gazon besmesten en inzaaien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

gazon besmesten en inzaaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 00:13

:wave:

sinds vorig jaar hebben wij een gazon (grasmatten) *\o/*
maar we hebben wel wat kale plekjes ertussen, nu heb ik wel graszaad, en mestkorrels. maar kan ik dit tegelijker tijd doen? of moet ik eerst zaaien en (bijv) week later pas bemesten?
ben een leek met gras, weet enkel dat het water nodig heeft en een kappersbeurt elke week :')
help :D :')

8nnemiek

Re: gazon besmesten en inzaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:06

Het enige wat je nooit moet doen is kalken en mesten tegelijk. Mesten en zaaien kan wel volgens mij. Je moet wel genoeg blijven sproeien dan, totdat het gaat regenen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:20

Onze Boerman adviseerd...eerst kalk en na een goede regenbui zaaien.Zodra de 1e sprieten boven de grond komen kun je bemesten.
Om te ontkiemen heeft het zaadje geen mest nodig...wel om door te groeien :)

Omdat er tegenwoordig speciale gazonmest incl kalk te verkrijgen is zou ik eerst zaaien en dan mengsel erop.

Kale plekjes...zijn die erg groot?Weet niet of jullie Meikevers in jullie omgeving hebben maar anders kun je ook engerlingen onder je graszoden hebben.Als dat zo is zul je wat anders moeten verzinnen voordat je gaat doorzaaien.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 11:54

Bedankt voor jullie reactie !

Kale plekken zijn niet groot hoor, we hebben op dat stukje een zwembad in de buurt gehad dus veel over het gras gelopen. De plekken zijn niet eens zichtbaar als het gras 5cm hoog staat. Maar het is daar dun en niet mooi.