Hij had met een storm in oktober al een tik gehad en stond angstvallig scheef, maar de stormen daarna hebben hem echt de das om gedaan, ondanks stutten is hij vannacht weer een halve meter dichter naar het huis gekanteld
Dus: in stukjes de open haard in. Nu hebben we wel een flinke ruimte in de tuin waar ik wel weer heel graag een boom terug wil. Maar: ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer, dus wat voor een boom...? Misschien heeft bokt nog goede ideeën.
De boom staat op een meter of 5 van de achtergevel op de zuidkant en mag wat schaduw geven, maar liever geen heel dicht bladerdak. We zitten op een duinrug, dus zandgrond. Met zuidwestenwind staat de boom in de wind (en wat hebben we nu het meeste aan de kust...). We hoeven geen rekening te houden met buren, maar ik heb liever geen boom van 10 meter in de achtertuin. Ik zou graag een fruitboom willen, maar vraag me af of een enkele fruitboom voldoende vrucht geeft om lol van te hebben. En ik zou graag een boom hebben die dieper wortelt, want de fluweelboom wortelt heel oppervlakkig en dat bleek dus een probleem.
Bomenexperts op bokt met

Maar dan moet zo'n boompje het natuurlijk wel doen.