Telefoon nummer eerder gebruikt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Telefoon nummer eerder gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 10:59

Hallo bokkers,

Sinds een half jaar ben ik overgestapt naar een nieuw abbonement met daarbij ook een nieuw nummer.
Helaas is dat nummer niet meer zo nieuw, want ik wordt al weken gebeld en gesmst door mensen die opzoek zijn naar (blijkbaar) de vorige eigenaar van dit nummer.

Kan ik hier iets aan doen of moet ik het maar gewoon accepteren en steeds uitleggen dat ik toch echt iemand anders ben?

Huurders, werkgevers en valentijn geliefdes, ik heb ze allemaal al gehoord..

Begint een beetje irritant te worden. ^)

AlphaDaemon

Re: Telefoon nummer eerder gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:04

Ik zou een 'klacht' indienen bij je provider en aangeven dat je anders zelf een nieuw nummer wilt wat wel al enkele tijd niet actief is geweest. Want dit schiet natuurlijk niet op ;-)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:05

Ben bang dat je gewoon een standaard antwoord in huis moet hebben. Ik heb heel lang hetzelfde nr gehad, en hoewel ik nu al jaren een nieuw heb hoor ik af en toe nog steeds dat mensen eerst het oude nr geprobeerd hadden. De houder mijn mijn oude nummer zal mij dus ook wel willen kielhalen :oo

Kan er ook niets aan doen, net zoals de oude gebruiker van jouw nummer er niets aan kan doen dat de provider het nummer weer in gebruik heeft genomen. Soms doen ze dat zelfs al vrij snel, heb je niet dat er een afkoelperiode is waarin bellers via "dit nummer is niet in gebruik" een seintje krijgen dat ze niet meer up to date zijn :)F

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:07

Hey!
Ik heb hetzelfde gehad bij Vodafone. Ik sloot een nieuw abonnement af, en kreeg ook een gerycled nummer. Ook ik werd vaak gebeld en was dit na een tijdje ook helemaal zat. 1 telefoontje naar Vodafone en ik kreeg een ander nummer. Overigens mogen telecombedrijven mobiele telefoonnummers "recyclen", met minstens 3 maanden tussentijd (dacht ik, pin me er niet op vast).

Dus als ik jouw was zou ik even je provider bellen en aangeven dat je een nieuw nummer wilt vanwege aanhoudende belletjes voor voorgaande telefoonnummer houder. :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:12

Ik lees even mee!

Ik heb ook zo'n nummer, de eerste maand met dit nummer kreeg ik geregeld bedreigingen en incassobureaus aan de yelefoon, ondertussen alleen nog boze klanten, banken en af en toe een incassobureau... oh, en de mensen van marktplaats zakelijk, die blijven maar bellen.

Schijnt dat het telefoonnummer van iemand was met een nailart webshop iets, maar zij is met de noorderzon vertrokken en heeft dus nog van alles open staan en er zijn nog heel veel klanten die producten moeten krijgen...

Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een huis van iemand die van alles en nog wat heeft open staan, waardoor we geregeld incassobureaubrieven door de brievenbus krijgen _O-

We hebben het getroffen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:24

Herkenbaar :')
Het eerste half jaar met dit nummer nergens last van gehad, maar ik heb tegenwoordig iedere week een ander incassobureau aan de lijn, meneer of mevrouw Visser was niet zo'n trouwe betaler geloof ik. _O-

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:29

Ja ik heette Meneer Muso uit Heerhugowaard..
Ik kocht vakantiehuizen (ja graag :') ) , zonnepanelen, een grote bestelling rozen etc. Nee ik ben blij dat ik een ander nummer heb gekregen. :)

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:24

Ik zou niet simpelweg afwachten. Misschien staat je nummer nog wel ergens op een website en zijn er dus ook telkens nieuwe mensen die je willen bellen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:32

Ik heb dat met mijn werktelefoon, gelukkig geen deurwaarders of vervelende klanten, gewoon beschaafde mensen, die de vorige eigenaar van mijn nummer niet met mijn baas herkennen.
Gelukkig is dit maar af en toe, wanneer het mijn privé telefoon zou zijn en het vaker zou voorkomen, zou ik denk ik wel stappen proberen te ondernemen :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:24

-O- Ander nummer gaat het de eerste tijd niet worden..
Maar als ik het zo lees mag ik niet klagen.
Incassobureaus ben je mooi klaar mee.. En leg dan maar eens uit dat je toch echt iemand anders bent.

AlphaDaemon schreef:
Ik zou niet simpelweg afwachten. Misschien staat je nummer nog wel ergens op een website en zijn er dus ook telkens nieuwe mensen die je willen bellen.

En hoe kom ik daar achter? Google levert alleen door mij geplaatste bokt advertenties op.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:02

Inderdaad, niet meteen overal spoken zien. Mijn nummer is ook opnieuw gebruikt, maar ik kan je met de hand op het hart beloven dat ik geen schuldeisers en zo heb achtergelaten ;)

Desnoods even iemand die belt uithoren, weet je snel genoeg wie hiervoor dat nummer had. Als er dan een onbekende belt kun je meteen zeggen "u zoekt Pietje Puk? Die heeft een ander telefoonnummer maar ik zou niet weten welk. Ik heb het ook maar van Vodafone/KPN/enz gekregen".

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:06

Hier ook! ik heb mijn nr nu toch al 6 jaar ( wel van vodafone geswitched naar tmobile met hetzelfde nr )

En het laatste jaar wordt ik continue gebeld door vreemde mensen die op zoek zijn naar iemand. Meeste met een buitenlands accent of kinderen.. om gek van te worden. Heb er al een melding van gemaakt, maar helaas heeft het nog niets opgelost..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:18

In jouw geval heeft iemand waarschijnlijk zijn nummer verkeerd doorgegeven. Buitenlands accent: cijfers omgedraait misschien 75 ipv 57 oid. Of combi omgedraaid: achttien zevenenvijftig doorgegeven ipv 57 18.

Als het echt vaak is proberen uit te zoeken wie ze moeten hebben en wat het goede nummer is. Ik wist hier op een gegeven moment ook welke fout gemaakt was als ik een onbekende aan de vaste lijn had. "U zoekt dat bedrijf? Even die cijfers omdraaien".

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:20

Ik werd ook gebeld door mensen en kreeg berichten dat ik terug moest bellen van mensen. Ook sms diensten waarvoor mijn nummer was aangemeld? Ik ben naar de vodafone gegaan en heb een nieuw nummer geëist. Heb ik dan ook gekregen en nu nergens last meer van :')

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:41

Rex_Rolfo schreef:
In jouw geval heeft iemand waarschijnlijk zijn nummer verkeerd doorgegeven. Buitenlands accent: cijfers omgedraait misschien 75 ipv 57 oid. Of combi omgedraaid: achttien zevenenvijftig doorgegeven ipv 57 18.

Als het echt vaak is proberen uit te zoeken wie ze moeten hebben en wat het goede nummer is. Ik wist hier op een gegeven moment ook welke fout gemaakt was als ik een onbekende aan de vaste lijn had. "U zoekt dat bedrijf? Even die cijfers omdraaien".

Dat dacht ik eerst ook.. maar werd minimaal 8 keer gebeld per week door onbekende mensen.. en iedere keer een ander nr of ander persoon. Als ik dan vroeg wie ze wel zochten kreeg ik of een onverstaanbare naam of : oh ik zal wel verkeerd nr hebben.

Het rare is dat geen van de personen die ik heb gesproken, nog een 2e keer hebben gebeld. Het zijn dus echt iedere keer andere mensen/ nummers zover ik hun nr dan zie natuurlijk.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:50

Kan toch nog steeds? Als ik eenmaal in m'n hoofd zou hebben dat m'n nieuwe nummer 18-57 is (ipv 57-18) dan heb ik dat er ook nog niet zomaar uit. En als het nummer ergens fout op een lijst is gekomen (voetbalclub, school of wat dan ook) hoeft het maar één keer fout opgeschreven te worden en meerdere mensen zullen het foute nummer gebruiken.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:25

het zou kunnen.. maar het lijkt me stug, als ik zo vaak gebeld wordt en er steeds een andere naam / klank geroepen wordt..

Heb er de eerste 4 jaar geen last van gehad. Achja.. het enige wat bij mij helpt tot nu toe is gewoon niet meer opnemen bij nr's die ik niet ken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:28

Mijn zusje heeft het ook gehad met haar nieuwe nummer. Best vervelend maar na een paar weken was dat ook voorbij