Sapcentrifuge of slowjuicer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Sapcentrifuge of slowjuicer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:46

Na een tijdje twijfelen ben ik er over uit dat ik sapjes wil gaan maken. Vooral om wat meer groenten binnen te krijgen. Smoothies met een staafmixer maak ik wel eens, maar daar kun je bv geen wortels/bieten doorheen doen. Vandaar nu de zoektocht naar een sapcentrifuge/slowjuicer. Maar, welke van de 2 ga ik kopen? Een sapcentrifuge is goedkoper maar een slowjuicer schijnt? beter te zijn. Tenminste, als ik internet moet geloven.
Nu vind ik 't op zich niet erg om wat meer geld te betalen voor een slowjuicer als deze echt zoveel beter is. Maar ik ben een beetje bang dat 't allemaal verkooppraatjes zijn. De meeste bronnen die ik vind over 't verschil tussen slowjuicer en sapcentrifuge zijn namelijk slowjuice sites. Die dus allemaal de slowjuicer aanprijzen als het beste.
Zijn er hier mensen die me meer informatie kunnen geven? Is het echt zo dat sap van een slowjuicer veel meer vitamines bevat enz? Of is 't verschil zo klein dat 't die extra kosten niet waard is om een slowjuicer aan te schaffen?

Marg

Re: Sapcentrifuge of slowjuicer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:50

Ik heb de versapers en voor mij nooit meer een gewone sapcentrifuge. Rendement is veel hoger en het apparaat kan veel meer soorten aan. Hij is inderdaad erg duur.... Maar hij is het zeker waard.

Of het echt beter is zoals ze beweren (cellen langzaam gekneusd), dat kan ik niet beoordelen. Maar inderdaad, de sappen zien er wel anders uit dan met mijn oude sapcentrifuge.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:54

Ja kun je daar ook gewoon wortel enzo in doen? Dat vind ik wel een vereiste namelijk.

Edit: Dankjewel voor je reactie trouwens! Daar heb ik wat aan. Mensen die allebei de apparaten gehad hebben inderdaad :j

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:55

Wortel, venkel, spinazie, appel, peer, bieten, paprika, tomaat, banaan, aardbei, sla...

Ook tarwekiemgras, maar dat heb ik nooit gedaan en sta ik ook niet echt om te springen.
Maar eigenlijk alles van groente en fruit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:57

Nee dat gras hoeft voor mij ook niet zo :P Banaan kan er ook in? Dat is wel ideaal. Kan bij een sapcentrifuge volgens mij niet.

Ik ga dit weekend naar de nationale gezondheidsbeurs. Misschien als ze daar een goede aanbieding voor een slowjuicer hebben...

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:09

Banaan kan je er niet alleen in doen, die heeft een vrucht nodig die wat meer structuur geeft. Dus bijvoorbeeld sinaasappel. Stukje banaan, stukje sinaasappel.... en dan heb je wel een drank met bananensmaak/sap. Maar een banaan kan je ook in de blender doen. Daar heb je wel meer aan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:13

Ik begin toch steeds meer overtuigd te raken dat zo'n slowjuicer toch beter is idd.

Ik las 't net ook dat je met meer vezelig fruit/groente dat om en om moet doen met een sinaasappel bv :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:17

Ik heb een gewone sapcentrifuge en eerlijk? Ik heb het ding 3mnd enthousiast gebruikt maar hij is hels om schoon te maken waardoor ik 'm vaak (lees: altijd) laat staan. Ik gebruik m'n blender dan wel weer heel vaak.

Daarbij vind ik het eigenlijk doodzonde dat je alle groente en fruitvezels weggooit, wat je in een blender dan weer niet hebt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:19

Ik lees mee, ik heb een blender maar wil meeeeer! Slowjuicer ziet er interessant uit, ik weet nog van mijn oude werk wel dat een sapcentrifuge echt een crime is om schoon te maken :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:26

Ik maak wel eens smoothies met m'n staafmixer. Maar ik zou zo graag sap willen maken van bietjes, wortels, bleekselderij enz enz. Dat lukt je met een blender niet om daar sap van te maken :P Precies wat Margrathea ook aangeeft, ik wil meer!

Bij de Versapers zit een grovere zeef waardoor je meer vezels in je sap krijgt. Met de pulp die je overhoudt, kun je weer muffins maken en vanalles. Dus dat wil ik zeker ook gaan gebruiken :j

Het schoonmaken tja... Ik hoop dat dat 't waard is :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:29

Nu moet ik zeggen dat ik wel een stukje lakser ben geworden met oa mijn blender. Dat laagje aan de binnenkant na het afspoelen gisteren? Ach, het is toch allemaal fruit *gooit ingrediënten voor nieuwe smoothie erin*
Dus ja :+

Grove zeef is cool! Hoe maak je muffins met wortel dan precies? :o Ik denk dat ik de pulp lekker aan m'n slakjes voer...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:38

Hier krijgen de honden de pulp bij hun vers vlees.
Ik heb een phillips groente en fruit pers, ben ik heel tevreden over.

Heb het er met een voedingsdeskundige over gehad, die vond het onzinnig een slowjuicer aan te schaffen. Sap uit de slowjuicer schijn je langer te kunnen bewaren, maar heel eerlijk?
Als ik iets pers drink ik dat meteen op, en laat dat echt niet nog een dag of langer in de koelkast staan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:45

Hier trouwens een filmpje over 't schoonmaken van de Versapers: http://www.youtube.com/watch?v=igEsTYD0mKc
Lijkt wel mee te vallen.

Ik weet niet hoe je muffins maakt van die pulp :P Maar dat las ik in een review van De Groene Meisjes over de Versapers. Zijn vast recepten voor te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:05

Ik lees mee
Wil eigenlijk ook een versapers

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:00

Ik heb op mijn vorige bijbaantje (broodjeszaak) een tijdje vrijwel dagelijks met de Versapers gewerkt. Een fijn ding, gaat lang mee en je kunt er heerlijke sapjes mee maken met allerlei soorten groenten als fruit. "Ze" zeggen inderdaad dat er geen vitaminen verloren gaan door verhitting, doordat hij langzaam draait. Maar ik heb het nooit aan een gedegen onderzoek onderworpen haha ;) Ik zou hem zelf voor thuis niet kopen, vind hem veel te duur. Een ander nadeel is inderdaad het schoonmaken: de onderdelen van het apparaat kunnen beter niet in de vaatwasser, dus dat is iedere keer zo'n 10 minuten schoonmaakwerk, omdat er veel 'prut' blijft zitten in een aantal gleufjes / hoekjes.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:30

Wij hebben een juicepresso, best snel schoon te maken :j
Drankjes maken is ook makkelijk, gewoon alles erin mikken maar wel in combi met fruit/groente met veel vocht zoals sinaasappel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 10:19

Ik heb gister een Hurom 500 gekocht! Heel erg blij mee :j Dit is van 'tzelfde merk als van Versapers. Maar dit model had Versapers nog niet staan. Deze heb ik http://www.slowjuice.nl/merken/hurom/hu ... eries.html
Ben er echt superblij mee! Gister m'n 1e sapje gemaakt en die was erg lekker. Schoonmaken vind ik ook goed te doen. Even met warm water afspoelen en klaar.
Op de beurs was 'ie trouwens 300 euro ipv 379.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:20

Welke beurs was je?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 19:10

De nationale gezondheidsbeurs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:55

Oké
Nog nooit van gehoord
Kan je een slowjuicer ergens op proef krijgen?
Ik baal eigenlijk. Zijn hartstikke dure dingen en als het enorm veel schoonmaakwerk is dan weet ik het wel, dan beland ie naast de broodbakmachine

Ik wil wel een dure, heb bij de blokker eens een model geprobeerd die maakte wel pulp maar geen sap
Heb ik toen teruggebracht en tegoed gebruikt voor een broodbakmachine _O-

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:04

Waar woon je? Je mag hier best eens komen proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:10

Dat is aardig aangeboden maar ik zit op de wadden...
Gebruik jij hem veel?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:16

Laten we het houden op een keer of 3 per week. Soms een week helemaal niet en soms elke dag.
Hangt van mijn tijd en zin af.

Schoonmaken valt overigens erg mee hoor. als je het maar meteen doet en het niet laat indrogen. Het is afspoelen onder de kraan en een klein borsteltje alles afborstelen. Minuut of 5 max en dan aan del ucht laten drogen.