Truiprobleem: Lijm blijft zitten van de maatsticker.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Truiprobleem: Lijm blijft zitten van de maatsticker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:53

Ik heb een tijdje geleden een trui gekocht en keurig de maatsticker verwijderd. Niet gezien dat er lijm achter bleef en heb de trui gewassen en gedragen. Tot ik in de spiegel keek en een hele donkere brede streep zag; lijmresidu.

Hoe krijg ik dat eraf?
Heb de trui al in de week gegooid, met shout behandeld en nu is mijn inspiratie op.

Wie kan mij helpen?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:16

Mee terug gaan naar de winkel, redelijke kans dat dit niet door de lijm komt maar doordat de trui op andre stukken wat is verkleurt door het in het licht/zon liggen (als het z'n sticker is als die ik in gedachten heb is die lijm zo zwak dat dat geen resten achter zou mogen laten. Door die sticker verandert de lichtinval daaronder wel, waardoor dat dus anders verkleurt)

Ook als het wel lijmresten zijn, dat zou niet moeten kunnen, dus zou de winkel het mijn inziens gewoon terug moeten nemen/ruilen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:30

Rintah schreef:
Mee terug gaan naar de winkel, redelijke kans dat dit niet door de lijm komt maar doordat de trui op andre stukken wat is verkleurt door het in het licht/zon liggen (als het z'n sticker is als die ik in gedachten heb is die lijm zo zwak dat dat geen resten achter zou mogen laten. Door die sticker verandert de lichtinval daaronder wel, waardoor dat dus anders verkleurt)

Ook als het wel lijmresten zijn, dat zou niet moeten kunnen, dus zou de winkel het mijn inziens gewoon terug moeten nemen/ruilen.

Mee eens, ik heb het ook weleens gehad dat je het zag, maar dat was toen ik het er net afhaalde, na het wassen was er niets meer van te zien. Succes ermee. Ik zou het niet meer dan netjes vinden dat de desbetreffende winkel het artikel retour neemt.

vuurneon

Re: Truiprobleem: Lijm blijft zitten van de maatsticker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:33

Helaas heb ik de trui al 3/4 jaar in mijn bezit en het etiket uit de kraag geknipt (jeukte zo).

Verkleuring zou heel goed kunnen... Sh*t. Volgende keer maar beter opletten dus. Zou ik de trui nog kunnen kleuren? Of blijft die verkleuring altijd zichtbaar?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:44

Zonde dat je niet eerder aan de bel hebt getrokken! Je zou hem idd kunnen proberen te 'verven' via het wasmachine, hoor daar altijd goede verhalen over, zelf nog nooit geprobeerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:53

Klopt, normaal let ik daar wel altijd op maar heb deze trui ontdaan van alles, gewassen en in de kast gelegd en pas nu weer uit de kast gehaald. Kleurverschil zag ik niet door de lamp op mijn kamer.
1 troost... Trui was maar 10 euro en anders kan ik het prima aan voor bij de paarden :')

(Maar toch even stevig balen nu... )