Mijn vriend en ik zijn van het weekend bezig geweest met de jaarlijkse belastingaangifte. Toen we onze gegevens gedownload hadden en geopend hadden in het aangifteprogramma, zag ik bij de gegevens van mijn bankrekeningen die bij de belastingdienst bekend zijn, een totaal vreemd nummer staan.. (mijn eigen bank- en spaarrekeningen stonden er ook tussen, maar dus ook dit vreemde nummer) Het is een nummer van de ING terwijl ik nu niet, maar ook niet in het verleden, klant van de ING ben (geweest). De belastingdienst gebeld: "Mevrouw, wij krijgen deze gegevens door van de bank, dus de ING heeft doorgegeven dat u een rekening bij hun heeft met dit nummer. Als deze gegevens niet kloppen kunt u ze aanpassen onder box 3 van het aangifteprogramma." Nou ja, niet zo'n probleem dus, ik kan het zelf waarschijnlijk dus verwijderen uit de aangifte en het rekeningnummer waar ze eventuele teruggaven op storten is wel gewoon het juiste nummer.
Maar wat ik dus vreemd vind, is hoe de ING erbij komt dat ik dit bankrekeningnummer bij hun heb. Ik ga ze hierover nog bellen, want ik wil er het fijne van weten en ook wil ik zeker weten dat er niet iemand onder mijn naam gewoon aan het frauderen is met belastingen ed..
Iemand hier die dit ook eens heeft gehad? Wat was er bij jou aan de hand?
Sorry als het een warrig verhaal is, ik sta nog steeds perplex..
Hier is ooit bij mijn geboorte 100 gulden opgestort door vrienden van mijn ouders. Echter is gedurende mijn kinderjaren deze bank opgeheven en nooit meer wat van gehoord