Hoe een webshop te beginnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Hoe een webshop te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 18:14

Hoihoi,

ik vroeg mij af hoe moet je een webshop beginnen?
Moet je nog op speciale dingen letten?
Ik had wel op google gekeken en zag diverse sites waar je een webshop kunt starten,
wie weet een goeie site en makkelijk in gebruik?

Ben heel benieuwd!

Milty

Re: Hoe een webshop te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:29

Zou je hier echt van willen gaan leven? Of gewoon (voor de lol) als extra inkomen?
Een marktonderzoek is altijd slim om te doen, zodat je kunt zien of er interesse is in de producten die je wilt gaan verkopen.
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar dit is belangrijk om op te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:36

Allereerst inderdaad een marktonderzoek doen; wát wil je verkopen?

Dan is het ook heel belangrijk om te kijken van welke groothandel of fabrikant je de spullen gaat kopen, en hoeveel je per keer af moet nemen; kan je in 1 klap heel veel geld investeren, of kan je maar een paar dingen per keer kopen? Niet iedere groothandel of fabrikant is daar even happig op.

Heb je dit allemaal uitgevogeld? Dan komt het 'echte' werk:
de winkel én de betaalmethodes uitzoeken; wat wil je wel, wat wil je niet.
Veel webwinkels ondersteunen vooruitbetaling via bankoverschrijving, iDeal en paypal.
Voor de bankoverschrijving zul je een rekeningnummer moeten opgeven. Als je ook iDeal en paypal wilt ondersteunen is het verstandig om een zakelijk rekeningnummer te openen. Dit omdat je voor betaalmodules die iDeal ondersteunen, vaak ook een zakelijk rekeningnummer nodig hebt.
Zo kan je ook alles goed gescheiden houden voor de boekhouding.
Afhankelijk van bij welk bedrijf je je betaalmodule wilt hebben, zul je ook een uitreksel van de KVK moeten hebben (Kamer van Koophandel). Hier kun je je als kleine onderneming ofzo laten registreren.

Dan volgt nog het opzetten van de webwinkel. Veel doen dit bij mijnwebwinkel, ik vind dat niet zo'n hele fijne webshopbuilder maar het is voor veel wel makkelijk te begrijpen. Hier zijn echter héél veel platformen voor, dus laat je daar ook goed over informeren!

Ik ben zelf erg fan van Seoshop, deze gebruik ik nu zelf ook voor enkele webwinkels die ik beheer en het is een erg fijn platform en heel duidelijk. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:05

Bedankt voor de reacties! Was erg benieuwd.
Het klinkt nog allemaal best lastig...