Smartphone snel leeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanniePannie

Smartphone snel leeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:26

Ik heb een Samsung Galaxy S2 die inmiddels 2,5 jaar oud is. Ik ben de eerste eigenaar. Ik merk de laatste tijd dat mijn telefoon heel snel leeg gaat. Als ik hem de 's morgens rond 8 uur van de lader haal, is hij 's avonds rond 19 uur alweer leeg. Ik heb hem in die tijd dan amper gebruikt.

Mijn batterij indicator geeft voor vandaag aan:
55% Android systemen
17% Display
11% Spraakoproepen
6% Internet
4% Bellen
4% Mobiel standby
3% Telefoon standby

Wat moet ik verstaan onder Android systemen? Over welke processen gaat dit zoal?

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
* Display qua helderheid teruggeschroefd en het display wordt na 15 seconden uitgeschakeld
* Donkere, niet bewegende achtergrond genomen
* E-mail wordt nog maar 1x per uur gesynchroniseerd (ipv 1x per 5 minuten) en mijn mailboxen zijn steeds vrijwel leeg. Er hoeft dus niet veel opgehaald te worden
* Ik heb een nieuwe accu erin van Samsung (nu enkele dagen in gebruik).
* RAM geheugen gewist

Hoe kan het toch dat hij zo snel leeg is? Ik dacht dat de accu het probleem is, maar dat blijkt dus niet zo te zijn want met een nieuwe accu blijft het probleem bestaan. Of zou ik zijn opgelicht en een tweede hands accu hebben gekocht?

Toen ik deze telefoon pas had kon ik hem de hele dag aan 1 stuk gebruiken en dan was hij nog niet leeg. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

blondy_m83

Re: Smartphone snel leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:28

ik volg even.. heb het zelfde probleem met die van mij die bijna 2 jaar oud is..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:29

Probeer eens easy battery saver. Werkt voor mij erg goed.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:30

Hetzelfde probleem hier alleen met een S3. De mijne laad soms niet eens helemaal op na de hele nacht aan de lader te hebben gelegen en is ook ontzettend snel leeg. Ik heb de mijne nu 2 jaar. Ik heb eerst een andere batterij gekocht van bol.com, net weer hetzelfde probleem dus ondanks de nieuwe accu. Daarna ben ik er mee naar de winkel gegaan en hun zeiden dat mn mobiel gewoon versleten is.

Telefoons worden nu ook zo gemaakt dat ze maar X aantal tijd meegaan. Helaas is die tijd niet zo lang.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:31

Had het zelfde probleem met mijn oude samsung. Had toen een nieuwe batterij gekocht en toen ging hij weer net zo lang mee als eerst. Op een gegeven moment is een batterij gewoon 'op'.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:55

@Splash_: ik heb easy battery saver gedownload, ik hoop dat dat alvast wat helpt.

@FNews: Ja, ik heb dat ook al eens gehoord dat smartphones niet zo lang meegaan. Maar welk onderdeel is dan versleten na een periode van 2 jaar? Ik bedoel, dan laat ik dat onderdeel wel vervangen.

@muntdrop: dat dacht ik dus ook. Heb een nieuwe gekocht via Ebay vorige week, maar er is geen enkele vooruitgang. Ik ga de verkoper eens mailen om te vragen of de batterij wel echt nieuw was, want daar twijfel ik nu wel aan.

Edit: als ik mijn telefoon wil laten nakijken, waar kan ik dat dan het beste doen? Terug naar de winkel?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:05

Ts, volgens mij de hele telefoon.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:11

Welkom in de wereld van smartphones :) Mijn 2 mnd oude HTC One gaat bij gematigd gebruik net 2 dagen mee (maar ik gebruik 'm nogal wat meer dan gematigd :') ) en daarvan gaat 60% op aan het androidsysteem. Dat is gewoon alles wat je telefoon draaiende houdt trouwens. Mijn vorige HTC Sensation ging na ongeveer anderhalf jaar nog maar een goeie dag mee en op het laatst (na 2 jaar) kwam ik er nog geen werkdag mee door :P Batterijen gaan nou eenmaal maar een bepaalde tijd mee, en na 2 jaar zijn ze over het algemeen gewoon "op". Vergeet niet dat het nogal wat is wat zo'n ding moet poweren :)

Dat een nieuwe batterij geen verschil maakt lijkt me sterk, en doet me ook vermoeden dat dat geen nieuwe accu is geweest, of gewoon niet zo'n best exemplaar eigenlijk..

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:13

Mijn iPhone 4 van nog geen jaar is ook na een dag maar 30%..

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:17

Neej schreef:
Welkom in de wereld van smartphones :) Mijn 2 mnd oude HTC One gaat bij gematigd gebruik net 2 dagen mee (maar ik gebruik 'm nogal wat meer dan gematigd :') ) en daarvan gaat 60% op aan het androidsysteem. Dat is gewoon alles wat je telefoon draaiende houdt trouwens. Mijn vorige HTC Sensation ging na ongeveer anderhalf jaar nog maar een goeie dag mee en op het laatst (na 2 jaar) kwam ik er nog geen werkdag mee door :P Batterijen gaan nou eenmaal maar een bepaalde tijd mee, en na 2 jaar zijn ze over het algemeen gewoon "op". Vergeet niet dat het nogal wat is wat zo'n ding moet poweren :)

Dat een nieuwe batterij geen verschil maakt lijkt me sterk, en doet me ook vermoeden dat dat geen nieuwe accu is geweest, of gewoon niet zo'n best exemplaar eigenlijk..

Ik had een nieuwe gekocht en bij mij hielp het niet ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:33

De batterijen in smartphones slijten na verloop van tijd.
Over het algemeen merk je na een jaar al een kortere accuduur en na 2 jaar kan die al erg verslechterd zijn.
Gelukkig is er eBay, weet even niet zo zeker welke daar betrouwbaar zijn maar zolang de mAh waarden overeenkomen met wat je nu hebt is het vrij zeker dat die capaciteit haalbaar is.

Vaak lees je enorme hoeveelheid mAh in hetzelfde jasje, echter past dat dus niet en koop je een kat in de zak.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:36

Denk er ook vooral om dat je hem pas aan de lader doet als ie écht bijna leeg is, niet als ie 40% en omdat je net weggaat even aan de lader doen zodat ie toch net iets bij is.. Hier word je batterij ook slecht van!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:40

Telefoon een reset geven (van te voren alles op pc opslaan met Samsung kies) wil ook wel eens helpen

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:54

Ik volg even, zelfde probleem bij de note 2

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:08

Sani schreef:
Telefoon een reset geven (van te voren alles op pc opslaan met Samsung kies) wil ook wel eens helpen

Ik kan je nu al zeggen dat dat niet helpt ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:20

FNews schreef:
Ik had een nieuwe gekocht en bij mij hielp het niet ;)

Maar "niet helemaal opladen" en "snel leeglopen" zijn twee hele verschillende dingen he :) In jouw geval kan het bijvoorbeeld best de aansluiting van de oplader zijn (al een ander kabeltje geprobeerd?) :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:24

Neej, bij mij gaat ie ook snel leeg net zoals TS. Kheb de dingen die hier in het topic staan al geprobeerd dus ik kan wel zeggen of het helpt of niet lijkt ne ;) Andere oplader helpt bij mij niet.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:28

Elke situatie is anders.
Iedereen heeft er andere apps op staan.
Dat het bij jou niet geholpen heeft, wil niet zeggen dat het bij TS ook niet werkt.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:41

ik wilde vanochtend reageren dat ik hetzelfde probleem heb. Vervolgens haal ik mijn telefoon uit de oplader en hij is gewoon leeg.. Ding is kapot dus.. Gelukkig mag ik aankomende donderdag een nieuwe uitzoeken, en ik mijn moeder zo lief dat ik tijdelijk die van haar mag

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:41

Misschien tijd voor een nieuwe batterij.
Die dingen zijn gewoon soms aan vervanging toe en dan gaan ze ook weer langer mee.
Let wel op dat je een originele batterij koopt, dit vanwege ontploffingsgevaar en alle rare fratsen die je overal leest met de gewone "goedkopere" batterij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:47

Ik had het laatst ook met die van mij, de s3 mini dan. Eigenlijk sinds de update, accuverbruik van 55% of meer voor android. De dagen dat ik kwart over vier opstond, hing dat ding 2 keer per dag aan de oplader.... Zelfs als ik thuis om half negen opstond en op mijn wifinetwerk zat en niks deed, haalde hij het eind van de dag niet.
De truc? De telefoon uitzetten en opnieuw aanzetten. Dus als je hem al een tijd niet uitgehad hebt (ik heb hem 's nachts meestal op vliegtuigstand omdat ik hem als wekker gebruik) dan is dat de moeite van het proberen waard. Sindsdien is het bij mij namelijk klaar.