paneelgordijnen en rail

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

paneelgordijnen en rail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 15:19

Ik heb via marktplaats paneelgordijnen overgekocht (van de Ikea) hier hangen ook al boven en beneden ijzeren strips en geleiders ? aan
Die wat ik wilde kreeg je namelijk niet meer in de winkel en heb ze nu over kunnen nemen van iemand
Nu heb ik dus alleen nog een rail nodig om ze op te hangen.

Ik lees dat de rail van Ikea nogal lastig moet zijn om te bevestigen. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zag dat de hema ook rail heeft voor paneelgordijn, alleen online en de winkel kon me niet verder helpen of hier ook de paneelgordijnen van Ikea in passen en of ik deze ook in kan korten. Ik heb nammelijk 2 x 1,50 nodig volgens de site en mijn raam is 2,70, kan ik die 30 sm gewoon afzagen of niet?
Het gaat om deze rail van de hema
http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/ ... 0-(7680020)

Afbeelding

en deze van Ikea
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80079363/

Afbeelding

Ik heb nog nooit eerder paneelgordijnen gehad en heb dus geen idee hoe dit allemaal bevestigd zit en of hier veel verschil in zit, help!!
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 05-02-14 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Re: paneelgordijnen en rail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:25

Mijn dochter heeft ze en mijn man heeft ze opgehangen, ze zijn echt niet moeilijk om te bevestigen. Het enige rottige is dat je de panelen op maat moet knippen of snijden en dat moet wel recht gebeuren. Het wijst vanzelf.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 15:27

De rail van Ikea bedoel je?

Ikea is bijna uur rijden van hier, hema kan ik bestellen, filialen in de buurt hebben ze niet op voorraad.
Bestellen zou wel makkelijker zijd, maar de rails heeft die ijzeren schuifdingen er al in hangen en ik heb dus geen idee of dat systeem hetzelfde is.
Al die van de Ikea niet te lastig zijn, heb ik dat uur rijden voor 2 railsen er wel voor over
Qua prijs is het dan ongeveer gelijk als ik de benzine kosten erbij optel

chanicha

Re: paneelgordijnen en rail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:58

Ja van Ikea!