Samsung of Apple?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Samsung of Apple?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:38

Hi

Momenteel heb ik zelf al bijna 2 jaar de Samsung galaxy S2, vandaag kreeg ik van mijn vader zijn half jaar oude Apple Iphone 4S aangeboden.
Nu zit ik zelf met het dilemma wat moet ik doen?

Nadeel van mijn mobiel:
* Falende accu, halve dag leeg. 2 maal een nieuwe accu gekocht. *Origineel..*
* Hij vertoond één mankementje. Kan niet meer ophangen als ik bel.

Nadeel iphone:
* Mobiel is een stuk kleiner dan de S2. Hij typt wel fijner

Mijn toch wel grootste prioriteit is dat ik een werkende messenger wil hebben. Op android is dus mercury of talkdroid. Maar ik lees slechte recensies bij de apps van apple qua messenger. Skype werkt niet.

Ik weet niet wat ik moet doen kiezen. Even testen is lastig omdat ik mijn simkaart a €15 moet omruilen voor micro.
Ik heb zelf een ipad dus ben wel bekend met apple.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:41

Kun je je simkaart niet laten knippen? Dan kun je het restant als adapter gebruiken om terug in je S2 te kunnen.

Daarbij zou ik altijd voor een iphone gaan :D Zeker als je samsung ook nog kapot is eigenlijk.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:44

Anoniem schreef:
Kun je je simkaart niet laten knippen? Dan kun je het restant als adapter gebruiken om terug in je S2 te kunnen.

Daarbij zou ik altijd voor een iphone gaan :D Zeker als je samsung ook nog kapot is eigenlijk.

Erg kapot is die niet. Enkel dat ophangen. Maar goed. Meestal hangen andere wel op. :')

Knippen kan. Maar risico wel groot als die uiteindelijk niet past. Maar dan koop ik liever gewoon een nieuwe/ruilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:48

Saaams schreef:
Anoniem schreef:

Erg kapot is die niet. Enkel dat ophangen. Maar goed. Meestal hangen andere wel op. :')

Knippen kan. Maar risico wel groot als die uiteindelijk niet past. Maar dan koop ik liever gewoon een nieuwe/ruilen

:')

Ik vind persoonlijk een iphone ook fijner in gebruik dan een android telefoon, maar dat is ook net wat je gewend bent :)
Zelf gebruik ik de fb messenger. Maar dat is niet helemaal wat jij zoekt denk ik?

Anoniem

Re: Samsung of Apple?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:50

Skype werkt niet op iPhone? Wat een onzin. Skype werkt echt dikke prima.

Ik kan iPhone alleen maar aanraden: dan kan je ook nog updaten. Voor de S2 komen vanuit Android geen updates meer bijvoorbeeld.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:50

Ja, het zal vooral wennen zijn.

Ik zoek echt een msn, messenger. Maar skype werkt niet goed, had ik al getest bij mn vader.
Je hebt er wel een aantal, die kosten 89 cent, maar niet alle recensies zijn positief.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:50

Jans schreef:
Skype werkt niet op iPhone? Wat een onzin. Skype werkt echt dikke prima.

Ik kan iPhone alleen maar aanraden: dan kan je ook nog updaten. Voor de S2 komen vanuit Android geen updates meer bijvoorbeeld.

Krijg je meldingen van een bericht? Of als iemand online komt? Het gaat echt om de msn van skype. Niet om dat bellen ect.

Mn ipad deed dit namelijk ook niet.
Als het wel werkt, dan is mn keuze simpel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:55

Jup, ik krijg gewoon alle chats en meldingen. Kan je aan of uitzetten namelijk. Ik bel zelf niet met skype.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:59

Je kunt eventueel ook, als je zeker weet dat je een iPhone wilt, naar een telefoonwinkel gaan, dan "drukken" ze gratis een kleine sim uit je grote sim. Hoef je niets extra's voor te betalen. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 14:03

Oh dat is dan echt super handig. Ik ben namelijk dag en nacht online op msn op mijn mobiel. :')
Dus kan ik gewoon de iphone nemen. :j

@Kelly,

Kan dat? Wauw handig. Dat wil ik wel. :D

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:05

Ja, maar dan kan je nooit meer je sim "groter" maken zeg maar..
Maar bij mijn galaxy S3 moet je ook zo'n micro sim hebben. Ik denk dat je bij bijna alle nieuwe telefoons tegenwoordig een micro sim hebt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:06

_Kellyy schreef:
Je kunt eventueel ook, als je zeker weet dat je een iPhone wilt, naar een telefoonwinkel gaan, dan "drukken" ze gratis een kleine sim uit je grote sim. Hoef je niets extra's voor te betalen. :)

Precies dat bedoel ik! En als je dan het overige deel van je grote sim bewaard kun je hem altijd terug doen in je S2

Zo dus.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:07

Anoniem schreef:
_Kellyy schreef:

Precies dat bedoel ik! En als je dan het overige deel van je grote sim bewaard kun je hem altijd terug doen in je S2

Met eruit drukken niet hoor.. :n
Dan zijn het twee losse delen. Ik kan hem niet meer terug doen...

Edit: tenzij je inderdaad een andere "buitenkant" koopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:08

_Kellyy schreef:
Anoniem schreef:

Met eruit drukken niet hoor.. :n
Dan zijn het twee losse delen. Ik kan hem niet meer terug doen...

Ja wel hoor, Gewoon in elkaar doen er voorzichtig er terug inschuiven. :) Heb ik ook gedaan toen mijn iphone kapot ging en ik terug moest naar mijn oude HTC.

Edit: Kan met een adapter maar ook met je oude simkaart. Adapter is echter wel handiger. Daar kun je hem inklikken. Met je sim is het meer priegelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-14 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 14:08

Dat kan ik wel doen ja Kelly. En als het uiteindelijk nog niet bevalt dan kan ik altijd nog een nieuwe sim aanvragen. Of iig zo'n hulpmiddeltje, al helpt dat niet altijd hoorde ik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:11

Ik zou voor de Iphone gaan.

Alles werkt uitstekend bij mijn iphone van Apple.

Wil nooit meer iets anders.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 15:04

Ik denk dat ik toch voor de iphone kies.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 20:39

Inmiddels heb ik het kaartje laten uitdrukken en het omhulseltje bewaard.

louux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:41

haha tuurlijk moet je voor de iphone gaan !!!!!
ik heb zelf ook de iphone 4s en hij is geweldig !

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:42

Iphone heeft ook een vreselijke batterij maar ik zou nooit meer een andere willen. Helaas is mijne in het water gevallen dus voorlopig geen telefoon :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 20:44

chimello schreef:
Iphone heeft ook een vreselijke batterij maar ik zou nooit meer een andere willen. Helaas is mijne in het water gevallen dus voorlopig geen telefoon :+

Als die maar beter is dan een halve dag, kan ik er nog tevreden mee zijn. :')
Ik heb hem vanmiddag gekregen op 66% batterij, hele dag ingesteld, msn aan en nu nog 27% dus vooruitgang :D