Welke camera + resultaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Welke camera + resultaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:05

Puur omdat ik nieuwsgierig ben en omdat ik een nieuwe camera wil:
Welke camera gebruiken jullie en welk resultaat komt er uit?
Dus graag de naam, een voorbeeldje ( foto) en of het bevalt :)

Anoniem

Re: Welke camera + resultaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:07

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:08

eldora1 schreef:
Puur omdat ik nieuwsgierig ben en omdat ik een nieuwe camera wil:
Welke camera gebruiken jullie en welk resultaat komt er uit?
Dus graag de naam, een voorbeeldje ( foto) en of het bevalt :)

In de centrale topic's over SLR en compact camera's staan ook voorbeelden van een heleboel modellen.

Ik denk ook dat je die vraag in een van die topics moet zeggen als je over een bepaald model denkt waarvan geen voorbeelden zijn eigenlijk?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:09

Oké, ik zal eens kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:09

- mee eens met liedje. Daarbij gaat het om een compact of een srl? ik zou zeggen spaar door voor een srl. wat voor srl- camera maakt niet eens zo veel uit. :-)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:10

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:17

pimaude schreef:
- mee eens met liedje. Daarbij gaat het om een compact of een srl? ik zou zeggen spaar door voor een srl. wat voor srl- camera maakt niet eens zo veel uit. :-)

Een compact camera is zo'n ' gewone' simpele toch?
Die wil niet. Die heb ik nu. Slecht kwaliteit, het maakt niet meteen een foto als je klikt, het i s gewoon 4x niks.

Hele mooie foto's trouwens!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:23

Ik heb een Canon EOS 1100D met een analoge 75-300 mm lens.
Geeft dit resultaat:
Afbeelding
En dit toestel heeft me (niet met deze telelens erbij) 400 euro oid gekost.

Natuurlijk als je moeder een 5D heeft die je toch wel een jaar mocht gebruiken wil je niet meer met je eigen toestel trekken :') hoewel ik elke keer versteld sta van wat er uit dat ding komt :Y)
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 20-02-14 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:24

Houd er rekening mee dat de kwaliteit van een foto voor 70% wordt bepaald door de gene die de foto maakt. Dus verwacht niet dat als je een "goede" camera koopt, dat je foto`s ook beter worden. Sterker nog, als je nu een compact camera hebt en je maakt de overstap naar een spiegelreflex camera, zoals de mensen hierboven laten zien, dan is er een hele grote kans dat je er in eerste instantie geen fatsoenlijke foto uit krijgt. Je zult er zelf ook mee aan de slag moeten. Leer de basisprincipes van fotografie en de werking van fotocamera`s, anders loop je het risico op een teleurstelling ;-)

Kijk gerust eens op mijn site(foto`s gemaakt met Canon EOS 300d, 20d, 5d en 7d) daar staan genoeg voorbeelden en bovenal;tips en tricks, over tips over welke camera je aan zou moeten/willen schaffen.

Afbeelding

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:40

De camera die ik hier voor heb gebruikt is een camera van school die ik veel mag gebruiken voor mij opleiding. Momenteel nog hard aan het sparen voor het zelfde type camera want ben er helemaal dol op. Het is de Canon EOS 600D met de carl zeiss lens. Als ik ooit een echte goede baan heb wil ik ook deze lens er bij hebben maar dat word nog even sparen. De middelste foto van de grijze kat heb ik een andere lens gebruikt dat is de tamron 18-270mm

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik de Canon EOS 300D alleen mis ik daar helaas de oplader van dus foto's maken wil momenteel even niet. Er zit een kit lens bij/op en heb er ook een flitser bij. Heb hem geleend toen ik op stage zat alleen mijn stage is abrupt beëindigd doordat de twee bedrijven stopten met samen werken. Toen had ik de camera nog thuis heb van alles geprobeerd om hem terug te brengen of te laten ophalen maar er kwam nergens reactie of enige moeite om de camera terug te krijgen dus heb hem gehouden. Vandaar dat ik ook geen lader heb, moet ik nog wel even aanschaffen :D Hier wat foto's die ik met die camera heb gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:14

Afbeelding
Canon EOS 1100D met Canon 55-250 IS II f4.0/5.6

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 20:38

bedankt voor de reacties!
Allemaal erg mooie resultaten!
@flyaway, Dat weet ik. Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen.
Maar alles moet je leren toch? :)
Ik denk alleen wel dat je met een goed toestel en veel oefenen mooier resultaat krijgt dan met dat rotding van mij xd.
En ik ga zeker eens kijken op je site! :)
Ik ben ook nog niet van plan om het nu te gaan kopen, ben nog aan het sparen haha ;)
400 euro vind ik wel erg duur, is dit de meest 'standaard' prijs?
of zijn er ook goedkopere merken? wat raden jullie aan?

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:46

Deze foto's zijn gemaakt met Nikon D80 en Tamron 70-300 F4-5,6.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 08:27

eldora1 schreef:
bedankt voor de reacties!
Allemaal erg mooie resultaten!
@flyaway, Dat weet ik. Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen.
Maar alles moet je leren toch? :)
Ik denk alleen wel dat je met een goed toestel en veel oefenen mooier resultaat krijgt dan met dat rotding van mij xd.
En ik ga zeker eens kijken op je site! :)
Ik ben ook nog niet van plan om het nu te gaan kopen, ben nog aan het sparen haha ;)
400 euro vind ik wel erg duur, is dit de meest 'standaard' prijs?
of zijn er ook goedkopere merken? wat raden jullie aan?

Als je alleen de body koopt zit je zowizo al op de 350 euro. Met alleen de body kan je niet zo veel dus je moet er ook nog een lens bij hebben. Die kosten ook zo een paar 100 euro. Ik zou eerst starten met fotograferen met de basis lens die je er meestal meteen bij koopt de 18-55mm. En pas na dat je weet wat je graag wilt fotograferen en hoe je stijl is daar op baseren welke lens je er nog bij wilt hebben. Op bol.com kan je kan je de Canon EOS 600D + 18-55mm IS kopen voor 599,-. Dus tjah voor een spiegelreflex heb je eigenlijk niet een laag prijs kaartje. Of je moet een ouder model kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:44