Boete

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Boete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:29

Er zijn vast bokkers die ons kunnen helpen of weten hoe dit zit :D

Vorige week ben ik aangehouden door de politie. Onze kentekenplaat was niet goed zichtbaar door de trekhaak. Ik kreeg een bekeuring. Aardige vent, en ik mocht al snel doorrijden. Hij had geen bon gegeven dus even dacht ik dat we er onderuit kwamen. Mooi niet dus, vandaag lag de boete in de brievenbus. €137 euro!!! :wow: :x
Kán ik dit aanvechten omdat ik geen bon heb gekregen?

Even voor de duidelijkheid, de letter waar de kenteken 'voor' zit is een J. Een I bestaat niet dus iets anders dan een J kan het niet zijn. Het is een mini stukje en in principe kan je het best zien. Wij hebben onze auto zo gekocht in een garage.

Ik baal hier nogal van want het is best een flink bedrag :=

SuzanLarissa

Re: Boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:31

Ik vind het een beetje mierenneuken van meneer agent :Y)

Iris82

Was het niet laatst in het nieuws dat je geen bon meer kreeg omdat alles digitaal ging? :?

Naja, er zitten een aantal agentes op Bokt, die zullen het goede antwoord wel weten.

Pittig bedrag wel.

kimberly1995

Aanvechten kan altijd, of ze je in je gelijk stellen is iets anders.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:32

Volgens mij krijg je tegenwoordig sowieso geen bon meer... Maar krijg je hem 6 weken later of zo thuisgestuurd.. :) Ben bang dat je er dus niks tegen kan doen... Tenzij je kan bewijzen dat het wel goed zichtbaar is.. Denk ik :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:34

Ik zou zeker bezwaar aan tekenen, laat ze maar met alles op de proppen komen.
Een paar dagen geleden was op de radio dat de officier van justitie vaak het bezwaar nauwelijks leest en vrij snel aan de kant schuift, dus daar zou ik niet op hopen.
Eerst aanvragen om alle bewijzen die je kan bedenken die relevant kunnen zijn.
Tweede stap is eventueel naar de rechter tr stappen :)
http://www.flitsservice.nl/juridisch/main.php
Laatst bijgewerkt door secricible op 30-01-14 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:35

Mijn kort, doch krachtige juridische advies in deze:
Betalen zul je...

Helaas.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:36

Ja hoor, ze mogen een boete geven zonder bon.

Aanvechten kan tegenwoordig online

http://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-beroe ... eersboete/

Maar acht je kansen klein.

Kentekenplaat moet zichtbaar zijn vanaf 20 meter recht achter de auto.

Dat je de auto zo gekocht hebt is dom....het mag niet, hoor je te weten

Flitsapparaten lezen je kenteken, met een trekhaak ervoor kan hij niet gelezen worden
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 30-01-14 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:37

SuzanLarissa schreef:

Ben niet anders gewent hoor van die mensen. Ze geven je zelfs een vette boete als je met je scooter in de hand loopt als je een bakkie op hebt, en je niet wil/mag rijden en dus netjes gaat lopen.
Ik zou me echt doodschamen om agent te zijn in Nederland.
Ik denk dat er niks anders op zit dan het te betalen TS. Het cjib is heel streng, het is heel moeilijk om een betalingsregeling te krijgen en als je het niet betaalt wordt het bedrag vertiendubbelt.
:+
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 30-01-14 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:39

SuzanLarissa schreef:

Tja, het is nu eenmaal verplicht dat het kenteken goed leesbaar is. In dit geval was dat dus niet zo.

In jullie geval is de trekhaak verkeerd geplaatst. Daar zou je nog voor terug kunnen naar de garage. Anders kentekenplaat verplaatsen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:40

Je krijgt geen bon meer. Helaas heeft aanvechten dus geen zin.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:42

Poiuytrewq schreef:
SuzanLarissa schreef:

Ben niet anders gewent hoor van die mensen. Ze geven je zelfs een vette boete als je met je scooter in de hand loopt als je een bakkie op hebt, en je niet wil/mag rijden en dus netjes gaat lopen.
Ik zou me echt doodschamen om agent te zijn in Nederland.

Euh denk dan eerder dan het voor openbaar dronkenschap.

Een boete voor lopen met een scooter krijg je maar zo niet, tenzij je op een plek liep waar je niet mag komen.

Op scooter: bestuurder
Naast scooter: voetganger

Hoor je ook daar te lopen waar je hoort te lopen als voetganger (op de stoep dus)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:45

Nee het ging om het feit dat er een voertuig bij 'betrokken' was, geen openbare dronkenschap.
Maar goed het gaat hier niet om mij :+
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 30-01-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:45

Dat is jammer :+ Had ook niet anders verwacht dan dat we moeten betalen.
Dan ga ik de moeite niet eens nemen om het aan te vechten als het tegenwoordig zonder bon mag.
Jammere is nu dat het bedrag nogal een schok was. Volgens Internet liggen de bedragen rond de €90. Dat vond ik al een hoog bedrag maar dit slaat helemaal alles.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:47

Waarschijnlijk heeft internet nog de oudere bedragen. Die zijn, helaas, een tijdje terug ernstig verhoogd.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:51

Heb je tijdens het stil gehouden worden door de politie, je identiteitsbewijs ter inzage moeten geven? Heeft de politie je de bon aangezegd? En is de bekeuring wel voor de kentekenplaat?

Je kentekenplaat moet gewoon om diverse redenen leesbaar zijn. En ook al wordt de letter I niet gebruikt, met de haak ervoor is een letter achter de trekhaak vanaf een bepaalde hoek helemaal niet leesbaar.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:54

Ik moest mijn rijbewijs laten zien, daarmee is hij weggelopen. Hij zei wel dat hij een bekeuring ging geven, niks gezegd over een bon waar ik op moest wachten ofzo. Kentekenplaat klopt wel. Bekeuring staat ook op mijn naam terwijl de auto op naam van manlief staat.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:59

Dan kan het inderdaad. Hij heeft je de bekeuring aangezegd en dat is voldoende.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:03

Een kennis van mij heeft onlangs een parkeerboete aangevochten die onterecht was. (had parkeervergunning)
Ze moest daarvoor in de rechtbank verschijnen. Daar werd de zaak beoordeeld door de rechter.
Veel gedoe hoor. Weet niet of je dat moet willen.

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:04

Bezwaar maken kan je altijd proberen, of het lukt.....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:09

Bezwaar maken kost de gemeenschap - veel - geld (er zijn mensen die het standaard doen bij elke boete). Dat moeten wij als samenleving betalen.
Dus ik zou het alleen doen als het werkelijk onterecht is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:31

Nell_ schreef:
Even voor de duidelijkheid, de letter waar de kenteken 'voor' zit is een J. Een I bestaat niet dus iets anders dan een J kan het niet zijn. Het is een mini stukje en in principe kan je het best zien. Wij hebben onze auto zo gekocht in een garage.

Maak dat die computer maar duidelijk die de kentekens van de foto's leest. :+ Ook al heb je de auto zo gekocht, je bent zelf verantwoordelijk voor dit soort zaken. Ik lees in het topic dat je je rijbewijs hebt moeten laten zien, heb je die bij een pakje boter gekregen dan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:34

Als ik jou was zou ik dan terug gaan naar de garage. ik vrees dat je die boete gewoon moet betalen, maar ik zou wel een oplossing zoeken voordat je er nog eentje krijgt...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:34

De boete moet je gewoon betalen, een bon krijg je tegenwoordig niet meer.

Maar heb je niet een trekhaak erop zitten die los te koppelen is? Bij mijn vorige auto zou hij ook voor het kenteken komen, dus zonder aanhangwagen haalde je gewoon de trekhaak eraf.
Anders zou ik in elk geval terug naar de garage gaan, want ze kunnen je hiervoor blijven bekeuren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:40

Nell_ schreef:
Ik moest mijn rijbewijs laten zien, daarmee is hij weggelopen. Hij zei wel dat hij een bekeuring ging geven, niks gezegd over een bon waar ik op moest wachten ofzo. Kentekenplaat klopt wel. Bekeuring staat ook op mijn naam terwijl de auto op naam van manlief staat.

Maar wat is het probleem dan? Je wist dus dat je een bekeuring kreeg, alleen niet hoe hoog die was. Dat had je ook kunnen vragen.

Ik zou wel een klacht bij de garage neerleggen, zij hadden dit op zijn minst aan je moeten melden.