photoshop cs6 vraag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

photoshop cs6 vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:37

allereerst voor de modjes, ik weet niet of het hier goed staat, zo niet het spijt me :=

ik heb dus een vraagje, heb geprobeerd het op te zoeken maar nergens vind ik het juiste.
ik heb photoshop cs6. nu wil ik een foto op een witte achtergrond.
heb het op 2 manieren geprobeerd maar bij alle twee de manieren gaat het fout, namelijk:

Manier 1, verplaatsen door het te selecteren en in het andere vlak te schuifen.
Dit gaat niet, ik kan het selecteren met de magnetische tool, dan wil ik het uit de ene foto naar de andere foto verschuifen, maar dan staat hij te groot op het witte vlak en kan ik hem niet meer uitzoomen, heb al van alles geprobeerd, het witte vlak groter te maken, maar dan word de foto erin ook alleen maar uitvergroot.

Manier 2, ctrl c en ctrl v.
Dit is natuurlijk via het toetsenbord kopieren en plakken, maar als ik hem in het witte vlak plak krijg ik alleen de omlijning en niet de hele foto ingevuld zelf op mijn witte vlak.

Wie o wie kan mij helpen?

silvester

Re: photoshop cs6 vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:44

Ik werk niet met CS6, maar denk dat het op dezelfde manier werkt.

Je bent met manier 1 goed bezig. Het deel dat je in de witte achtergrond wilt plakken selecteren en kopieren.
Dan een nieuw document aanmaken (met witte achtergrond) en daar in plakken. Je krijgt dan een achtergrond en een laag er overheen. Die laag kan je ook nog verschuiven.
Wil je die afbeelding kleiner, dan eerst verkleinen en dan in je achtergrond plakken of juist je achtergrond groter maken en dan pas de afbeelding er in plakken.

Ik hoop dat het je zo lukt. Succes!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:46

Nieuw bestand aan maken, die heeft al een witte achtergrond.
In je bestand waar de foto staat, ctrl A & ctrl C in je andere bestand.
Is je foto transparant of hoe ziet de foto eruit?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:51

de foto is gelukkig heel duidelijk en mooi, scherpte, contrast etc zit allemaal goed.
bedankt voor de uitleg zal het ecen opnieuw proberen en hopen dat het nu wel lukt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:53

Heeft het niet te maken met de verschillende lagen?

Selecteer je de foto wel in de goede laag?
De achtergrond laag is standaard 'op slot'. Ik doe altijd die achtergrond laag kopieren en dan de orginele vergrendelde laag verwijderen.

Snap niet hoe het steeds fout kan gaan bij je :P

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:54

Je kan heel gemakkelijk met je move tool je foto verplaatsen. Als je 'show transform controls' hebt aangevinkt kan je hem op de witte achtergrond nog verkleinen naar gewenste grootte :)