Hypotheekadvies, op nota ineens €275 meer gerekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Hypotheekadvies, op nota ineens €275 meer gerekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:49

Binnenkort mogen wij naar de notaris voor de koop van onze nieuwbouwwoning :D
We hebben de nota van de hypotheekadviseur inmiddels ontvangen, maar de beste man rekent nu het afgesproken bedrag + €275 extra onder de noemer 'dossierkosten hypotheekdesk'.
Heeft hij het vantevoren of tijdens het hele traject nooit over gehad. In het mailtje dat hij met de nota meestuurde, geeft hij wel aan dat dit bedrag erbij is gekomen, maar niet waarom hij er nu pas mee komt.

Mag hij dit zomaar factureren? Zijn dat 'standaard' kosten die er eigenlijk altijd bij komen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:54

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe woning!

Hebben jullie van te voren een offerte aangevraagd? Normaliter zou je zeggen als je een prijs hebt afgesproken en er komt ineens zo'n bedrag bij, ik betaal die 275,00 niet :P
Wij hebben het toevallig met de notaris gehad. Offerte aangevraagd en ineens was de uiteindelijke rekening honderd nog wat hoger... Hele discussie. Zeggen ze daar doodleuk 'wij moeten die kosten ook afdragen' :P Dan had je dat van te voren beter moeten bedenken. Nu hadden we bij meerdere een offerte aangevraagd en dan ga je voor de goedkoopste, is die dat uiteindelijk toch niet }:0

Prrrr

Re: Hypotheekadvies, op nota ineens €275 meer gerekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:07

Nee, tenzij het in de kleine lettertjes staat en je ook akkoord bent gegaan met die kleine lettertjes. Je kan ook gewoon zeggen dat het niet is afgesproken, dat je een creditnota wil voor dat bedrag, en dat je alleen betaalt wat wel is afgesproken.

Ik heb dat ook een keer gehad met een pensioenadviseur - we hadden een vast bedrag afgesproken en ineens dacht hij dat hij daar nog eens btw over ging berekenen. Aangezien ik particulier ben mag ik er best van uitgaan dat de prijsopgave inclusief btw was, en dat vond hij bij nader inzien ook. Scheelt toch 21% van het totaalbedrag...