeft er iemand ervaring in het ombouwen van een fiets naar een electrische fiets?

Het is namelijk als volgt:
Mijn werk gaat verhuizen. Nu moet ik met de trein en/of de auto, mijn nieuwe werkplek zou feitelijk met de fiets haalbaar zijn. Maar.... Ik heb een hele hippe, maar o zo niet soepel fietsende retro-fiets van Gazelle. Ik ben eens op een neer gefietst van het weekend: dat viel nog niet zo mee!

Nu hoorde ik dus dat je een zogenaamde e-kit kunt aanschaffen, waarmee je je huidige fiets kunt ombouwen naar een electrische fiets. Kosten hiervan liggen rond de € 700. Een beetje knappe fiets kost ook al snel € 700. Mijn huidige fiets is 3 jaar oud, maar heeft echt nog niet veel kilometers gemaakt. Een nieuwe, electrische fiets kost al snel € 1500, dat heb ik er niet voor over.

Ik zit nu dus in dubio: mijn huidige fiets ombouwen naar een electrische fiets? Of misschien beter een nieuwe, goede fiets aanschaffen?

Dillema's dillema's....

SAKKIA

Re: Fiets ombouwen tot e-bike??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:58

Ik weet dat mijn collega dit heeft gedaan, ving het toevallig vanmorgen op. Bij hem heeft het 400 euro gekost ongeveer en hij heeft dit laten doen.

Informeer eens bij een fietsenzaak bij je in de buurt, bij voorkeur ook 1 die gazelle verkoopt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:36

Is er geen fietsregeling op je werk?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:42

Ik zou eens informeren wat het daadwerkelijk kost. Als je rond die 400 euro uitkomt is het misschien een optie. Maar ga je rond de 700 euro uitkomen zou ik eens een tripje Duitsland doen. Hier zijn ook gewoon e-bikes van 700 euro te koop, stuk goedkoper dan in Holland.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 01:48

We hebben inderdaad een fietsplan op het werk, maar zowel het ombouwen als de aanschaf van een nieuwe fiets kunnen via deze regeling

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:48

ik weet niet waar je woont, maar het loont te shoppen voor e-bikes. bij ons in de buurt is er een winkel die een heel groot assortiment heeft en vaak de "oude" voorraad opkoopt bij fabrikanten die dan net een nieuw model hebben geintroduceerd. Je kan dan een sparta of anders A-merk voor een leuke prijs kopen.

Dat zou mijn voorkeur hebben, zo'n ombouw klinkt leuk, maar het is niet ideaal, zeker voor €700 zou ik ervoor kiezen om 200 of 300 meer uit te geven en een goede e-bike te kopen. Zeker met het fietsenplan is het goed te betalen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:12

Is het geen optie je huidige fiets te verkopen en een tweede hands elektrische fiets te kopen?