Belastingdienst heeft rekeningnummer dat niet van mij is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Omaro

Belastingdienst heeft rekeningnummer dat niet van mij is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 13:59

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn van het weekend bezig geweest met de jaarlijkse belastingaangifte. Toen we onze gegevens gedownload hadden en geopend hadden in het aangifteprogramma, zag ik bij de gegevens van mijn bankrekeningen die bij de belastingdienst bekend zijn, een totaal vreemd nummer staan.. (mijn eigen bank- en spaarrekeningen stonden er ook tussen, maar dus ook dit vreemde nummer) Het is een nummer van de ING terwijl ik nu niet, maar ook niet in het verleden, klant van de ING ben (geweest). De belastingdienst gebeld: "Mevrouw, wij krijgen deze gegevens door van de bank, dus de ING heeft doorgegeven dat u een rekening bij hun heeft met dit nummer. Als deze gegevens niet kloppen kunt u ze aanpassen onder box 3 van het aangifteprogramma." Nou ja, niet zo'n probleem dus, ik kan het zelf waarschijnlijk dus verwijderen uit de aangifte en het rekeningnummer waar ze eventuele teruggaven op storten is wel gewoon het juiste nummer.

Maar wat ik dus vreemd vind, is hoe de ING erbij komt dat ik dit bankrekeningnummer bij hun heb. Ik ga ze hierover nog bellen, want ik wil er het fijne van weten en ook wil ik zeker weten dat er niet iemand onder mijn naam gewoon aan het frauderen is met belastingen ed..

Iemand hier die dit ook eens heeft gehad? Wat was er bij jou aan de hand?

Sorry als het een warrig verhaal is, ik sta nog steeds perplex.. :? :wow:

turtlelito

Re: Belastingdienst heeft rekeningnummer dat niet van mij is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:04

Weet je zeker dat je nooit klant bent geweest bij de ING door een spaarloonregeling?
Ik kwam ook een paar 'rare' banken tegen (in mijn geval SNS, terwijl ik daar nooit 'bewust' klant ben geweest), maar dat bleek te gaan om een oude rekening van het spaarloon (die na vrijkomen gewoon doorgestort wordt naar je normale betaalrekening, dus je hebt zelf nooit contact met die bank).

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:41

Ik ben eindelijk, na 33 jaar, mijn verdwenen geboorte-spaar-rekening tegengekomen! _/-\o_ Hier is ooit bij mijn geboorte 100 gulden opgestort door vrienden van mijn ouders. Echter is gedurende mijn kinderjaren deze bank opgeheven en nooit meer wat van gehoord :)

Nu met het zelf invullen van de belastingaangifte, zie ik ineens een spaarrekening van € 169 bij de ABN AMRO!

*\o/* *\o/*

Dus..... wie weet heb jij ook zoiets??

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 00:05

turtlelito schreef:
Weet je zeker dat je nooit klant bent geweest bij de ING door een spaarloonregeling?
Ik kwam ook een paar 'rare' banken tegen (in mijn geval SNS, terwijl ik daar nooit 'bewust' klant ben geweest), maar dat bleek te gaan om een oude rekening van het spaarloon (die na vrijkomen gewoon doorgestort wordt naar je normale betaalrekening, dus je hebt zelf nooit contact met die bank).

mm, niet voor zover ik weet.. Ik heb wel sinds vorig jaar een spaarrekening, maar die is bij Argenta. Er staat volgens de belastingdienst ook 0 euro op deze onbekende rekening. Dan had er anders wel wat opgestaan denk ik..

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 00:07

ista schreef:
Ik ben eindelijk, na 33 jaar, mijn verdwenen geboorte-spaar-rekening tegengekomen! _/-\o_ Hier is ooit bij mijn geboorte 100 gulden opgestort door vrienden van mijn ouders. Echter is gedurende mijn kinderjaren deze bank opgeheven en nooit meer wat van gehoord :)

Nu met het zelf invullen van de belastingaangifte, zie ik ineens een spaarrekening van € 169 bij de ABN AMRO!

*\o/* *\o/*

Dus..... wie weet heb jij ook zoiets??

*\o/* *\o/*

Helaas staat er bij mij dat het saldo 0 is -O- :P

Ik ben er nog niet achter wat er mis is. Ben toch wel erg benieuwd..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:09

vreemd verhaal!
gauw de ING bellen en vragen hoe het zit :j

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:10

Voor als jullie ook benieuwd waren wat er aan de hand was: ik heb blijkbaar inderdaad een rekening bij de ING. Maar deze staat nog op een heel oud adres (voorlaatste huis van mijn ouders) mysterie is nog steeds wie hem geopend heeft, want mijn ouders hebben het niet gedaan.. Misschien mijn opa en oma, maar die leven niet meer.. Ik wil nog de geschiedenis van de rekening opvragen om te kijken of er ooit wel iets op die rekening heeft gestaan en zo ja, waar dat geld dan gebleven is.. En daarna zeg ik hem maar op. Zal er toch nooit wat mee doen..
Nou ja nog best een mysterie dus <<)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:13

Omaro schreef:
Voor als jullie ook benieuwd waren wat er aan de hand was: ik heb blijkbaar inderdaad een rekening bij de ING. Maar deze staat nog op een heel oud adres (voorlaatste huis van mijn ouders) mysterie is nog steeds wie hem geopend heeft, want mijn ouders hebben het niet gedaan.. Misschien mijn opa en oma, maar die leven niet meer.. Ik wil nog de geschiedenis van de rekening opvragen om te kijken of er ooit wel iets op die rekening heeft gestaan en zo ja, waar dat geld dan gebleven is.. En daarna zeg ik hem maar op. Zal er toch nooit wat mee doen..
Nou ja nog best een mysterie dus <<)

Ooit een rekening bij de postbank geopend?
Dit is ING geworden ;)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:18

Nope, ook niet.. :) Alleen op mijn 12de een bij de ABN en dat was het.. Maar ik weet dat mijn opa en oma postbank/ING hadden, dus vandaar dat ik denk dat zij misschien die rekening geopend hebben ooit. Van de week nog maar eens bellen. (Ik dacht er niet zo over na toen ik de ING aan de telefoon had om wat diepere vragen te stellen, die kwamen pas daarna in me op :P )

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:25

Omaro schreef:
Nope, ook niet.. :) Alleen op mijn 12de een bij de ABN en dat was het.. Maar ik weet dat mijn opa en oma postbank/ING hadden, dus vandaar dat ik denk dat zij misschien die rekening geopend hebben ooit. Van de week nog maar eens bellen. (Ik dacht er niet zo over na toen ik de ING aan de telefoon had om wat diepere vragen te stellen, die kwamen pas daarna in me op :P )

Die kans zit er wel in dan...
Gebeurd vaker dat ze voor klein kinderen een rek openen ;)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:11

Ja precies, ik denk ook dat dat het dan is :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:47

Op exact dezelfde manier kwam mijn zus ook achter een oude ING rekening, die mijn ouders ooit toen ze heel jong was hebben geopend met zo'n ING cadeautje erbij weet je wel. Bij haar stond er wel geld op. Een uitzendbureau had daar nog achterstallig salaris op gestort jaaaaren geleden.

Jammer dat het bij jou 0 is :P