Maandlasten & inkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Maandlasten & inkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 22:36

Misschien heb ik een topic over het hoofd gezien of is het een veel te brutale vraag :+. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie vaste lasten en bijbehorend (gezamenlijk) inkomen.

Ik stel deze vraag met name omdat wij op het moment bezig zijn met onze huizenzoektocht en ben toch erg nieuwsgierig hoe anderen het financiele plaatje hebben ingevuld. Erg nieuwsgierig :).

Noeps

Re: Maandlasten & inkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:55

Ik stuur je een pc. Wij hopen volgend jaar een hypotheek te kunnen krijgen. Huren nu particulier en betalen ons scheel aan een klein appartement...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:11

Plien91 schreef:
Ik stuur je een pc. Wij hopen volgend jaar een hypotheek te kunnen krijgen. Huren nu particulier en betalen ons scheel aan een klein appartement...

Die mag je mij ook wel sturen :D .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:13

Ik heb nog wel een iPad mét autocorrectie-functie voor je. :j

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 23:17

Het mag globaal hoor hihi

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:25

Wij hebben een huur van€920 euro en hebben samen 3500 euro in de maand.
We huren en hebben verder aan vaste lasten nog eens €1000
Verder geen paard, wel 2 honden en een baby, helaas kunnen we niet kopen omdat vriend nog geen vast contract hebben.
Dit willen we wel graag dus nog even wachtten!

Ik ben benieuwd wie nog meer durft haha

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 23:30

Wendybrian, wellicht toch eens gaan praten wat mogelijk is. Ik heb ook geen vast contract en mijn partner net een eigen bedrijf en (kleine) hypotheek krijgen lijkt geen enkel probleem.

Er doen volgens mij ook veel spookverhalen de rondte..

Onze situatie is nu nog dat alles veelal verdeeld is. Maar 3150 inkomsten en in ieder geval 650 kale huur en 275 bijkomende woonlasten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:33

Hypotheek is geloof ik 700,00 inkomen gezamenlijk 3400 netto Dit is excl kinderbijslag (dat is 185,00 per maand per kind. We hebben er twee).
Vaste lasten, geen idee
Nu stoken wij wel op olie en dat is niet helemaal gratis.
Ziektekosten gaat deels van mijn bruto loon af, eigen risico heb ik niet
Ik heb twee e pony's en een shet in de tuin lopen. Kostenplaatje rond de 1000,00 per jaar.

Hypotheek hebben we altijd op 1 salaris gedaan, mocht er iets gebeuren dan hoeven we niet meteen het huis te verkopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:36

met het bedrag zou je rond de 230.000 kunnen lenen wil je nog wat ruim kunnen leven even globaal gezegd.

hotchocolat 185 euro per maand kinderbijslag? dit is per 3 maanden

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:37

StalNollie schreef:
met het bedrag zou je rond de 230.000 kunnen lenen wil je nog wat ruim kunnen leven even globaal gezegd.

Ze woont in Duitsland, daar is de kinderbijslag drie keer zoveel als in Nederland.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:38

StalNollie, ik woon niet in NL, Kinderbijslag ligt hier hoger

Diablo was me voor

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:41

Wij zijn een 1 werkend gezin, ik ben huismoeder.
Salaris 2200,-, overwerk gewoon zo in het handje 600,-, kinderbijslag 1084 per maand (6 kinderen waarvan 5 kinderbijslag).
Wij betaln 750 euro huur voor een boerderij, 100 electra, mazout (250 pm alleen in de winter), water 42,- p.m., zorgverzekering 75,- per jaar.... dat waren de vaste lasten ja als je internet en mobiele telefoons meerekent gaat er nog 200,- aan vaste laste bij.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:41

Ik ook dan maar. Ik werk niet, manlief moet het alleen verdienen. Wij zitten op een inkomen van ongeveer 2650 en daar is het ziekenfonds al af, in Duitsland wordt dat al van je bruto loon ingehouden.
Dit is trouwens exclusief 560 euro per maand aan kinderbijslag.
Onze hypotheek is 690 per maand.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 09:42

StalNollie schreef:

Thanks! Dat noemde de adviseur ook. We gaan echter maar +- de helft hiervan gebruiken.

Maar ik ben vooral aan t puzzelen. Ik vind dan nog dat we niet heel ruim kunnen leven. Maar misschien ben ik ook te voorzichtig.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:46

Ts ik heb het net op een rijtje gezet maar moet nog even bijkomen van de shock voor ik het kan posten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:51

Inkomen rond de 3200 Euro incl. kinderbijslag. Vriend werkt momenteel wat minder door ziekte en ik maar 2 dagen slechtbetaald dus normaal is dat meer. De kinderbijslag is hier voor 3 kinderen zo'n 500 Euro per maand maar dat heb ik er nu dus al bij gerekend.
Hypotheek was bij aanvang 1350 Euro in de maand, nu na een aantal jaren zitten we op 950 Euro hypotheek. (wij hebben een constructie waarbij je gaandeweg steeds minder gaat betalen dus we kijken aan tegen steeds minder betalen gelukkig).
De vaste lasten weet ik verder even niet, maar we spelen nu elke maand net quite en het vakantiegeld is bestemd voor alle jaarlijkse belastingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:04

Loesss schreef:
Maar ik ben vooral aan t puzzelen. Ik vind dan nog dat we niet heel ruim kunnen leven. Maar misschien ben ik ook te voorzichtig.

Goed plannen en administratie bij huden scheelt al heel veel!

Wij samen inkomen van 2800 ongeveer, storten beide 700 per maand naar gezamenlijke rekening ( ik werk parttime dus per maand minder over dan hem, maar wat overblijft bemoeien ook niet met elkaar, eigen geld=eigen keus. Telefoon, auto, motor en zorgverzekering ook voor jezelf. Ik moet soms dus wel eens prive wat zuiniger doen, maar red het ook nog goed zonder elk dubbeltje te moeten omdraaien)

Hypotheek van ongeveer 650 in de maand ( hypotheek +- 195.000), internet 50, gwl 150? , vve 100, boodschappen 300, sparen 150 per maand. Ook gezamenlijke uitstapjes en vakantie deze rekening, en dat kan allemaal prima.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 10:39

Hee Tess :)! How are you :).

Ben blij met alle reacties! Administratie en plannen doen we al goed hoor. Maar we hebben nu een huurhuisje en minder gwl enzo natuurlijk. Dus wil het allemaal erg goed uitzoeken, ook met het oog op de toekomst, als ik minder zou willen gaan werken ooit. Dat moet wel kunnen.

We willen inderdaad ook wel een gedeelte storten op rekening en geld voor ons zelf houden. Vind ik zelf ook prettig. Ik dacht zelf aan 250 euro per maand samen sparen. Maar dan ben ik bang dat dat veel te weinig is ;). Misschien ben ik wel te voorzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:45

Waar wil je allemaal voor sparen, grote uitgaven, vakanties, ? Wij redden het prima met 150 in de maand, maar gaan ook weinig op vakantie en veel grote uitgaven gedaan 2 jaar geleden dus daarin wel vrij rustig nu. Bij vakantiegeld ed storten we vaak een exrra bedrag op de gezamenlijke rekening. Staat altijd wel tussen de 2500-3000 euro op en dat vinden we nu voldoende ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:48

Ik volg even. Wij zijn ook bezig met het zoeken naar een koophuis, hebben ook al ons stiekem droomhuis gevonden maar het is qua financien nogal uitzoeken.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 10:52

Niks specifieks Tess om voor te sparen. Maar we willen inderdaad lekker op vakantie kunnen 1 x per jaar minimaal, soms weekendjes weg, maar vooral een ruime buffer hebben.

Ook een twijfeldingetje: ik krijg wel vakantiegeld en eindejaarsuitkering en partner niks. Wat doe ik daarmee ;)?

Het is niet dat ik nog niks heb uitgezocht hoor, maar wil het graag goed doen en ben gewoon erg benieuwd naar anderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:55

Wat ik op dit moment heel moeilijk vind is om te bepalen tot welke prijs je wilt gaan. Ik wil geen hypotheek meezeulen die echt een loden last kan worden wanneer er een baan wegvalt. Vind het nog een beetje eng allemaal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:59

Ik volg ook. Ben bang dat het voor mij alleen onmogelijk is om te kopen, maar ik wil graag groter gaan wonen. Twijfel of ik hier zal blijven wonen met 475 aan huur voor 40m2 en dan door sparen in de hoop straks te kunnen kopen of misschien voor een groter huurhuis gaan kijken. Mn vriend studeert nog eer dat hij 3 jaar een zelfde in komen heeft of een contract zijn we al weer rond de 30. Daarbij is het het verstandigst om op een salaris te kopen, maar dan zal het misschien ook geen heel groot huis worden (eerder een flatje denk ik) of in een buurt waar je liever niet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:02

Loesss schreef:
Niks specifieks om voor te sparen. Maar we willen inderdaad lekker op vakantie kunnen 1 x per jaar minimaal, soms weekendjes weg, maar vooral een ruime buffer hebben.

Ook een twijfeldingetje: ik krijg wel vakantiegeld en eindejaarsuitkering en partner niks. Wat doe ik daarmee ;)?

Het is niet dat ik nog niks heb uitgezocht hoor, maar wil het graag goed doen en ben gewoon erg benieuwd naar anderen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-24 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:03

Gezamenlijk inkomen is zo'n 3600 per maand. Netto hypotheek van 805,- per maand. Daarnaast ruim 1400 euro aan vaste lasten excl. benzine, boodschappen en oppaskosten. Vaste lasten zijn: gwl, televisie, internet, telefonie, wegenbelasting, verzekeringen, peuterspeelzaal, bijrijdpaard, creditcard, lening. Boodschappen is hier voor 2 volwassenen, 1 kind van bijna 4, 2 katten en 1 hond zo'n 350,- per maand. Benzinekosten ook wel een 400,- Wij hebben een hypotheek van 261.000.