Welke laptop gebruik jij voor photoshop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxnienke94

Welke laptop gebruik jij voor photoshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 14:29

Hoiii,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, hij moet vooral goed overweg kunnen met Photoshop, de laptop die ik nu heb doet daar uren over of geeft aan niet genoeg ram geheugen te hebben, erg frustrerend!
verder vind ik het belangrijk dat hij een goed scherm heeft zodat als ik een foto afdruk hij niet ineens compleet andere kleuren heeft :Y)

iemand een goed advies voor mij?

verootjoo

Re: Welke laptop gebruik jij voor photoshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:23

Mc book pro :j

Werkt hier super

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:25

Hier ook een MacBook Pro, model van 2010 8Gb RAM en ontspiegeld beeldscherm. Dat laatste is geweldig als je buiten of in de trein wilt werken maar het schijnt de kleuren minder 'echt' te laten zien. Voor mij maakt dat niet uit want ik gebruik photoshop meer als hobby zo nu en dan, maar wel iets om misschien even te checken :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:35

MacBook Air hier, werkt ook ideaal :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:39

MacBook Pro 15" early 2011, MacBook mid-2008, MacBook Pro 15" late 2008, allemaal probleemloos :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:49

Macbook Pro 13" early 2011 en iMac 21,5" late 2013 + Cintiq 13HD en nog een extra 25" beeldscherm.
Als 2 zonnetjes :D beide hebben 8 GB RAM.

Hier is het wel iets meer dan alleen een hobby :+

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:53

Heel origineel: Macbook Pro. :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:53

Heb nu een Sony Vaio met i5 processor en dacht 8GB aan geheugen en hij draait goed. Blijft niet hangen..
Vriend van me heeft een Mac ( geen idee welke ) en die draait het ook met gemak, nog gemakkelijker zelfs als mijn laptop! Dat ding draait zelfs photoshop en lightroom tegelijk af zonder problemen.

Ben blij met de mijne, maar na deze ga ik denk ik toch wel voor een Mac :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:24

Ik ga helemaal met de rest mee; wil je een snelle, betrouwbare laptop, neem dan een Macbook :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:02

Ik ben geloof ik niet de enige die je met heel veel liefde een Macbook Pro aanraadt :+:

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:12

hahaha allemaal heel duidelijk! heeft iemand ook ervaring met het nieuwe retina scherm van de macbook?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:23

Hier ook een Pro. Mijn zus heeft de pro met retina en vind die toch fijner qua beeld. Mijn oude pro heeft wel weer een groter geheugen :)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:24

hoe lang gaan jullie macbooks mee? Wat het voor mij vooral moeilijk maakt is de prijs + dat er snellere computers zijn, maar dat merk je dus blijkbaar niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:26

En ook hier een Macbook Pro. De nieuwste, met Retina scherm. Is echt ontzettend mooi! :) Zeker een aanrader! Zo super scherp, niet normaal!

Ieder scherm moet je kalibreren zodat je de goede kleuren krijgt voor o.a. printwerk etc. Ook bij producten van Apple.

Edit:
MacBooks gaan over het algemeen lang mee. En de waarde van Apple producten blijven een stuk waarde vaster dan andere merken, mocht je over een aantal jaar een nieuwe willen en je oude willen verkopen! :)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:27

dat retina scherm laat contrasten groter worden toch? is dat juist niet een nadeel als je het echt voor fotografie wil gaan gebruiken?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:29

Ik gebruik gewoon mijn Dell laptop van 3 jaar oud. Die start Photoshop niet zo snel op als de zelf in elkaar gezette PC van mijn vriend, maar die draait het wel gewoon goed. Ook meerdere adobepakketten naast elkaar draait hij prima. Ik raad dus niets specifiek aan. Een gewone degelijke laptop draait Photoshop gewoon goed hoor. Ik denk wel dat je het best gaat voor minstens 4GB ram (8 is beter) en een beetje een degelijke processor (intel i5 of i7 of een AMD van gelijkaardige kwaliteit) :) Dan moet Photoshop draaien wel lukken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:29

Mijn MacBook is een early 2007 (ja, zo oud!) met maar 2 gb interne en 120 harde schijf werkt nog altijd perfect. Hij is nu dus al bezig met zijn 7e levensjaar, nog nooit ellende mee gehad. Ik heb er nu Photoshop CS5 op staan. Nou zou ik het niet aanraden om een MacBook te gaan kopen met deze leeftijd, maar ze kunnen dus ontzettend lang mee gaan.

Mijn zusje heeft een Windhoos laptop met een snellere processor, meer geheugen etc. etc. en die slaat al op tilt als je maar naar Photoshop kijkt. Dus ik zou wel echt voor een MacBook gaan.

En nu heb ik zelf een 27 inch iMac staan, die is helemaal het einde <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:30

Nee juist niet. Alleen is vele malen beter te zien.
Ik was er eerst niet echt van overtuigt maar nu ik er zelf een heb en dagelijks naast iemand zit zonder Retina ben ik er super tevreden mee.

Ik loop stage bij een trouwfotograaf dus een goed scherm is van hoog belang!

Edit: Ik heb trouwens ook een 21 inch Mac staan met 4 GB RAM. Deze is duidelijk een stuk langzamer maar werkt goed als je geen mega snel ding gewend bent! :P Mocht je wat meer uit willen geven zou ik zeker voor 8 GB RAM gaan! :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:34

Die van mij is na 4 jaar zwaar gebruik toch echt wel op :j

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:35

macbook pro hier :) gewone macbook deed het ook prima

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:41

Ik gebruik de Acer Travelmate business edition.
i7 processor en 250 gb HDD.

Ik heb er vaak meerdere zware programma's tegelijk op openstaan ( photoshop, illustrator, indesign , sketchup en autocad) en hij trekt het super goed.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

Hier een macbookje van kerst 2010, ding draait nog prima, photoshop & illustrator naast elkaar geen probleem (verder ook nog prima)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 11:17

Hebben jullie geen problemen met spiegelende schermen? ook vind ik als ik in de winkels naar schermen van laptops kijk dat als je het scherm een klein beetje meer kantelt dat je meteen veel meer of minder details ziet, bij de saturn heb ik gekeken op zon voorbeeldfoto van een vogel, maar ik kantel hem iets en zie geen enkel detail meer in de veren bv. maakt het het hierdoor niet heel moeilijk om een foto goed te beoordelen? omdat je het scherm altijd net even anders open zet?
Mac heeft dit trouwens veel minder.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:31

Je kan ook een laptop met niet spiegelend scherm kopen. Vooral voor de bedrijfswereld bestaan die gewoon nog. Dan zal je misschien wel online moeten bestellen en niet in de winkel. In gewone winkels verkopen ze die laptops doorgaans niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:53

Bij Apple kan je inderdaad MacBooks met matte schermen kopen! Ziet er wel heel goed uit want je heb inderdaad geen last van spiegeling op je scherm! Maar met Retina vind ik het sowieso ook wel meevallen moet ik eerlijk zeggen! :) (Op dit moment staat er een Macbook met mat scherm naast mij :) )