Flink pluizige kleding uit wasmachine, welke oorzaak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Flink pluizige kleding uit wasmachine, welke oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 21:08

Heey bokkers,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik merk ineens dat mijn kleding heel erg pluizig uit de wasmachine komt (alsof het al 20 jaar is gedragen). Het zijn dus pluizen van het kledingstuk zelf, geen witte pluizen of iets dergelijks. Ook lijkt mijn kleding valer te zijn. Ik zit alleen met mijn handen in het haar over de oorzaak, al mijn mooie kleding is namelijk verpest. De filter van mijn wasmachine heb ik schoon gemaakt en was altijd op een lage temp. en laag toerental centrifugeren. Daar kan het niet aan liggen. Wel gebruik ik sinds een maand of twee dash 2 in 1 P & G professional. Dit is een heel geconcentreerd wasmiddel wat o.a in hotels etc gebruikt wordt. Hier zit bleekmiddel in zag ik vandaag, lekker dom (dat kan dus de oorzaak zijn van het valer worden van de bonte was). Kan het bleekmiddel ook de oorzaak zijn van het pluizen? De pluizen zitten namelijk nu ook op mijn witte was. Ik ben voor de zekerheid al gewisseld van wasmiddel.

Mijn vraag is dus of het aan het wasmiddel ligt of dat er iets mis kan zijn met mijn wasmachine (wat ik niet hoop).