Camera proleem. Nikon D3000

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Camera proleem. Nikon D3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:02

Hallo,

Allereerst weet ik niet of het hier goed staat. Hopelijk wel.

Ik heb een probleem met mijn camera waar ik niet meer uit kom. regelmatig stelt hij enkel scherp op achtergronden en niet op het object wat ik fotografeer.. Dit is vooral bij actiefoto's maar ook bij portret. Als ik bij portret dan helemaal inzoom op het model dan stelt hij daar nog niet scherp op..
Ik weet nu niet meer of het aan een instelling ligt of aan mij of dat er iets fout is met de lens of met de body.
Ik heb een nikon D3000 met een 55-200 zoomlens en een kleine lens.. ik weet het nu eventjes niet meer helemaal 100% zeker maar dacht dat het probleem met allebei de lenzen was..
ik heb al geprobeerd in elke stand hoe en wat.. maar in elke stand doet hij het.

Er zijn trouwens ook vaak wel momenten dat hij het goed doet.. vooral op shoots en meetings doet hij het bijna de hele tijd goed.. vooral als ik de camera mee naar stal neem is het slecht.. ik dacht eerst al dat het misschien aan het weer lag maar vandaag was super mooi weer en nog steeds deed hij het weer..

Hopelijk weten jullie de gouden tip.. Of anders moet ik hem misschien naar een maker brengen maar waar zitten deze in limburg.?