HELP slaapkamer ideeën

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daniellejody

HELP slaapkamer ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 12:58

Hallo Bokkers,

Ik ben echt heel slecht in interieur, mijn creativiteit is sowieso erg beperkt.
Dit jaar ben ik verhuisd naar de slaapkamer van mijn ouders die echt totaal niet naar mijn smaak is qua kleuren.
Nu mag ik hem dus opnieuw verven, maar ja... wat gaan we doen?
Balen is dat je het alleen kunt verven en niet behangen, hier hebben we voor gekozen omdat we heel snel in dit huis in moesten trekken.
Maar ik heb een goede vriend die enorm goed kan airbrushen.
Nu komen er wat ideeën op om op de lange "lege" muur een mooi steigerend paard met een passende tekst te laten airbrushen.
Of meer iets algemeens een tekst als: alway kiss me goodnight en dan een leuke bloem of iets anders erbij.
Ik kan ook iets persoonlijks laten airbrushen, een foto van mij en mijn paard... maar ik kies toch liever voor iets algemeens.
Mijn voorkeur is om de "lege muur" donker grijs te maken en de airbrush dan nog donkerder grijs tegen zwart aan. De overige muren wil ik lichtgrijs doen....
Zou dat wat zijn?
Maar dan zit je nog met de plinten die in een houtkleur/bruin zijn. Zou ik die dan wit doen?
Of ga ik toch helemaal over op bruintinten vanwege de grenen meubelen? Maar dan zit ik weer met die grijze rolgordijnen -O-
Heb nog niet veel zin om de grenen meubelen aan te pakken, zou ik op den duur wel kunnen white washen. Maar dat is wel erg veel gedoe.
En dan de deuren, welke kleur gaan die worden?

HELP HELP HELP ... ik weet het niet meer :p
Tips, ideeën, voorbeelden ... alles is welkom!
Mischien zijn er wel handige mensen die een ontwerpje op de muur via photoshop/paint kunnen tekenen als voorbeeld voor een gave airbrush? :D

Hier de lange lege muur:
Afbeelding

Rest van de kamer:
Afbeelding
Afbeelding

Hevonen

Re: HELP slaapkamer ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:03

Zou absoluut die bruinige muren niet zo laten. Kamer lijkt erg donker. Een frisse, lichte kleur geven. Een schildering of airbrush is heel leuk idd. Als ik kijk hoe lelijk al die deuren ogen, zou ik denk ik een schildering over de deuren maken, dus de hele muur inclusief de deuren, dan vallen ze niet meer zo op. Dat grenen spul is niet zo lelijk, maar je kunt het natuurlijk ook verven, bijvoorbeeld in mooie oosterse kleurtjes, met dieprood, koningsblauw, goud en paars als je van heel kleurig houdt.

een mooi, lichtgekleurd kleed op de vloer doet ook wonderen.
Als je de kamer te klein vindt lijken, kun je natuurlijk een spiegelwand maken, of een deel ervan met spiegels bekleden.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 13:49

@Hevonen... Oei klinkt wel allemaal heel erg kleurig.
Ik ben meer van strak en netjes en rustig :p
Een spiegelwand lijkt me vreselijk... dan zie je de hele tijd jezelf haha.

Maar lichte kleuren dus... Kan dat dan als ik 1 muur donker grijs doe en de rest licht grijs? En dan de plinten wit? En de deuren dan ook gewoon licht houden?
En wat lijkt je leuk om als airbrush te doen? Zit echt te denken aan gewoon donker grijze airbrush, geen kleuren ofzo.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:30

Jouw kleurenschema lijkt prima. Grijs met wit :) Niks voor mij, maar zo heeft ieder zijn smaak. :)

Ik hou trouwens ook niet van spiegels, maar het maakt groter...

Airbrush? Ik zou een grote draak nemen, maar in jouw geval, wat vind je van twee rennende of vechtende paarden? Zo'n soort tafereel als uit Black, de zwarte hengst? Of een mooie afbeelding van Pegasus... het vliegende mythische paard?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:07

Ik zou absoluut de plinten/deurposten wit lakken en tzt de meubels whitewashen oid .. het doet nu ouderwets en een beetje groezelig aan. Donkere kleuren zou ik vermijden, gaat de kamer snel heel klein van lijken :)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:19

Lekker de muren wit (of lichtgrijs) verven en witte plintjes. Deuren en plinten wit, misschien kan je van die 2 deuren 1 deur maken (soort schuifdeur?) Daar kan je ook weer leuke dingen mee doen, zoals dit (maar dat op je deuren):
Afbeelding

Een muur kan je bijvoorbeeld donkergrijs verven en daar je airbrush in wit of lichtgrijs op spuiten. Een steigerend paard is mooi, maar een boom vind ik bijvoorbeeld ook heel gaaf!
Afbeelding

Je meubels zou ik schuren en lekker opnieuw verven, afhankelijk van je muren. Misschien wit, grijs of juist zwart? Als je het dan allemaal erg saai vindt, kan je bijvoorbeeld aan de binnenkant een leuke kleur verven zoals hier:
Afbeelding
Afbeelding

Kijk eens op Pinterest, daar kan je zoooooveel inspiratie uit opdoen!
http://www.pinterest.com/all/home_decor/

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:36

Ik zou de muur met de ramen antraciet verven. de overige wit.
De duren en de posten wit.

De laminaat vloer kun je zo laten, maar mooier zou zijn om een donkerdere te nemen.
Aan de lange zijde waar nu het schilderij met de personen hangt, zou je een mooi grijs met houtnerf zichtbaar meubel kunnen maken/hangen. (boekenplank XXL achtig) Hier kun je dan enkele decoraties kwijt in de kleur rood, wit en/of zilver

Voorbeeld model: http://www.praxis.nl/c/inspiratie/steig ... wandpaneel
Voorbeeld Kleur: http://www.houtwonders.nl/houten-statafel (zie rechts onder)

Leg op de vloer een leuk speels kleed in een witte kleur met van die dikke haren (hoogpolig) aan elke zijde van het bed.

Het bed en de kasten schilderen, even kijken of het niet te donker wordt maar je zou de zelfde kleur kunnen overwegen als de BoekenplankXXL

Zie twee witte lantaarns in de vensterbank, die kun je hergebruiken
Kan helaas niet goed zien welke kleur de bedlampjes hebben, het zelfde geld voor de rolgordijnen.

Voor wat extra kleur in de kamer gebruik daar het beddengoed voor, rode sprei bijvoorbeeld. Of wat kussentjes op het bed.

Nep planten in een glanzende witte pot doen het ook leuk.

Ik weet natuurlijk niet je budget... Dit zijn slechts mogelijkheden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:39

Hevonen schreef:
Jouw kleurenschema lijkt prima. Grijs met wit :) Niks voor mij, maar zo heeft ieder zijn smaak. :)

Ik hou trouwens ook niet van spiegels, maar het maakt groter...

Airbrush? Ik zou een grote draak nemen, maar in jouw geval, wat vind je van twee rennende of vechtende paarden? Zo'n soort tafereel als uit Black, de zwarte hengst? Of een mooie afbeelding van Pegasus... het vliegende mythische paard?

Tis volgens mij geen kinderkamer :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:42

Kies voor lichte kleuren zoals (gebroken) wit of 'lichtgrijs' en hang een spiegel op een strategische plaats. De kamer zal dan zeker lichter en groter ogen. :)

Het is een wat algemene tip maar als ik zelf wat inspiratie kan gebruiken zoek ik op feng shui. Of je daar nu wat mee hebt of niet, ik vind het vaak heel mooi. :)

Overigens heb ik zelf een schildering op de muur gemaakt en ik ben daar nog altijd blij mee, het is veel persoonlijker dan iets wat je kant en klaar hebt geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:51

Straww_ schreef:
Lekker de muren wit (of lichtgrijs) verven en witte plintjes. Deuren en plinten wit, misschien kan je van die 2 deuren 1 deur maken (soort schuifdeur?) Daar kan je ook weer leuke dingen mee doen, zoals dit (maar dat op je deuren):
[ Afbeelding ]

Een muur kan je bijvoorbeeld donkergrijs verven en daar je airbrush in wit of lichtgrijs op spuiten. Een steigerend paard is mooi, maar een boom vind ik bijvoorbeeld ook heel gaaf!
[ Afbeelding ]

Je meubels zou ik schuren en lekker opnieuw verven, afhankelijk van je muren. Misschien wit, grijs of juist zwart? Als je het dan allemaal erg saai vindt, kan je bijvoorbeeld aan de binnenkant een leuke kleur verven zoals hier:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Kijk eens op Pinterest, daar kan je zoooooveel inspiratie uit opdoen!
http://www.pinterest.com/all/home_decor/

Wauw, die boom !
Hoe maak je die ?
Een muursticker van een boom, maar hoe moet je die bloemen op de muur bevestigen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:13