Nieuwe laptop, filmpjes haperig maar op tablet niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Nieuwe laptop, filmpjes haperig maar op tablet niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:18

Hoihoi,
Ik ben nu ongeveer twee uur thuis met een nieuwe laptop, een toshiba satellite nogwattes.
Als ik een filmpje op youtube wil bekijken, gaat ie heel erg haperig. Probeer ik het via mobiel of tablet, doet hij het wel normaal. Wat kan hier de reden voor zijn en hoe valt dit op te lossen?

Cookies

Re: Nieuwe laptop, filmpjes haperig maar op tablet niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:24

Oef zoeen heb ik ook gehad. Na een week weer teruggebracht. Bleek dat dat eigenlijk meer een veredelde typemachine was. Beetje mailen en documenten typen was prima. Vroeg je meer van het apparaat dan kon hij dit niet aan.
Was ook een Toshiba. Welk type heb je?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:26

Had ik ook toen ik mijn laptop kocht, heb hem kaal gehaald van software en windows 7 terug gezet ipv 8. Loopt nu als een zonnetje..

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:29

Cookies schreef:
Oef zoeen heb ik ook gehad. Na een week weer teruggebracht. Bleek dat dat eigenlijk meer een veredelde typemachine was. Beetje mailen en documenten typen was prima. Vroeg je meer van het apparaat dan kon hij dit niet aan.
Was ook een Toshiba. Welk type heb je?

Op mijn vorige twee laptops ( 2de hands Dell en daarna 2de hands Hp ) had ik het zelfde probleem.. Deze is gelukkig elemaal nieuw :D Eff kijken. Satellite c70d-a-114, volgens mij. Dit weet ik niet zeker meer :=

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:31

Azmay schreef:
Had ik ook toen ik mijn laptop kocht, heb hem kaal gehaald van software en windows 7 terug gezet ipv 8. Loopt nu als een zonnetje..

Ik ga eerst andere dingen proberen voor ik dit doe, lijkt me zo'n gedoe. Daarbij ben ik een technische leek :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:31

Heb je het ook al met een andere browser geprobeerd?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:31

Heb je het ook al met een andere browser geprobeerd?
Misschien dat je nog een plug-in moet downloaden ofzo?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:34

Heb je alle drivers geüpdatet? Ook video codecs voor het betreffende filmpje? Want als het o een online filmpje gaat wil dat nog wel eens een probleem zijn. Wat zijn de specificaties van je laptop?
Die kan je vinden: menu start > rechts klikken op mijn/deze computer > eigenschappen. (als je geen windows 8 hebt :+ )

EDIT: ik lees dat het om youtube gaat, is je flashplayer up to date?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:35

Inderdaad eens proberen met een andere browser. Bij mijn oude laptop werkte Safari altijd een stuk sneller.
Ik werk tegenwoordig alleen nog maar met macs. Ben die windows computers zo zat he := Ze werken nooit zoals je het wil..

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:37

Ik heb het met internet Explorer en met Google Chrome geprobeerd. De rest van die internet browsers begin ik niet aan.

@Molfre Daar zeg je me wat.. Ik heb dus geen idee wat drivers zijn of video codecs, haha. Ik zal eff kijken of ik die specificaties kan vinden. :')

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:40

Ok, als je je drivers wil checken, kan je het makkelijkst beginnen met (och gunst de mijne is in het engels... maar ik ga het proberen :Y) ):
configuratie scherm > apparaatbeheer (je kunt alles uitklappen daarin). Alles waar een geel driehoekje bij staat is out of date of niet geinstalleerd. Rechts klikken en dan update driver software.
Voor flashplayer updates kun je gewoon op google zoeken.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:47

Molfre schreef:
Ok, als je je drivers wil checken, kan je het makkelijkst beginnen met (och gunst de mijne is in het engels... maar ik ga het proberen :Y) ):
configuratie scherm > apparaatbeheer (je kunt alles uitklappen daarin). Alles waar een geel driehoekje bij staat is out of date of niet geinstalleerd. Rechts klikken en dan update driver software.
Voor flashplayer updates kun je gewoon op google zoeken.

Ik kan 't configuratie scherm niet eens vinden. :') Tis trouwens wel windows 8 volgens mij.
Maar ben uiteindelijk wel bij apparaatbeheer uitggekomen maar kon die driver software nergens vinden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:02

De Toshiba die ik gekocht had was ook nieuw, alleen was de processor niet snel genoeg om online filmpjes te kunnen afspelen. Ik doe veel online kijken via Netflix en dat was echt onmogelijk.
Kun je wel gewone filmpjes kijken? Dus niet online zeg maar.