Paginanummering in Word 2010 doet raar, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe92

Paginanummering in Word 2010 doet raar, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:43

Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen.

Ik ben al sinds maanden bezig met een groot onderzoeksrapport. Ik heb een paar keer tussendoor de paginanummering aangezet, en dat ging allemaal prima. Tot een week geleden. Ik denk dat ik per ongeluk met instellingen heb zitten klooien, maar geen idee wat ik gedaan heb.

Hier het probleem:
Als ik paginanummers inschakel, dan zijn de eerste drie pagina's van het document goed (gewoon 1, 2, 3) en dan zijn er ineens twee pagina's zonder paginanummers, en dan begint de telling ineens weer opnieuw bij 1.

Ik ben er al achter dat het waarschijnlijk iets met de secties (?) te maken heeft. Als ik in m'n kop/voettekst zit dan zie ik dat de eerste drie pagina's sectie 1 heten, dan sectie 2, en dan begint er ineens een sectie 3. Hoe krijg ik dit weg?

Iemand die hier verstand van heeft en het mij uit kan leggen? Bedankt!

Mootje

Re: Paginanummering in Word 2010 doet raar, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:19

Dan moet je de section breaks ertussen uithalen.
Ben je bekend met het teken wat je spaties en enters laat zien? Hiermee kun je precies zijn waar de section breaks precies zitten.

Of anders:
- Ga achter de laatste tekst van sectie 1 staan.
- Klik net zolang op delete tot de tekst van de volgende pagina direct achter je spatie staat.
- Klik tegelijk op ctrl en enter om een page break in te voegen, zodat de tekst van sectie 2 weer op de volgende pagina staat.
Doordat je de section break hebt vervangen voor een page break, zijn deze twee secties nu samengevoegd.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:15

Het is gelukt! Dankjewel! :D :D :D