Slaapkamer inrichten... Wat moet ik ermee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Slaapkamer inrichten... Wat moet ik ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:28

Hoi allemaal :D

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Sinds vorig jaar zijn we verhuisd naar een stacaravan. M'n kamer was toen écht oubollig: lelijk behangpapier, lelijke lampen, nog 2 bedden en afgrijselijke hoofdeindes... Gelukkig ziet hij er een stuk leuker uit nu maar zou graag nog verder decoreren en aankleden om het nóg gezelliger te maken.

Probleem waar ik tegenaan loop is dus vooral dat het om een bemeubelde caravan gaat, wat wil zeggen dat het grootste deel van de kasten inclusief bed 'vast' staan en dus niet verplaatst of veranderd kunnen worden. Mijn bed nu is 60cm breed, maar het staat waarschijnlijk op de planning om deze sowieso uit te breken en een breder bed op maat te laten maken. Ook zijn het niet standaard 4 muren, maar wat meer hoekjes en kantjes.

Dingen die ik graag zou behouden:
- sowieso niet opnieuw schilderen, dus de 'kleur' op de muren blijft hetzelfde. Ik heb momenteel één 'accentmuur' in donkergrijs met decoratievlinders erop. De rest houd ik liever wit omdat de ruimte zo al klein genoeg is
- mijn 'wall of memories' met spiegel houd ik liever ook hetzelfde. heeft erg veel emotionele waarde :j

Hier een plattegrond en foto's genomen vanuit iedere hoek:

Afbeelding
(enkel de vaste elementen in de kamer zijn aangeduid)

http://i57.tinypic.com/2s6xcfn.jpg
http://i61.tinypic.com/20jh183.jpg
http://i58.tinypic.com/2s0o310.jpg
http://i57.tinypic.com/11b5kih.jpg

Keyboard gaat waarschijnlijk weg omdat ik er niet veel op speel. Gitaar blijft gewoon en wil ik ook een goed plekje voor. De twee andere kastjes (die van riet en de plastic met blauwe) wil ik eventueel wegdoen en waar m'n keyboard staat een handige grotere opbergkast die in het geheel past. Verder zou ik heel graag gezellige (kerst)lichtjes ophangen (die hangen er nu al, maar felblauwe en die spreken me niet echt aan. waar vind je zo'n dingen?) en de huidige quote vervangen door een andere, maar dat is gewoon even in de doe-het-zelf rondsnuffelen tussen de muurstickers.

Deze vind ik erg leuk qua lichtjes :
http://bedroomdesigncatalog.com/wp-cont ... ations.jpg
http://cdnpix.com/show/imgs/3eccf6aa14f ... 03f97c.jpg

Dit is allemaal erg veel gevraagd. Bedankt om te lezen en ik hoop dat jullie tips hebben :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:36

Een bed van 60 cm breed??? :oo

Ik zou zeker een groter bed in deze kamer zetten en alle losse kastjes, meubeltjes en tierelantijntjes eruit halen. Juist zou ik ervoor kiezen alle muren licht te doen ipv een donkere muur erbij. Die zou je eventueel een lichte tintkleur kunnen geven. Als je alle spullen achter gesloten deuren zet en enkel lichte kleuren gebruikt, oogt de kamer al een stuk groter. Kerstboomverlichting ben ik niet enthousiast over, maar waarschijnlijk ben ik daar al te oud voor :P Je zou hier misschien voor kunnen kijken bij Xenos? En voor extra opbergruimte kan je nog denken aan lades onder het bed of zo een platte opbergbox op wielen.

billionache

Re: Slaapkamer inrichten... Wat moet ik ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:41

Jawel, 60cm :Y) is echt al krap in m'n eentje en aangezien ik sinds enkele maanden een relatie heb... Niet handig snap je wel :')
Bed verbreden staat dus op de planning. Ben alleen aan het twijfelen welke breedte. Wil misschien nog een soort brede kast oid tegen de 'keyboardmuur' en met een breed bed haal ik dat niet.

Momenteel is het inderdaad een rommeltje :P Had voor de foto's niet opgeruimd maar die losse kastjes geven inderdaad een heel rommelig en chaotisch beeld!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:19

Als ik de foto's zie zeg ik als eerste, ruim eens flink op en gooi alle overbodige meubels, losse frutsels en troep eruit die je niet nodig hebt. Dan oogt t al 3x zo groot.

Ik zou er ook zeker geen extra kast in maken. Wellicht een optie om in je nieuwe bed een soort opbergruimte eronder te maken - dmv laden, zoals noviceh ook al opperde, maar je kan ook deze kant opdenken, lekker veel bergruimte onder je bed.
Je gitaar zou je op kunnen hangen aan de muur, zoals bijvoorbeeld in dit voorbeeld.

De wall of memories zou je wellicht ook anders aan kunnen pakken. En hier je idee - lampjes - foto's en spiegel in 1 kunnen combineren. Zo heb je 1 plekje waar het gecentreerd is, en niet op meerdere plekken in je kamer allemaal losse onderdelen. Juist omdat het zo klein is, is het belangrijk om rust uit te stralen. Maak er bijvoorbeeld een kader omheen met een dunne lat (soort schilderrijlijst idee). Zorg dat je "muur" binnen dit kader blijft. En op de lijst kan je dan je kerstlichtjes drapperen.

Als je je gitaar nu eens ophangt naast je raam (boven je bed), kan je ook nog extra ruimte maken door planken op te hangen (1, 2 of 3) op de muur waar nu de spreuk staat. Neem dan allemaal manden die je erop zet, dan kan je en spullen opbergen en oogt het toch netjes en strak. Met een 2/3 kussens op je bed + leuke kleur manden kan je bijvoorbeeld al heel leuk kleur in je kamer brengen, zo ook met een leuke overtrek e.d.

Maar basis-advies. Rust brengen in de ruimte.

billionache

Re: Slaapkamer inrichten... Wat moet ik ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 09:21

Wauw bedankt inge81, heb ik echt wat aan :j

Heb intussen een geschikt bed gevonden, een slaapbank van leenbakker met de ideale afmetingen (180x100) dus hoef al geen heel bed opnieuw te laten maken. En onder de slaapbank nog voldoende plek voor opbergruimte dus kan niet beter! M'n bed nu is echt een 'dichte' bak dus dat is inderdaad een beetje plaatsverlies. Hoogslaper is sowieso een no-go, omdat het plafond ook lager komt dan de standaard kamers, helaas.

Ik denk dat ik de wall of memories toch zo laat, maar de lampjes hierrond ga draperen en niet meer 'all over the place'. Gitaar aan de muur bij het raam gaat net wat te krap zijn vrees ik, dan gaat het kastdeurtje niet meer goed open. Zulke planken met manden had ik in ons vorige huisje ook, misschien heb ik ze hier nog wel ergens liggen! Super bedankt in ieder geval :)