Fietsen: wat voor schoenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Fietsen: wat voor schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 10:44

Ik twijfelde tussen LZP en HTT, sorry alstie verkeerd staat :)

Ik wil het fietsen een beetje oppakken. Heb vroeger veel gefietst maar meer voor de recreatie zegmaar, het is echter wel iets wat ik erg leuk vind. Nu wil ik 1 à 2 keer per week in de sportschool gaan spinnen en 2 keer per week of twee weken (fiets moet ik lenen :P ) buiten gaan fietsen. De fiets die ik kan lenen is geen wielrenfiets maar een crosshybride, beetje n combi tussen mountainbike en racefiets.

Nu heb ik totaal geen verstand van de outfit die je nodig hebt, maar ik ga gewoon een fietsbroek en fietsshirt halen. Voor de schoenen kan ik echter weinig (betaalbaar!) specifieks vinden. De paar keer die ik nu gefietst heb buiten was met spijkerbroek en m'n leuke schoenen, en binnen was met joggingbroek (hitte :oo ) en hardloopschoenen :+ Mijn hardloopschoenen (waar ik nooit hard mee loop, maar dat terzijde) zijn erg lomp en zwaar en zitten niet heel fijn, dus die gebruik ik liever niet..

Wie kan mij vertellen wat voor schoenen geschikt zijn voor een beginnende, enthousiaste fietser met studentenbudget? :Y)

Anoniem

Re: Fietsen: wat voor schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:46

Wat is een studenten budget? Echte fiets kleding is ookal best pittig geprijst dus ik weet niet wat je daarna nog over hebt voor schoenen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:48

Houdt de Lidl krantjes in de gaten. Daar heb ik vorig jaar voor 20 euro een paar fiets schoenen gekocht.
Wel MTB schoenen waar je plaatjes onder moet zetten (die zijn het duurst). Je zit dan dus met je voeten vast aan je fiets.

Deze schoenen kan je ook gebruiken zonder plaatjes, licht, luchtig maar toch stevig. Lidl heeft wel vaker aanbiedingen in die categorie, maar dan moet je wel geduld hebben.

Let trouwens met een fietsbroek op dat je een dames model neemt, bij de heren is het zeem veel breder en dat zit niet lekker, daarnaast geen ondergoed aan! Anders kan je net zo goed gewoon een sportbroek aan doen.

Welke maat schoenen zoek je trouwens?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 11:01

Lidl heeft vanaf donderdag inderdaad fietskleding, daar ga ik dus broek, shirt, en evt nog helm, handschoenen oid halen. Dat valt qua prijs reuze mee. Ze hebben er alleen geen schoenen bij staan dit keer -O- Studentenbudget is max 50 euro, ik heb maat 42. Als ik gewoon zelf schoenen zou halen worden het van die Scapino dingen, maar ik heb dus geen idee waar je op moet letten.

Dank voor de ondergoed-tip, Marlies! Dat weet ik dus ook allemaal niet, goed om te weten wel :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:03

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 12:15

Hah, leuk is dat. Jouw pagina 12 is mijn pagina 5, met één uitzondering:
Afbeelding

Ik ga mijn Lidl even vragen of ze de schoenen misschien toch binnen krijgen, of anders welke regio ze wel binnenkrijgt. Dankje voor de tip :)
Laatst bijgewerkt door imd op 11-03-14 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:17

Amira, check op pagina 13 inderdaad!

TS, dan heb je voor 25 euro een paar schoenen waar je een tijdje mee vooruit kan.
Kwalitatief niet de beste schoenen die er te koop zijn maar wat wil je voor die prijs.

Het duurste zijn de blokjes voor de pedalen mocht je er vast op willen. Enig idee welke pedalen er op de leenfiets zitten?

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:23

Zorg dat je SPD hebt bij je schoenen, anders past dit vaak niet op de spinningfiets

Waar woon je ergens? Ik weet dat Hopmans in Bergen op Zoom een grote variatie heeft aan schoenen. Ik heb zelf fietsschoenen van chain, kleding van cuesta en helm van giro.

Ik zou niet bezuinigen op je kleding of schoenen, bv fietsbroeken van Lidl zijn erg dun en ook de spons (kom even niet op het goede woord) is erg dun en is vaak niet echt lekker

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:27

Ik heb nog plaatjes voor SPD liggen.
Je mag ze voor 10e overnemen ;-)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 12:29

Balen, die schoenen zijn alleen in regio 2 en 4 te koop. Laat ik daar nou zo ver mogelijk uit de buurt wonen :P Ik ga even kijken of ik wat kan regelen, misschien dat een van m'n vrienden toevallig daar nog moet zijn.. Ik woon overigens in het hoge hoge noorden, Groningen.

Nathalie, dank voor het aanbod! Ik houd het in gedachten maar wil eerst weten welke schoenen het worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:37

Welke regio's zijn 2 en 4? :+

Ik wil gaan beginnen met spinning, maar eerdere ervaring leert dat de schoenen echt wel handig zijn :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 12:42

Dat is Zeeland en Noord/Zuidholland. Ik ken wel mensen die in de tweede regio wonen, maar dan moet ik die schoenen ook nog passen en hier krijgen. Dus ik denk dat ik de tip die ik van een andere bokker kreeg maar opvolg, en even kijk of de fietsenmaker nog aanbiedingen heeft, zag wel wat op de website staan :)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:47

Je kunt ze ook via internet bestellen, maar ik raad aan om gewoon naar verschillende winkels te gaan en te passen.

Jans' klopt, maar als je het nog niet zeker weet zou ik eerst een proefles nemen.

Oef Groningen, daar weet ik zo een twee drie geen goede winkel te zitten. Je kunt het proberen met die van de Lidl hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als je langer door wilt gaan zou ik toch echt voor kwaliteit gaan. Heb je makkelijke voeten? Dan zou het in principe wel kunnen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:48

Proefles heb ik uiteraard al gehad :D

Regio is helaas ook niet waar ik woon.. -O-

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:52

Jammer!

Shimano zijn trouwens ook goede schoenen zijn echter wat breder.
Sidi zijn ook prima, maar voor smalle voeten.

Ik zou trouwens geen echte racefiets schoenen nemen, maar eerder de Mtb / trial versie.
Ik heb deze, lang voor gespaard (ook ik ben fulltime student) http://cyclewear.eu/chain-trail-mtb-fie ... -2514.html

Maar dan weet je in ieder geval een beetje wat :-)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:52

Ik woon in regio zeeland... als ik dan toch bezig ben :-P
misschien dat je ze wel kan ruilen bij de lidl bij jou in de buurt mochten ze niet goed zijn.... ?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 13:29

Dank voor het aanbod Nathalie, erg lief van je! Dat ruilen zat ik alleen ook mee, denk dat dat niet kan idd.

Ik ben net bij de fietsenwinkel om de hoek geweest, en heb deze gekocht:
http://www.retto.com/admin/files/images ... -14_g1.jpg

Waren in de aanbieding, zitten erg fijn. Wel mannenschoenen maar ach, who cares :+ Goed voor op de spinningfiets en als ik weet wat voor trappers er op m'n leenfiets zitten kunnen er ook nog plaatjes op :) Nu nog even donderdag kleding scoren en dan vrijdag spinningles met eindelijk fatsoenlijke kleren :P

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:30

Zijn prima schoenen inderdaad :-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:22

Dat zijn inderdaad prima schoenen!

Alvast veel fietsplezier trouwens!

Qua kleding is een fietsbroek (kort met zeem), lange broek, zweethemd, shirt met korte mouwen, jasje (wind/waterbestendig) aan te raden.
In het begin is niet alles 'nodig' maar een goede korte broek is echt een minimale investering. Zadelpijn is geen pretje :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 14:24

Neeee dat heb ik gemerkt #)

Qua fietsbroek heb je geen ondergoed nodig dus? Voor de mannen hebben ze wel onderbroek in de folder staan, voor de dames alleen onderhemd. Die haal ik dan ook meteen want het is nu in de aanbieding :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:44

Nee het principe van een zeem is dat je zacht zit, geen naden ed die kunnen schuren.
Daar moet je dus met je blote billen in. Dat is even wennen maar als je eenmaal gewend bent wil je nooit meer wat anders kan ik je verzekeren.

Goede kleding bestaat uit laagjes, dat kan eerst ook best met een gewoon sporthemdje/shirtje/vestje zijn hoor, in de loop der tijd telkens iets bijkopen en dan komt het helemaal goed.